המנצחות החודש במניות בארץ – אנרגיה ירוקה, פיננסים וקצת תשתיות

בין הקרנות המחקות ובין הקרנות המנוהלות אלה האפיקים המנצחים החודש בבורסה | מדד ת"א קלינטק עלה החודש 10.67% (כולל היום) ומדד ת"א פיננסים עלה החודש 7.23% | מה עשו הקרנות בתחום? וכמה תובנות על הקרנות המובילות בתחום

 

 
Image by Steve Buissinne from PixabayImage by Steve Buissinne from Pixabay
 

משה מימון
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
31/10/2021

בדיקה של הקרנות המנצחות בקטגוריות השונות של מניות בארץ מעלה את הממצאים הבאים. בין הקרנות המנצחות בקרנות המנוהלות אנחנו מוצאים את קסם אקטיב אנרגיה, שמנצחת החודש עם 12.76%. קרן אנרגיה נוספת היא מיטב גז ונפט.

בנוסף מוצאים את אינטארקטיב אנרגיה ירוקה עם 10.96%, ואחריה הראל תשתיות ישראל עם 8.86%.

שתי קרנות נוספות של בנקים ופיננסים נמצאות בעשירייה הראשונה, כאשר אפשר להוסיף גם את הראל מניות פיננסים ונדל"ן כקרן שעוסקת בתחום ונמצאת בעשירייה המובילה.

סוגרות את הרשימה פסגות מניות BuySide ישראל, הראל מניות צמיחה והראל ת"א-150.

בקרנות המחקות, אפשר למצוא את ארבע הקרנות הראשונות שמחקות את מדד ת"א קלינטק, בתשואה מן הסתם מאוד דומה, כל הקרנות בתשואה מעל 10% החודש. מקומות 5-9 שמור לקרנות מחקות מדדי בנקים מקומיים, ולאחר מכן מקומות 10-12 קרנות שעוסקות במדד ת"א-בנייה.

כמה דברים נוספים שאפשר ללמוד ממנצחות החודש

נתחיל במחקות, לרוב הקרנות ברשימה חוץ מ-2 אין תשואה שנה אחורה, ולמעט 3 קרנות אין תשואה מתחילת השנה. הקרן הותיקה ביותר היא בת פחות משנה וחצי. מרבית הקרנות ברשימה מנהלות פחות מ-20 מיליון שקלים.

בקרנות המנוהלות מרבית הקרנות ותיקות יותר. כשרק שתי קרנות הוקמו לפני פחות משנה. גם גודל הקרנות בקרנות המנוהלות מגוון מאוד.

מה ניתן ללמוד מכל זה? שקרנות חדשות בעיקר מחקות כל הזמן קמות, מגוונות את התיק של המשקיעים, שהופך להיות מדויק יותר וספציפי יותר עם חלוקה למדדים ספציפיים יותר. האם נדרש למשקיעים להגיע לקרנות מחקות על מדדים מסוימים יותר, או שאולי את הספציפיות הזו יכולים מנהלי ההשקעות של הקרנות השונות לפתור? זו שאלה רלבנטית מאוד. 

הבדל נוסף ברשימות, הוא הבדלים משמעותיים בדמי הניהול בין הקרנות המחקות לקרנות המנוהלות, כאן ין ממש דבר חדש, והמשקיעים מכירים את זה. אולם ראוי לשים לב להבדל זה, כשלא מעט קרנות מחקות נמצאות בדמי ניהול אפס.


x