מודיעין אנרגיה מרחיבה פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת

חתמה על הסכם לפיתוח וייזום פרויקט פוטו-וולטאי בהיקף של עד 450 מגה-וואט במדינת אלבמה, ארה"ב

 

 
Image: DreamstimeImage: Dreamstime
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/10/2021

הפרויקט יפותח ע"י מודיעין אנרגיה ואלון גז ביחד עם Fusion Renewable ו–iSun, Inc ויהיה הפרויקט השני שלהן בתחום האנרגיות המתחדשות בדרום מזרח ארה"ב עם היקף מצטבר של כ- 650 מגה-וואט (DC) בשלבי ייזום ופיתוח שונים.

יניב פרידמן, מנכ"ל מודיעין אנרגיה: "אנחנו ממשיכים בשותפות עם Fusion ו-iSun לפרויקט משמעותי נוסף בדרום מזרח ארה"ב. אלבמה, מדינה בצמיחה עם חשיפה מועטה לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות, זקוקה לתוספת משמעותית של פרויקטי אנרגיה מתחדשת בשנים הקרובות. מודיעין אנרגיה ביחד עם אלון גז ו-iSun-Fusion , הינה שחקן משמעותי כיום בדרום מזרח ארה"ב עם כ- 650 מגה-וואט (DC) של פרויקטים בשלבי ייזום ופיתוח שונים, ואנו ממשיכים לבחון הזדמנויות נוספות לפיתוח פרויקטים באזור".

מודיעין אנרגיה דיווחה על הסכם נוסף לייזום ופיתוח פרויקט פוטו וולטאי, ביחד עם אלון גז פיתוח אנרגיה, Fusion ו- iSun, בהמשך לפרויקט בצפון ודרום קרולינה.

לחברת הפרויקט הסכם לזכויות בקרקע בשטח של כ-10,500 דונם אשר עבר בדיקות הנדסיות ותכנון ראשוני והוגשו עבורו בקשות חיבור לרשת החשמל בהיקף של כ- 450 מגה-וואט DC (320 מגה-וואט AC) לחברת Southern Company, אשר בבעלותה רשת החשמל באלבמה.

במסגרת ההסכם, יפותח הפרויקט בשלושה שלבים, כאשר מודיעין ואלון גז העמידו התחייבות למימון עלות הפיתוח של הפרויקט בסכום של עד 7 מיליון דולר (חלק מודיעין 3.5 מיליון דולר), על בסיס תקציב מאושר ועמידה באבני דרך.

הפרויקט יפותח באמצעות iSun Utility, חברת בת של iSun, Inc., חברת EPC ציבורית אמריקאית שמניותיה נסחרות בנאסד"ק (Nasdaq: ISUN), בשיתוף עם Fusion.iSun ו- Fusion התחייבו לפיתוח מלא של הפרויקט, לרבות היבטים הנדסיים, רגולטורים, הסכם מכירת החשמל והגעה לסגירה פיננסית, הכוללת מימון בנקאי והכנסת שותף מס (Tax Equity), עד להבשלת הפרויקט לשלב קבלת החלטת ההשקעה (Notice to Proceed). לוחות הזמנים שנקבעו הינם הגעה לסגירה פיננסית בחודש יולי 2023, והשלמת הרצת הפרויקט עד לדצמבר 2024.

אלבמה היא מדינה עם חשיפה מועטה לאנרגיות מתחדשות. כיום, מותקנים באלבמה כ- 190 מגה-וואט בלבד של פרויקטים פוטו-וולטאים מתוך 30 גיגה-וואט מותקן של הספק ייצור חשמל. בשנים הקרובות, תידרש אלבמה לתוספת מאות רבות של מגה-וואט  באנרגיות מתחדשות, והשותפות בין מודיעין ו-Fusion-iSun היא גורם מוביל עם תשתית מקומית חזקה ונהנית מיתרון ראשוניות ושותפים מקומיים מובילים.

ההשקעה בתחום האנרגיות המתחדשות היא חלק מאסטרטגיה עסקית כוללת של מודיעין אנרגיה, שנועדה להבטיח מנועי צמיחה נוספים, במקביל לפעילות הגז והנפט בהם פעילה מודיעין ולהתאים את אופי הפעילות לעולם האנרגיה המשתנה ולדרישות הרגולציה המתהוות, תוך יצירת פלטפורמת אנרגיה מאוזנת, מגוונת, יציבה, צומחת, תזרימית וצופה פני השינויים המתרחשים בעולם האנרגיה. Developing A Balanced Future.

את מודיעין אנרגיה ואלון גז ייצג בעסקה עו"ד אסף רימון ממשרד ERM.

x