לפני גמל נט - פוליסות חיסכון בסט אינווסט בספטמבר 2021 - פער גדול בין הראשונה לאחרונה

תוצאות פוליסות החיסכון בסט אינווסט מתפרסמות לפני תוצאות הגמל ומצביעות על פערים גבוהים במיוחד בין בתי ההשקעות: פער של כמעט 1% בין הראשונה לאחרונה בספטמבר במסלול הכללי. פער של מעל 2% בספטמבר במסלול המניות. כאשר מתחילת השנה במסלול המניות הפער....

 

 
עומר דגני סמנכל ילין לפידות צילום עודד קרניעומר דגני סמנכל ילין לפידות צילום עודד קרני
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/10/2021

חודש ספטמבר ייזכר כאחד החודשים הנדירים שבהן שוק ההון הישראלי עלה בעוד השוק האמריקאי נפל. המספרים פשוט מדהימים וזו לא הגזמה. בעוד שה S&P500 ירד 4.76%- הת"א 125 עלה 2.26%+ (פער של כ 7% !) בעוד הנאסד"ק ירד 5.31%- הת"א 35 עלה 2.53%+ (פער עצום של כ 7.8% ).
גם זקני שוק ההון המקומיים לא זוכרים חודש כזה בעשור האחרון.
למקבץ הנתונים ניתן להוסיף שהתשואות על אגרות חוב בארה"ב עלו בעוד שבישראל מדד התל בונד 60 עלה בכ 0.55%+ והדולר מתחזק בכ 0.69%+ .

הערכות מוקדמות של מיטב מצביעות על ירידה של בין 0.2%- ל 1.4%- במרבית קרנות ההשתלמות וקופות הגמל הכלליות. אינדיקציה נוספת לתוצאות אלו תוצאות פוליסות החיסכון של חברת הכשרה המשמשת כהוסטינג לבתי ההשקעות: מור, אלטשולר שחם, מיטב דש וילין לפידות. לא תמיד ולא בכל המקרים התוצאות בפוליסות תואמות את התוצאות בגמל של אותה חברה. למשל מור ידועה כמי שהפוליסות שלה לא דומות ועם זאת חודש שעבר הן כן היו דומות. 

בשונה מתוצאות קופות הגמל המתפרסמות רשמית רק באמצע החודש ואף אחרי (נכון להיום בבוקר 3.10 עדין הגמל נט לא התעדכן בתוצאות אוגוסט!), תוצאות פוליסות החיסכון מתפרסמות מדי יום ביומו (מעודכן ליום אחורה).

תוצאות פוליסות החיסכון בסט איווסט, מצביעות על פערים גבוהים במיוחד בין בתי ההשקעות: פער של כמעט 1% בין הראשונה לאחרונה בספטמבר במסלול הכללי. פער של מעל 2% בספטמבר במסלול המניות. כאשר מתחילת השנה במסלול המניות הפער בין הראשונה לאחרונה הנו מעל 8.5% נקודות האחוז כלומר הראשונה עולה כמעט פי שניים מהאחרונה.

במסלול הכללי, בחודש ספטמבר:

ילין לפידות ראשונה עם 0.59%- , מיטב דש שניה עם 0.76%- , מור באמצע עם 0.85%- והכשרה עם 1.04%- . אחרונה אלטשולר שחם עם ירידה של 1.65%- .

במסלול הכללי מתחילת השנה ועד סוף ספטמבר:

ילין לפידות ראשונה עם 9.57%+ , מיטב דש שניה עם 9.3%+ , הכשרה באמצע עם 7.19%+ ומור עם 5.94%+. אחרונה אלטשולר שחם עם תשואה של 5.6%+ .

במסלול מניות, בחודש ספטמבר:

ילין לפידות ראשונה עם תשואה של 1.16%- , מיטב דש שניה עם 1.27%-, מור באמצע עם 1.73%- והכשרה עם 2.16%- . אחרונה אלטשולר שחם עם תשואה של 3.49%- .

במסלול מניות מתחילת השנה:

מיטב דש ראשונה עם תשואה של 17.22%+ , ילין לפידות שניה עם 16.69%+ , הכשרה באמצע עם 13.18%+ ומור עם 10.68%+ . אחרונה אלטשולר שחם עם תשואה של 8.68%+ .


עומר דגני סמנכ"ל השיווק של ילין לפידות מסביר את תוצאות ספטמבר בכך ש"במניות אנחנו חשופים יותר מאחרים לשוק המקומי וזאת מתוך הנחה שההתאוששות כאן תהיה מהירה יותר. הרבה בזכות כך שהתחלנו לחסן מוקדם יותר משאר העולם. בחוב יש לנו חשיפה עודפת לחלק הצמוד בינוני-קצר בגלל החשש מאינפלציה וקיצרנו את המח"מ בגלל חשש מעליית תשואות." בנוסף הוא מציין ש"הפער במסלול המניות נובע גם מהעובדה שבמניות יש לנו חשיפה מופחתת לסין ובחירת המניות שלנו נתנה ביצועים עודפים."




מסלול כללי - חודש ספטמבר - פוליסות חיסכון, בסט אינווסט:


מסלול כללי - מתחילת השנה עד סוף ספטמבר - פוליסות חיסכון, בסט אינווסט:


מסלול מניות - חודש ספטמבר - פוליסות חיסכון, בסט אינווסט:



מסלול מניות - מתחילת השנה עד סוף ספטמבר - פוליסות חיסכון, בסט אינווסט:





x