אפקט הדומינו? גם חברת הנכסים הסינית Fantasia Holdings לא שילמה חובותיה

פנטסיה הולדינס ששודרגה לאחור רק בשבוע שעבר, לא הצליחה להסדיר את התשלום האחרון שלה בסך 206 מיליון דולר בתחילת השבוע

 

 
Image by Yvette W from PixabayImage by Yvette W from Pixabay
 

עמית.י`
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/10/2021

חברת הנכסים אברגרנד Evergrande הייתה אחד הנושאים שדיברו עליו רבות בשבועות האחרונים. אך ההתקפה של סין על תחום נדל"ן עמוס חובות, תמיד תהיה בעלת השלכות רחבות יותר. פנטסיה הולדינס Fantasia Holdings ששודרגה לאחור רק בשבוע שעבר, לא הצליחה להסדיר את התשלום האחרון שלה ביום שני.

החברה נאלצה במהירות לקפוץ למצב של בקרת נזקים: היא עצרה את המסחר ביום שלישי כדי למנוע מהמחיר של מנייתה לרדת מה-20% שכבר ירדה בחודש האחרון.

Evergrande - יתכן ועדיין יש תקווה

אוורגרנד, בינתיים, ניסתה נואשות למכור חלקים מהעסק שלה במטרה לעמוד בקצב התשלומים שלה על יותר מ-300 מיליארד דולר של חובות. ואולי עדיין יש תקווה: יש שמועה שחברת הנדל"ן המתחרה הופסון מעוניינת לרכוש נתח ממגזר שירותי הנכסים של אברגרנד. זה יכול לתת לה מספיק מזומנים לקום על הרגליים.

גרף יומי מניית Evergrande


התמונה הרחבה יותר: גם ארה"ב נמצאת על הקצה

ארה"ב קרובה לחצות את גבול החוב הלאומי שהיא יכולה לגייס, וצריכה להגיע להסכמות ולהעלות את "תקרת החוב" הזו.

מזכירת האוצר, ג'נט ילן, אמרה שיש להעלות או להגביל את גבול החוב בקרוב והזהירה את המחוקקים כי ככל הנראה לממשל הפדרלי יגמר המזומן עד ה-18 באוקטובר, אלא אם הקונגרס יעלה את תקרת החוב. הדמוקרטים והרפובליקנים נמצאים במבוי סתום בנוגע לפתירת הבעיה. 

הרפובליקנים טוענים כי הדמוקרטים, השולטים הן בלשכות הקונגרס והן בבית הלבן, צריכים לטפל בנושא בעצמם ללא הצבעות GOP, בעוד שהדמוקרטים מתעקשים שהנושא הוא באחריות דו-מפלגתית משותפת. יו"ר הבית הלבן, ננסי פלוסי ומנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר הבהירו שהם לא רוצים לעשות זאת בעצמם באמצעות תהליך תקציב מיוחד המכונה פיוס.

השבוע, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הזהיר את הרפובליקנים בסנאט האמריקאי שלא ישחקו "רולטה רוסית" עם כלכלת המדינה באמצעות חסימת החקיקה להעלאת את הגבול הסטטוטורי על החוב האמריקאי.

שומר הגיש ביום א' הצעה על הצעת החוק להשהות את תקרת החוב עד דצמבר 2022, והקים הצבעה לשבירת פילביסטר עליה בהמשך השבוע. הרפובליקאים צפויים לחסום את התקדמות הצעת החוק, מכיוון שהם טוענים שהם לא יסייעו לדמוקרטים להתמודד עם תקרת החוב.

זה פותח את הדרך קדימה לתוך תאריך היעד המתקרב דיי במהירות. בסנאט הדמוקרטים כבר ניסו להעביר חקיקה להשעיית מגבלת החוב, אך הרפובליקנים חסמו אותה.

אם ממשלת ארה"ב לא תוכל לקבל את הקולות שהיא צריכה כדי לעשות זאת עד ה-18 באוקטובר, ארה"ב לא תוכל לשלם את הריבית על החוב שלה, מה שעשוי בהחלט להביא הרס לשווקים הפיננסיים בעולם.

x