אנלייט חתמה על הסכם עם איירטאצ סולאר

למכירה והתקנה של רובוטים מסוג 'טארקר' לניקוי יבש של פאנלים סולאריים | מתחילת השנה אנלייט עלתה 7.3%

 

 
אנלייט, רכב אוטונומי משנע רובוטים, קרדיט: אלי דסהאנלייט, רכב אוטונומי משנע רובוטים, קרדיט: אלי דסה
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/09/2021

ההסכם שנחתם לאחר שני פיילוטים מוצלחים, מהווה מכירה מסחרית ראשונה של רובוט ה'טראקר' של איירטאצ'.

החברה תתקין את המוצר על חלקה בגודל 5  MW; לאנלייט שמורה הזכות להטמיע את הפתרון בכל שטח הפרויקט שהינו בהיקף של כ-55 MW.

למיטב ידיעת החברה, פתרון ה'טראקר' הינו יחיד מסוגו בעולם.


יניר אלוש, מייסד ויו״ר איירטאצ׳ סולאר, צילום: שי שחר

יניר אלוש, יו"ר דירקטוריון, איירטאצ' סולאר: "אנחנו שמחים לעדכן על הסכם עם אנלייט שתטמיע את פתרון הטראקר שפיתחה איירטאצ' לניקוי פאנלים סולאריים. אנלייט בחרה בפתרון החדשני לאחר ביצוע שני פיילוטים מוצלחים במוצר ותוך בחינת חלופות אחרות. הטכנולוגיה שפיתחנו הינה ייחודית בכך שהיא פותרת את בעיית ריבוי השולחנות בשדות סולאריים מסוג טראקר ומייתרת את הצורך במגע אדם לשנע את הרובוטים משולחן לשולחן. פתרון הטראקר מבוסס על טכנולוגיות עילית הכוללות רכב אוטונומי לשינוע רובוטי הניקוי במהלך ביצוע עבודות בשדות סולאריים.  איירטאצ' רואה בפתרון זה כמוצר משלים לפתרון הקיים של החברה לשדות בעלי פאנלים סטאטיים וכבעל פוטנציאל עסקי משמעותי". 

חברת איירטאצ' סולאר מעדכנת היום על הסכם מכירה ראשון של הרובוט AT 2.0 Tracker שפיתחה החברה. החברה התקשרה עם אנלייט בהסכם למכירה והתקנה של רובוטים מסוג טראקר לניקוי יבש של פאנלים סולאריים בשדה פוטו-וולטאי וכן בהסכם תפעול ותחזוקה. ההסכם נחתם לאחר שני פיילוטים שערכו החברות לבחינת הטכנולוגיה, ראשונה מסוגה בעולם שפיתחה איירטאצ', לשינוע רובוטים בין שולחנות סולאריים ללא מגע אדם (אוטונומי). 

במסגרת ההסכם, החברה תתקין את מוצריה על חלקת שדה בגודל של 5 MW, כאשר לאנלייט שמורה הזכות להטמיע את הטראקר בכל שטח הפרויקט שהינו 55  MW. 

למיטב ידיעת איירטאצ', מוצר החברה לשדות הטראקר הינו פיתוח טכנולוגי ייחודי. הפתרון כולל שימוש ברכב אוטונומי המשנע רובוטים משולחן סולארי לשולחן אחר, ובכך מאפשר לכל מערכת הכוללת רכב אוטונומי ו-3 רובוטים לנקות מעל 100 שולחנות בשדות פוטו-וולטאים (במקום 100 רובוטים ל-100 שולחנות). 

במסגרת ההסכם החברה תמכור לאנלייט ותתקין בפרויקט רובוטים מסוג טראקר ותספק שירותי הפעלה ותחזוקה לתקופה בת 14 שנים. התקנת הרובוטים צפויה להסתיים לא יאוחר מחודש פברואר 2022, בתמורה לכ-220 אלף דולר. בתמורה לשירותי התפעול והתחזוקה תשלם המזמינה לחברה סך של כ-20 אלף דולר בשנה.

חברת איירטאצ' סולאר השלימה במרץ השנה הנפקה ראשונית לציבור (IPO)  וגייסה כ-61 מיליון שקל. החברה הוקמה על ידי יניר אלוש המכהן כיו"ר החברה, והחלה את פעילותה ב-2017. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק, תפעול ותחזוקה של פתרונות רובוטיים לניקוי יבש (ללא מים) של פאנלים פוטו-וולטאים, המשמשים את שוק האנרגיה הסולארית. מטה הפעילות של החברה ומפעל הייצור הישראלי ממוקמים באזור תעשייה הר טוב א'  בבית שמש, והיא פעילה ומוכרת את מוצריה ושירותיה בישראל ובהודו.

x