גיקס מדיה השלימה את עסקת רכישת קורטקס - המניה עולה מעל 10%

גיקס (לשעבר אלגומייזר) מוחזקת על ידי 8 קרנות בלבד, איזה קרנות?

 

 
Image by Credit Commerce from PixabayImage by Credit Commerce from Pixabay
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/10/2021

חברת גיקס אינטרנט מדווחת על השלמת רכישת קורטקס במסגרתה רכשה חברת הבת, גיקס מדיה, 70% ממניות חברת קורטקס (Cortex).

הרכישה בוצעה לפי שווי חברה של 50 מיליון ש"ח, כאשר עבור 70% ממניות קורטקס שילמה גיקס מדיה 35 מיליון ש"ח במזומן. 

קורטקס הוקמה בשנת 2017 ומאז פועלת בהצלחה רבה בתחום הפרסום המקוון. קורטקס הינה חברת מדיה-טק חדשנית שפיתחה יכולות המאפשרות הפיכת תוכן מקורי למרכז רווח על ידי רכישת טראפיק (Traffic) של גולשים. המודל העסקי של קורטקס מבוסס על רכישת שטחי פרסום מ- publishers כמו YAHOO, Outbrain, Verizon-Oath, גוגל ועוד. קורטקס מעסיקה כ- 19 עובדים במשרדיה ברמת החייל תל אביב. 

על פי דוחותיה של קורטקס לחציון הראשון של 2021, הכנסותיה הסתכמו לסך של כ- 43 מיליון ₪ גידול של 53% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הרווח התפעולי של קורטקס לחציון הראשון של 2021 הסתכם לסך של 4.2 מיליון ₪ גידול של 121% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במהלך הרבעון השלישי לשנת 2021 קורטקס המשיכה להציג מגמת צמיחה מרשימה, ההכנסות  הסתכמו לסך של 40  מיליוני ש"ח עליה של 92%  מול רבעון מקביל אשתקד, כמו כן הרווח התפעולי הסתכם לסך של 4.5 מיליוני ש"ח עליה של  44%מול רבעון מקביל אשתקד. התוצאות הכספיות של קורטקס יאוחדו לתוצאות הכספיות של גיקס החל ממועד השלמת העסקה וצפויות לתרום משמעותית לתוצאות הכספיות המאוחדות לשנת 2021. 

מנכ"ל גיקס אינטרנט, עמיחי חדד אמר כי "אנו שמחים על השלמת העסקה ורואים בקורטקס חברה בעלת פעילות סינרגטית ומשלימה לפעילות החברה. העסקה עם קורטקס הינה חלק מאסטרטגית החברה לריכוז כל פעילות הפרסום המקוון של הקבוצה תחת גיקס מדיה, לרבות רכישות ומיזוגים נוכחיים ועתידיים ככל שיהיו בתחום הפרסום המקוון". 

עוד הוסף חדד כי "הרכישה תאפשר לחברה לפעול בשלושת עמודי התווך העיקריים של הפרסום הדיגיטלי - חיפוש, ווידאו ותוכן המייצגים שוק פוטנציאלי של יותר מ -200 מיליארד דולר ואנו רואים בפעילות זו מנוע צמיחה מיידי ועתידי עבורינו". 

"אנו מודים לקרן אדלר וניר ענבר מלאומי טק אשר העמיד את מרבית המימון בעסקה ועו"ד אורי רהט והצוות ממשרד עוה"ד לאמעי, סידר, רהט , צידון , פינק אשר ליווו את החברה בתהליך הרכישה והמימון".

מנכ"ל קורטקס, אופיר פרל ציין עם השלמת הרכישה כי "אנו נרגשים מאוד לקראת ההזדמנות העסקית הזאת. בכוונתינו לקחת את כל הידע שלנו ואת כל הידע של גיקס ולשלב את היכולות שלנו בתחום ה'native & social to search' על מנת להגביר את תנועת הגולשים בנכסים המשותפים של החברות".  

לגרף גיקס לחצו כאן

8 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 1.18 מיליון באלגומייזר
קרנות נאמנות שמחזיקות את אלגומייזר.
x