ההנפקות הגדולות ביותר של 2021 והאם כדאי להשקיע בהן ?

על קצה המזלג: האם כדאי להשקיע ב Affirm ? האם כדאי להשקיע בבומבל ? האם כדאי להשקיע ב-Oatly? האם כדאי להשקיע ב DIDI ? האם כדאי להשקיע ברובינהוד ?

 

 
גרף מניית רובינהודגרף מניית רובינהוד
 

עמית י
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/10/2021

סקירה ממש על קצה המזלג של מניות שהיו להיט ענק בהנפקה ועכשיו מחפשות משקיעים חדשים. אחרי מי כדאי לעקוב ? וכמובן שאין לראות בכתבה זו המלצה לקניית נייר ערך כל שהוא. הרשימה פה היא לצורכי לימוד ומעקב בלבד. נתחיל:
הנפקות ראשונות (IPO) היו כרטיס חם למשקיעים בבורסה השנה. אבל אם אתה מרגיש שפספסת משהו הסתכלנו על כמה מהחברות הפופולריות ביותר שנרשמו לאחרונה כדי לבדוק אם עדיין רלוונטי לשקול הצטרפות להייפ.

Affirm Holdings  - AFRM

Affirm הונפקה ב -13 בינואר, במחיר של 49 דולר למניה (הערכה של 11.9 מיליארד דולר). המניה שלה זינקה ב -100% ביום הראשון, ולמרות כמה עליות וירידות - היא יותר ממחזיקה ברווחים המוקדמים האלה.

האם כדאי להשקיע ב Affirm

Affirm הוא שחקן גדול בתחום ההלוואות שצומחות במהירות, קנה-עכשיו-שלם-מאוחר יותר. וצמיחה זו משכה אליה יריבים, כולל Klarna, Square - שזה עתה קנתה אתAfterpay .

Affirm, אם כן, יכולה לקוות ליהנות מהצמיחה הגבוהה הזו, בהתחשב בכך שמדובר בשחקנית גדולה ומבוססת. מעבר לכך, אפשרויות של מיזוגים ורכישות בתחום זה הם רבים, Affirm יכול להפוך ליעד השתלטות של חברת שירותים פיננסיים גדולה עוד יותר, מה שיכול להצדיק השקעה כעת.


Bumble Inc - BMBL

Bumble התקבלה בחום רב כשהונפקה לשוק המניות ב-11 בפברואר עם 43 דולר למניה ושווי של 8.2 מיליארד דולר. מחיר המניה שלה עלה ב-64% ביום הראשון, אך היא דיי צנחה מאז.

האם כדאי להשקיע בבומבל?

לאפליקציית ההיכרויות, איתור חברים מקומיים וחיבור לרשתות  ככל הנראה יש עוד הרבה פוטנציאל. המגיפה הפכה את ההיכרויות ברשתות לאחת הדרכים הבטוחות היחידות עבור אנשים ליצור קשרים חדשים, והתעשייה אמורה להמשיך לפרוח: תשקיף ההנפקה של באמבל מציין כי פלח הפרימיום שלה צפוי לגדול בשיעור ממוצע שנתי של 18% בארבעת השנים הבאות, מצטרפים חדשים שהחברה תקווה שיהפכו ללקוחות משלמים ורווחיים. אם באמבל תוכל להרחיק או להתמודד היטב עם  התחרות, היא עשויה לראות את מחיר המניה שלה שוב מגיע לשיאים עולים דיי מהר.


Oatly Group - OTLY

Oatly הופיעה לראשונה בבורסה ב -19 במאי במחיר של 17 דולר למניה, ושוויו של 10 מיליארד דולר. ביום הראשון שלה נרשמה עלייה של 18%במניה, והיא עשתה תנועה יפה מעלה עד סוף חודש יוני, ולאחר מכן המניות החלו לרדת ועכשיו הן נסחרות מתחת למחיר ההנפקה שלהן.

האם כדאי להשקיע ב-Oatly?

מדובר על חלב צמחי שהוא פופולרי יותר מתמיד, והיווה 14% מסך מכירות החלב הקמעונאי בארה"ב בשנת 2019 וסביר שכיום יותר. תת-הקטגוריה הצומחת ביותר היא חלב שיבולת שועל, שמכירותיה באמריקה זינקו 300% בשנה שעברה. Oatly הוא אחד המותגים הגדולים והמוכרים ביותר שיש, וזה מציב את החברה בחזית הטרנד המאסיבי הזה. כך שאם היא תוכל לעצור את התחרות הקשה ההולכת וגדלה, היא עשויה לעקוב אחר חברותיה  המבוססות על צמחים לתוך תיקי המשקיעים הממוקדים בנושא הקיימות, ולהעלות את מחירה בחזרה.


Didi Global - DIDI

דידי גלובל הונפקה ב -30 ביוני, עם 14 דולר למניה, הערכת שווי של 73 מיליארד דולר. מניותיה נמצאות מאז במסלול קבוע כלפי מטה, והמניה נסחרת כיום כמעט בחצי מהערך ההתחלתי שלה.

האם כדאי להשקיע ב DIDI?

העניינים עברו ממצב חמור למצב גרוע יותר באפליקציית העל הסינית, וכנראה שכדאי להתרחק ממנה גם עכשיו. מספר ימים לאחר ההנפקה שלה, ממשלת סין אסרה על רישומי משתמשים חדשים לאפליקציה של DIDI בסין, ולאחר מכן הורתה לחנויות אפליקציות לנייד להסיר את האפליקציה לגמרי מטעמי ביטחון לאומי. מכיוון שממשלת סין כמעט ואינה צפויה, אפשר לומר שגם רכישת מניות דידי מרגישה לא בטוחה.


Robinhood Markets Inc - HOOD 

רובינהוד הגיעה לשוק המניות ב -29 ביולי עם 38 דולר למניה ושווי של 32 מיליארד דולר. כהנפקה כל כך מדוברת, הסוחרים והמשקיעים הופתעו לראות שאפליקציית המסחר מסיימת את היום הראשון שלה בירידה של 8%, אך היא התאוששה מהר וכיום היא נסחרת מעל מחיר ההנפקה שלה.

האם כדאי להשקיע ברובינהוד?

אין ספק כי רובינהוד נמצאת בחוד החנית בכל הקשור לצמיחת המסחר הקמעונאי, וההסתערות האחרונה של החברה לאפשר מסחר בקריפטו רק הוסיפה לכך. אבל יש יותר מתחרים בתחום ולרובין אין יתרון תחרותי אמיתי לעומת כל פלטפורמת מסחר אחרת. ננסה לדמיין לרגע רגולטוריים פוטנציאליים שנכנסים לתמונה בעתיד וככל הנראה נרצה לוותר בשלב זה על ההרפתקה.


כעת, כל מה שנותר לך לעשות זה להעמיק במחקר נוסף משלך ולבחון את האפשרויות השונות על מנת להגיע להחלטות מושכלות ככל שניתן.

x