לקראת בחינות הרשות לניירות ערך - שימו לב! בחינה במחשב האישי

שאלות ותשובות בעניין קיום בחינות באמצעות מחשב אישי

 

 
Image by Free-Photos from PixabayImage by Free-Photos from Pixabay
 

רשות ניירות ערך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/10/2021

החל ממועד הבחינות הקרוב (חורף 2021) יתקיימו כל בחינות הרישוי באמצעות המחשב האישי של הנבחנים.

לנוחותכם, ריכזנו להלן שאלות ותשובות בנוגע לאופן ביצוע הבחינות באמצעות מחשב אישי:

האם ניתן להיבחן מהבית?

לא. הבחינות מתקיימות באתרי הבחינות הקבועים בתל אביב.

כיצד מתבצעות הבחינות באמצעות מחשב אישי?

הבחינות מתבצעות באמצעות המחשבים האישיים של הנבחנים. כל נבחן נדרש להגיע למקום הבחינה (בהתאם לזימון שקיבל) עם מחשבו האישי, לאחר שהוריד מראש למחשב את יישומון הבחינה מהקישור- https://examapp.co.il/ עם ההגעה לכיתת הבחינה ידרש הנבחן לפתוח את הישומון, ולהזין מספר ת.ז., מספר סידורי וסיסמה, אשר יינתנו בכיתת הבחינה.

כיצד נערכים לביצוע הבחינה באמצעות מחשב אישי?

כל הנרשמים לבחינה קיבלו או יקבלו הודעת דוא"ל, ובה קישור ליישומון, אותו הם נדרשים להוריד מראש למחשב הנייד האישי שלהם. היישומון ניתן להורדה גם דרך דפדפן chrome וגם דרך דפדפן explorer.

יש להפעיל את היישומון כמנהל מערכת (דרך לחיצה עכבר ימני בחירה ב-"מאפיינים"– בחירת לשונית תאימות – סימון וי בחלונית "הפעל תוכנית זו כמנהל מערכת").

אם לא הצלחתם לפתוח את היישומון לאחר שהורד למחשב יש לפעול על פי השלבים להלן:

יש לעמוד עם העכבר על סמליל היישומון, ללחוץ עם הלחצן הימני בעכבר ולבחור "Troubleshoot compatibility" או "פתרון בעיות תאימות".

יש לבחור באופציה "Troubleshoot program" או "פתרון בעיות".

יש לבחור באופציה השלישית: "The program requires additional permission" או "התוכנית דורשת הרשאות נוספות", ואז ללחוץ על "next" או "הבא".

במסך הבא יש לבחור "test the program" או "בדוק את התוכנית". בשלב זה יקפוץ חלון מערכת בו יש לבחור "yes" או "כן" ואז ייפתח היישומון. 

אם נתקלתם בתקלות טכניות בהתקנת הישומון ניתן לפנות אלינו דרך "צור קשר" באזור האישי באתר https://isaexams.isa.gov.il ונחזור אליכם.

על מנת למנוע תקלות ועיכובים, אנא הורידו את היישומון כמה ימים לפני מועד הבחינה ובדקו שהוא נפתח כראוי. נבחן שלא יוריד מראש את הישומון יידרש לעשות זאת בזמן הבחינה ועל חשבון זמן הבחינה.
האם יש לדרך להתנסות בשימוש ביישומון לפני הבחינה?

כן. מומלץ להתנסות בגרסת הדמו המותקנת ביישומון:

לאחר ההתקנה והכניסה ליישומון יש להכניס את המילה "demo" בשדה העליון במסך הכניסה (במקום המספר הסידורי) על מנת להתנסות במבחן דמו. השאלות הראשונות הינן שאלות רב- ברירה (שאלות סגורות), ולאחריהן מופיעות שאלות פתוחות הרלוונטיות רק לבחינה מקצועית ב'.

לתשומת לבכם - מבחן הדמו מאפשר גישה חופשית לחלונות אחרים במחשב ולתוכנות המותקנות עליו, אך בזמן הבחינה מחשבכם ינעל ולא תתאפשר גישה לחלונות או לתוכנות אחרות מלבד ליישומון הבחינה.

מה יהיה אם לא אצליח לפתוח את היישומון בעת הגעתי למקום הבחינה או אם אתקל בבעיות טכניות אחרות?

במהלך הבחינה יהיה במקום צוות טכני שיוכל לסייע בפתרון כל בעיה טכנית שתתעורר בשל השימוש במחשב האישי.

מה עלי לעשות אם אינני מעונין להשתתף בבחינה באמצעות המחשב האישי שלי?

מי שאינו מעוניין להיבחן באמצעות המחשב האישי שלו ומעדיף לענות על הבחינה באמצעות מחברת וכלי כתיבה, נדרש לשלוח אלינו הודעה עד ליום ראשון 10.10.21 דרך "צור קשר" באזור
האישי באתר: https://isaexams.isa.gov.il.

האם ניתן להכניס דפי טיוטה לבחינה?

לא. לכל הנבחנים באמצעות מחשב יסופקו דפי טיוטה במקום הבחינה. דפי הטיוטה יאספו בסיום הבחינה.

האם ניתן יהיה לטעון את המחשב הנייד במהלך הבחינה?

יש להביא לבחינה את המחשב אישי כשהסוללה טעונה במלואה. יחד עם זאת, בכיתות בהן יבוצעו מבחנים באמצעות מחשב אישי יהיו נקודות חשמל שבאמצעותן תתאפשר הטענה של המחשב במידת הצורך, ולכן מומלץ להביא מטען למחשב הנייד.

מה יקרה אם יכבה לי המחשב באמצע הבחינה?

המבחן נשמר ביישומון ונשלח למערכות שלנו בתדירות גבוהה, לכן ככלל אין חשש לאובדן התשובות. במקרה בו יכבה המחשב באמצע הבחינה ניתן יהיה להמשיך את הבחינה מהמקום בו הופסקה הבחינה. כמו כן, במקרה של תקלה שלא ניתנת לתיקון במהלך הבחינה, ניתן יהיה להמשיך את הבחינה מהמקום בו הפסקת באמצעות מחברת בחינה.

האם משך הבחינה או מבנה הבחינה משתנה בעקבות המעבר לבחינה באמצעות מחשבים אישיים?

לא. משך הבחינה ומבנה הבחינה לא משתנים. כל השאלות בבחינות היסוד ובבחינה מקצועית א' נותרות שאלות רב–ברירה (שאלות סגורות) וכל השאלות בבחינה מקצועית ב' הן שאלות פתוחות.

x