שלושה תרחישים אפשריים בשוק הנכסים הסיני, וכיצד תוכל להרוויח מהם?

שלושה תרחישים-אחד חיובי, אחד שלילי ואחד פסימי במיוחד, ויש דרך להרוויח מה שאתה חושב שהכי סביר

 

 
Image by Philippsaal from PixabayImage by Philippsaal from Pixabay
 

עמית, י
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/10/2021

שוק הנכסים הסיני עבר תקופה קשה בתקופה האחרונה, ואף אחד לא יודע בדיוק מה יהיה איתו. אבל יכולים להיות שלושה תרחישים סבירים: אחד חיובי, אחד שלילי ואחד דיי זוועתי - ויש דרך להרוויח מה שאתה חושב שהכי סביר.

תרחיש חיובי: ממשלת סין מתערבת לטובת המצב

מניות הנדל"ן הסיניות משקפות את ההידרדרות בשוק הנכסים כבר כמה חודשים, והמדדים העיקריים הורידו כבר את התשואות ברמה של שתי ספרות מאז השיא שהם היו בו במרץ.

במילים אחרות, הרבה חדשות רעות כבר מתומחרות משתקפות כבר במחיר הבורסה. ואם רשויות סין יכנסו לפעולה וזה לגמרי אפשרי, אפשר לצפות לראלי, לפחות בטווח הקצר.

איך אפשר "לשחק" על הראלי הזה אם יתרחש?

הדרך הקלה ביותר תהיה רכישת תעודת סל סין או הונג קונג, כגון (MCHI) או תעודת הסל של פרנקלין FTSE הונג קונג (FLHK). אם כי קח בחשבון שיכול להיות שזו לא הבחירה המושלמת ביותר כי המדדים האלה מונעים על ידי תחום הטכנולוגיה, שאולי לא ירוויח הרבה אם הממשל יחליט להתערב. אפשרות נוספת היא רכישת ה-X העולמי. MSCI China Real Estate ETF (CHIR) שיורדת ביותר מ-30% מהשיא הקודם שלה.

תעודת סל נדל"ן בסין (סימול: CHIR)

תרחיש שלילי: ממשלת סין מנסה להשיג איזון

ההשפעה של ההידרדרות בשוקי הנכסים יכולה בקלות להתרחב ולפגוע בתחומים רבים החל מיצרני מכשירי חשמל ביתיים ועד ליצרני התכשיטים ... בכל מקרה, דבר אחד נראה דיי בטוח: הממשל הסיני ינסה לאזן את פגיעת הצמיחה על ידי הגברת תמיכה במגזרים המשמעותיים שלהם, כגון תשתיות, אנרגיה מתחדשת ומוליכים למחצה.

ישנן שלוש דרכים אפשריות להרוויח מהתרחיש הזה: שורט על המפסידים, לונג על הזוכים או שניהם.

איך תבצע לונג על המנצחים ושורט על המפסידים?

חברת המחקר TS Lombard מציינת את המניות הבאות כמניות שעשויות להפיק תועלת מהגדלת הוצאות על תשתיות:  China Tower ,China Railway Group ו-ZTE Corp.

בנוסף, בתחום האנרגיה המתחדשת והמוליכים למחצה, תוכל להסתכל על תעודת הסל של KraneShares MSCI China Clean Technology Index  (סימול: KGRN) וKraneShares CICC China 5G  Semiconductor Index ETF .

China Clean Technology Index סימול: KGRN

בעניין מהלך שורט, חברת TS Lombard מעריכה כי Luoyang Glass Co (יצרנית זכוכית שטוחה), ו- Haier Smart Home Co (יצרני מכשירים) יכולות להיות מועמדות אפשריות לשורט.

תרחיש פסימי במיוחד: הדברים יוצאים מכלל שליטה וההדבקה מתפשטת

הרשויות הסיניות עשויות פשוט להחליט לא להתערב. וגם אם כן, אף אחד אינו ערב לכך שאכן יצליחו להגביל את הנזק במקרה הרע או באיזו מידה יצליחו, במקרה הטוב. הנדל"ן הסיני הוא סוג הנכסים הגדול ביותר בעולם, וכל הידרדרות בענף עלולה לצאת מכלל שליטה ולהתפשט לשווקים הפיננסיים העולמיים.

מה ניתן לעשות בתרחיש של הדבקה עולמית?

ידוע שהדולר האוסטרלי (AUD) הוא מטבע המקושר באופן הדוק לצמיחה הסינית והוא אמור להיחלש מול הין היפני (JPY), שהוא מטבע הגנתי שנוטה להסתדר טוב בתקופות קשות. אז רכישת AUD מול ה- JPY היא האפשרות הראשונה.  אם תרגיש ממש דובי, אפשרות נוספת היא רכישת אופציות מכר (פוטים) בתעודת סל התשואות האמריקאית (סימן:HYG). הגרף המופיע מטה מראה באופן דיי ברור את הניתוק בין שוק הנדל"ן הסיני (קו כחול), AUDJPY (קו טורקיז) ושוק התשואות הגבוהות בארה"ב (קו צהוב).

גרף משווה: תעודת סל התשואות האמריקאית, שוק הנדל"ן הסיני ו- AUDJPY

לסיום, שלושת התרחישים הללו הן בבחינת סקירה כללית על אפשרויות קיימות שונות העומדות בפניכם. כעת, כל מה שנותר לך לעשות זה לעקוב אחר ההתרחשויות ולעשות את המחקר שלך על מנת לקבל החלטות מושכלות.

x