שמאית רשות מקרקעי ישראל הודיעה על פרישה מתפקידה

שמונה שנים מאז החלה את דרכה ברשות מקרקעי ישראל, פורשת השמאית הראשית - מירי רימון - מתפקידה ועוברת לשוק הפרטי

 

 
מירי רימון, קרדיט: אורטל צברמירי רימון, קרדיט: אורטל צבר
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
31/10/2021

כשמאית הרשות אחראית רימון על כלל השומות שנערכות עבור רמ"י בסך כולל של כ-30 מיליארד שקלים בשנה. מירי רימון, מוסמכת במנהל עסקים, בעלת תואר ראשון ושני במשפטים ובוגרת תכנית המנהיגות של קרן ווקסנר לבכירים בשירות הציבורי באוניברסיטת הרווארד בבוסטון.

במסגרת תפקידה מיצבה רימון את אגף שמאות ברמ"י כאגף מקצועי ומשמעותי לפעילות העסקית. בשנים בהם שמשה כשמאית הרשות, הובילה רימון שינויים משמעותיים לייעול ושיפור מערך השומות ברשות מקרקעי ישראל שלו השפעה ישירה על ניהול העסקות, ופעלה לייעול הליכי השומה, העלאת רמת השומות ורמת השירות לחוכרים.  

רימון היתה שותפה פעילה ומשפיעה בתוכניות מחיר למשתכן ודיור במחיר מופחת, שהיו מסלולי השיווק העיקריים  של רמ"י למגורים בשנים האחרונות.

מירי רימון: "אני מסיימת את תפקידי מתוך תחושה שייצגתי את  אינטרס הציבור לניהול מיטבי של מקרקעי המדינה, תוך שמירה על הקופה הציבורית. אני מכירה בחשיבותה של רשות מקרקעי ישראל כגוף מרכזי  ומשמעותי  במשק ומקווה שהציבור יכיר בחשיבותו ובתרומה הרבה שלו לפיתוח הארץ".

רימון, נחשבת לשמאית מקצועית ומוערכת מאוד ברמ"י ובקהילת השמאים. היא החלה את דרכה בתחום הנדל"ן כמנהלת שיווק, והיתה שותפה בשיווק פרויקטים רבים ביניהם: עיר דוד, ממילא, מגדלי ירושלים והילטון מלכת שבא.

מירי רימון (נשואה + חמישה ילדים מתגוררת בירושלים) החלה את דרכה הציבורית לפני 20 שנה במשרד המשפטים כשמאית מחוזית באגף השמאי הממשלתי, ובהמשך עברה לרמ"י כדי לקחת חלק ברפורמה ובמטרה לשפר את השירות בארגון ואת תדמיתו בעיני הציבור. בכל שנות כהונתה ראתה עצמה משרתת ציבור האמונה על ניהול מיטבי של קרקעות המדינה המהוות משאב מוגבל.

במהלך כהונתה, כשמאית הרשות, צברה רימון ידע וניסיון בתחום האנרגיה המתחדשת והובילה, בשיתוף עם רשות החשמל ואגף תקציבים במשרד האוצר, מהלכים חדשניים של קביעת מחיר אחיד לקרקע בשילוב הליך תחרותי על התעריף.

בימים אלו שותפה רימון לפרויקט חדשני בישראל של פיתוח אלגוריתם (AI) שיתחקה אחר שווי הקרקע, לשימוש בחלק מעסקות רמ"י, וזאת במסגרת יעדי הארגון לשיפור וייעול השירות לחוכרים. רמ"י משקיעה בפרויקט זה תשומות רבות, וצופה שעם סיומו יוכלו חוכרים לבצע עסקות פשוטות באופן ממוכן וללא צורך לפנות למרחבים.

לאחר תרומה רבת שנים בשירות הציבורי, יוצאת רימון לדרך חדשה ובכלל זה קידום וניהול פרויקטים במגזר הפרטי, אך אינה פוסלת אפשרות של חזרה למגזר הציבורי בעתיד.

x