חילופי צעקות ודיון סוער בעתירת הוועד המנהל של לשכת סוכני הביטוח נגד עוזי ארגמן

הדיון הוא בבקשה למחוק על הסף עתירת הוועד המנהל של הלשכה נגד ארגמן

 

 
עוזי ארגמן, צילום יח״צעוזי ארגמן, צילום יח״צ
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/10/2021

ביה"ד של לשכת סוכני הביטוח דחה אתמול את בקשת עורך דינו של סוכן הביטוח עוזי ארגמן עו"ד אודי ויניצקי, למחוק על הסף את עתירת הוועד המנהל של הלשכה נגד ארגמן; ביה"ד דחה את הטענות המקדימות שהעלה העו"ד.

הדיון נפתח בדבריו של אב ביה"ד עו"ד ישראל אליוביץ, שחזר והודיע כי החליט שלא להתמודד בבחירות הבאות לביה"ד של הלשכה, הפך מהר מאוד לדיון סוער שכלל חילופי צעקות בין עו"ד ויניציקי לעו"ד אליוביץ, כשעו"ד ויניצקי טען "אנחנו לא במשפט שדה".

העתירה נגד ארגמן היא על פגיעה בשמה הטוב של הלשכה, בעקבות דברים שפרסם, בין היתר, בפייסבוק.

לטענת בא כוחו של ארגמן, מדובר בהבעת דעה אישית וכי יש חופש ביטוי. עו"ד בן ציון ציטרין, בא כוחו של הוועד המנהל טען: מדובר בהשתלחויות והשמצות בניסיון להחריב את ביתם של סוכני הביטוח". "זה לא חופש ביטוי אלא חופש שיסוי," טען.

עוד טען בא כוחו של ארגמן, כי העתירה נגד ארגמן כי אב ביה"ד אליוביץ ומיכה אדוני, שהופיע כנציג הוועד המנהל בדיון, היו שני המתמודדים מול ארגמן בבחירות לנשיאות הזמנית של הלשכה (שבוטלו בסוף בהסכמת השלושה). הוא טען שלאליוביץ אסור בכלל לשבת בדיון, וגם לו לטובת הנראות. 

סוכן הביטוח מיכה אדוני, כנציג הוועד המנהל בדיון בביה"ד, הביא מספר דוגמאות למה שכינה "השתלחות" של ארגמן נגד הנהגת הלשכה: "יש לי מאות דוגמאות בהן הסית ארגמן את הסוכנים נגד הנהגת הלשכה," ציין בדבריו, והביא לדוגמא פרסום בפייסבוק של ארגמן בו כינה את הנהגת הלשכה הנוכחית כ"חונטה": "תמו הימים בהם החונטה העסקנית להדיח חברים...", "סוף לעסקונה וסוף לחונטה...". בשלב זה החלו חילופי דברים בין ארגמן לאדוני, כשאדוני אמר על ארגמן: "הוא משקר במצח נחושה". לדברי אדוני, לארגמן ניתנה ההזדמנות להתנצל והוא אגף קיבל מספר אזהרות מוועדת הבחירות, על רקע הדברים שפרסם בעיקר בתקופת התמודדותו בבחירות על נשיאות הלשכה הזמנית.

בקשת עו"ד ויניצקי לכלול עדים בדיון היום, נדחתה וביה"ד הורה לו ביום רביעי האחרון להביא מהם תצהירים. לדברי עו"ד ויניצקי, אי אפשר היה להביא תצהירים בזמן כה קצר. 

בית הדין בית הדין הנחה את הצדדים להגיש סיכומים, תצהירים ומסמכים משלימים וקבע דיון והחלטה ביום רביעי הבא, שיתקיים ב"זום".

יש לציין, כי הדיון הוקלט בווידאו וניתן לראות אותו במלואו באתר לשכת סוכני הביטוח.

x