ג'נרל מוטורס מתכננת להכפיל את הכנסותיה עד שנת 2030. כיצרנית הרכב הגדולה ביותר באמריקה מצופה ממנה לדעת בדיוק לאן כדאי לה לפנות ומה עליה לעשות כדי שזה יקרה והיא מתכננת לעשות זאת באמצעות הרחבת מערך הרכבים החשמליים שלה, בניית עסק לשיתוף נסיעות אוטונומי שמציעה חברת קרוז LLC ונכנסת לתחום שירותים מבוססי מנויים במכוניותיה.
מה קורה כאן?
יצרניות המכוניות ברחבי העולם מיהרו לייצר כלי רכב חשמליים ללקוחות שהמודעות שלהם לסביבה רק הולכת וגוברת וג'נרל מוטורס אינה שונה: החברה התחייבה ביוני להוציא 35 מיליארד דולר על רכבים חשמליים עד שנת 2025, ובנוסף, היא התחייבה להפסיק לייצר מכוניות מסורתיות לגמרי עד 2035. החברה מעריכה שזה יגדיל את הכנסות הרכבים שלה מ-10 מיליארד דולר בשנת 2023 ל-90 מיליארד דולר בשנת 2030.
זה לא מסתיים בזה: GM חושבת שהיא תרוויח 80 מיליארד דולר גם מהעסקים החדשים האחרים שלה, כולל מכוניות בנהיגה עצמאית ושירותי מנויים והיא מקווה להגיע למכירות של 280 מיליארד דולר עד סוף העשור.
התוכנית מסמנת שלב חדש עבור המנכ"לית, מרי בארה. המנכ"לית הקדישה את ארבע השנים הראשונות לכהונתה בסגירת מיני פעולות שלא היו רווחיות, כולל יציאה מהשוק האירופי שהפסיד כסף. לאחר מכן היא לקחה את ה'חיסכון' הזה והשקיעה ב-Cruise LLC וייעדה 35 מיליארד דולר לתוכנית הסוללות Ultium ולרכבים חשמליים ואוטונומיים.
לדברי המנכ"לית, יש כל כך הרבה מחשוב כעת לכלי רכב עד שהחברה יכולה להציע הרבה שירותים לצרכנים בכדי לייצר הכנסה חדשה. GM תמכור גם רכבי תאי דלק למימן ולתעשיות הביטחוניות.
בנוסף, היא ציינה טענה דיי נועזת: שג'נרל מוטורס תוכל להיות מובילה בשוק הרכבים החשמליים, מה שאומר, היא תעקוף את טסלה בע"מ. לדבריה, ל GM יש עוד כמה שותפים בעלי שם באופק ורשת סוחרים ענקית שתסייע לה לבנות מכירות.
איך זה קשור אליך?
מניית GM עלתה השנה ב -40% לעומת 20% בבורסה האמריקאית, ואולי הראלי הזה לא יסתיים בקרוב כי מצד אחד, הכנסת שירותי מנויים תגביר את הרווחים שלה בוודאות ומצד שני, הדחיפה שלה לעבר רכבים חשמליים תמשוך משקיעים ערכיים שחשוב להם להשקיע בחברות הדואגות לכדור הארץ שלנו.
גרף יומי מניית ג'נרל מוטורס GM
ג'נרל מוטורס מובילה על טסלה...(רק בכמות המכירות)
ג'נרל מכרה פי 10 יותר מכוניות מאשר טסלה בשנה שעברה, אך היא עדיין מוערכת פי 10 פחות מהמובילה בשוק הרכבים החשמליים, בעיקר כי טסלה נתפסת כחברת טכנולוגיה בעלת צמיחה גבוהה ולא כיצרנית רכב.
טסלה בהשוואה לחברות נוספות בתחום ה EV. מקור: Sentieo
על פי הדיווחים, GM מנסה למתג מחדש את החברה כחברת "ניידות מותאמת טכנולוגית", והיא החלה בהצגה של פלטפורמת תוכנה חדשה לרכב ביום חמישי האחרון. אך מכיוון שיכול לקחת שנים להתחרות בטסלה על השטח שלה, חברת GM מתכננת לעבור בינתיים לרובוטקסיס ולשירותי משלוחים בנהיגה עצמית שהם שני תחומים שטסלה עדיין לא ניסתה.