בנק ישראל - סיום פרויקט הקמת והפעלת מרכז נתונים חדש

המתקן מאפשר עבודה רציפה גם במקרה של תקלה ברכיב אחד או יותר

 

 
Image: DreamstimeImage: Dreamstime
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/10/2021

החטיבה לטכנולוגיית מידע בבנק ישראל מודיעה על סיומו של פרויקט הקמת חוות השרתים החדשה של הבנק. מדובר בפרויקט עתיר אתגרים שהושלם בהצלחה ובוצע תוך סיוע של חברות מובילות בארץ ובעולם. חוות השרתים היא בין המתקדמות בארץ, מהיבטים שונים כגון תפעוליים, ביטחוניים וסביבתיים. במקביל להפעלת מרכז הנתונים החדש, אימצה חטיבת טכנולוגית המידע של בנק ישראל טכנולוגיות וארכיטקטורות חדשניות המתאימות לאתגרים העכשוויים והעתידים להיות.

חוות השרתים נבנתה בתקן tier4 ונמצאת בשלבים האחרונים של קבלת הסמכה רשמית של מכון UPTIME וזאת לאחר בדיקות קפדניות לרציפות תפקודית. המתקן מוגדר כ- Fault tolerance (שמאפשר המשך עבודה רציפה גם במקרה של תקלה ברכיב אחד או יותר), מתאפיין ביכולת עבודה אוטונומית לזמן קצוב ובסטנדרט FEMA לעמידות מפני רעידות אדמה ובעל יכולת תחזוקה ללא השפעה על המערכות IT תוך שהוא מושתת על טכנולוגיות ירוקות וחיסכון באנרגיה.

מר ליאור ג'ורג'י, מנהל חטיבת טכנולוגיות המידע בבנק ישראל: "אני רוצה לברך את כל אלו שעמלו בהקמת חוות השרתים החדשה של הבנק. החווה החדשה צפויה לשמש את הבנק בשנים הבאות ותאפשר לבנק להיות בקדמת הבמה מבחינה טכנולוגיית בהשוואה לבנקים מרכזיים אחרים. בתכנון וביצוע הושקעו אלפי שעות עבודה ויושמו מאות פתרונות יצירתיים על מנת להבטיח שמירה על הרציפות התפקודית של בנק ישראל ולהוציאו לפעול ללא פגיעה בפעילות השוטפת של הבנק. השלמת הפרויקט מהווה אבן דרך משמעותית בחיזוקו של הבנק המרכזי והמשק הישראלי".

x