על מה מדברים בוול סטריט היום ?

החששות האינפלציוניים בפוקוס לאור משבר האנרגיה הגלובלי. רגולציה בסין חזרה להיות בפוקוס לאחר הפסקה קצרה. החששות האינפלציוניים. הביטקוין.

 

 
צילום פאנדרצילום פאנדר
 

כלכלני לידר שוקי הון
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/10/2021

החששות האינפלציוניים בפוקוס לאור משבר האנרגיה הגלובלי. הנפט נותר מעל $80. החוזים על הפחם התרמי בסין נסקו לשיא לאחר שאזור מרכזי נוסף (Shaanxi) של מכרות הוצף בעקבות גשמים עזים. ההצפות ב- Shaanxi מוסיפות על הלחץ שכבר קיים מהאזור השכן, Shanxi, אזור המכרות המרכזי במדינה, שם נסגרו בימים האחרונים 60 מתוך 682 מכרות פחם (חלק כבר החלו להיפתח). משבר האנרגיה פוגע גם באספקת האלומיניום ומתכות תעשייתיות נוספות. עליית מחירי המתכות מגבירה עוד יותר את הלחצים האינפלציוניים.

הבנקים בארה"ב יפתחו לקראת סוף השבוע הנוכחי את עונת הדוחות של Q3. מדובר במבחן חשוב עבור אמון המשקיעים. כמו כן, המשקיעים ממתינים לנתון ה- CPI שיתפרסם ברביעי ולנתוני המכירות הקמעונאיות שיתפרסמו בשישי. שני הנתונים הללו חשובים בכדי להבין האם יש בסיס לחששות מפני סטגפלציה.

הרגולציה בסין חזרה להיות בפוקוס לאחר הפסקה קצרה. בייג'ין מחדשת את המאמצים הרגולטורים - הרשויות פתחו בחקירה שתמשך חודשיים על המגזר הפיננסי. החקירה תכלול את הבנקים הגדולים, חברות הביטוח, מנהלי החובות הבעייתיים וגם אתהגופים המפקחים על המערכת הפיננסית. בינתיים המשבר ב-Evergrande רחוק מלהסתיים- מספר נושים של האגח"ים הדולרים של הקבוצה לא קיבלו את תשלום הקופון שהיו אמורים לקבל אתמול.

הביטקוין נעצר לנוח ב- 57K לאחר ראלי חזק*. דובר על מספר סיבות שהניעו את הראלי, ביניהן: ירידה בחששות הרגולטורים בארה"ב ובסין, ריבאונד בכוח המחשוב הדרוש לכריית ביטקוין ואופטימיות לגבי האישור הצפוי של ה- SEC של ETFים על ביטקווין.  מנגד, ג'יימי דימונד התבטא אתמול נגד המטבע וטען כי הוא "חסר ערך".
x