תוכנית פינוי בינוי בנווה יעקב

לבניית 521 יח״ד | 'רוטשטיין התחדשות' וחברת Terra יקימו את הפרויקט | מה מאפייני הפרויקט?

 

 
פרויקט נווה יעקב, קרדיט: רוזנפלד ארנס אדריכליםפרויקט נווה יעקב, קרדיט: רוזנפלד ארנס אדריכלים
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/10/2021

חברת רוטשטיין נדל"ן בע"מ דיווחה כי תוכנית פינוי בינוי שמקדמת החברה במשותף עם חברת "טרא – Terra" ברחוב נווה יעקב בירושלים, קיבלה תוקף ע"י הועדה המחוזית ירושלים. במסגרת התכנית, יהרסו 111 דירות ישנות ובמקומן יבנו 521 דירות חדשות ושטחי מסחר בהיקף של 830 מ"ר, ב- 8 בניינים בגובה של 11 קומות מעל מפלס הקרקע. 

את הפרויקט יקימו במשותף "רוטשטיין התחדשות", חברת בת בבעלות מלאה של רוטשטיין נדל"ן בע"מ וחברת "טרא– Terra" בבעלותו של יונה גרין, העוסקת בפרויקטים של התחדשות עירונית בירושלים.

מדובר במתחם הממוקם ברחוב נווה יעקב 28-32. עד כה, התקשרו כ-75% מבעלי הדירות בהסכם ביצוע הפרויקט עם רוטשטיין התחדשות וכעת פועלת השותפות להחתמת יתר הבעלים. על פי הערכות החברה, היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט הינו כ-765 מיליון שקל (חלק החברה 383 מיליון שקל) והיקף העלויות הצפוי הינו כ-650 מיליון שקל (חלק החברה כ-325 מיליון שקל). הרווח הצפוי בפרויקט מוערך בכ-115 מיליון שקל (חלק החברהכ-58 מיליון שקל). הנתונים אינם כוללים מע"מ. 

זהו הפרויקט הראשון המשותף לרוטשטיין וחברת "טרא – Terra" שאושר למתן תוקף בירושלים. שיתוף הפעולה בין השתיים החל לפני כשנתיים, והן מקדמות יחד פרויקטים נוספים בתחום ההתחדשות העירונית בעיר.   

באוגוסט השנה פרסמו משרד הבינוי והשיכון והרשות להתחדשות עירונית נתונים לפיהם ירושלים נמצאת במקום השלישי מבין ערי ישראל במתן היתרי בנייה לפרויקטים של התחדשות עירונית - בין החודשים ינואר-יוני הנופקו היתרי בנייה ל-452 יח"ד בירושלים, לעומת 531 יח"ד בתל אביב ו-1,333 יח"ד בבת ים. 

איתי סמדר, סמנכ"ל התחדשות עירונית רוטשטיין נדל"ן: "בירושלים ישנו פוטנציאל גדול מאוד להתחדשות עירונית ואנחנו מברכים על התמיכה והקידום של פרויקטים מסוג זה מצד הרשות המקומית ומוסדות התכנון. תב"ע נווה יעקב אושרה תוך זמן של כשנתיים, להבדיל מלוחות הזמנים הארוכים בפרויקטי פינוי בינוי במקומות אחרים, וזאת הודות לסיוע ועדות התכנון בעיר. אני מעריך כי בשנים הקרובות נראה את ירושלים בחזית ההתחדשות העירונית, עם פרויקטים חדשים שיצאו לבנייה וישפרו את פני העיר, התשתיות ואיכות החיים של בעלי הדירות".

יונה גרין מנכ"ל ובעלים חברת "טרא – "Terra: "פרויקט 'שדרות נווה יעקב" הינו אבן דרך משמעותית לחברה ולשכונת נווה יעקב בפרט. אנחנו בקשר מתמיד עם בעלי הדירות במתחם, שרובם המוחלט כבר חתם על הסכם פינוי בינוי ואנחנו מתקדמים במלוא המרץ עם הגשת היתר הבניה ותכנון המפורט למתחם. בהזדמנות הזאת ראוי גם לציין לשבח את הוועדה המקומית והמחוזית שמסייעות רבות למען קידום התוכניות בעיר, בזמני שיא".

בתוך כך, השבוע דיווחה חברת אנשי העיר, המוחזקת על ידי רוטשטיין בשיעור של 55%, כי זכתה במכרז של עזרה וביצרון לבניית פרויקט של 156 דירות בשכונת כפר שלם בתל אביב.

x