מכרזים חדשים של רשות מקרקעי ישראל

בכפר הורדים, מטולה, חריש, אום אל פחם, רמלה, נתניה וירושלים

 

 
Image by Jason Goh from PixabayImage by Jason Goh from Pixabay
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/11/2021

מכרז מספר צפ/ 233/2021

כפר ורדים

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרז לבניית כ- 62 יח"ד בבנייה רוויה בכפר הורדים


רשות מקרקעי ישראל [רמ"י] מפרסמת מכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבניית כ- 62 יח"ד במתחם  אחד בבנייה רוויה בכפר הורדים – שלב ב'


המכרז הוא חלק מתכניות ג/11147, ג/במ/277, מג/מק/30/99, שמטרתן הרחבת הישוב כפר ורדים בכ-660 דונם. המועצה כפר ורדים שוכנת במערב הגליל העליון, סמוך לעיר מעלות על כביש 854. הכפר בנוי ממספר שלבים (שכונות) שנבנו בזמנים שונים (ונמצא כעת בתנופת פיתוח והתיישבות) ובעל מאפיינים יחודיים, השוכנים על קווי רכס ובמדרונות, וטובלים בירק ובטבע הסובב אותם. הבתים בכפר הינם בתים פרטיים במגוון תצורות וגדלים בני מפלס אחד או שניים הבנויים על שטחים בגדלים שונים (בד"כ 300-1250 מ'). לאחרונה החלה לשווק רשות מקרקעי ישראל בתים בבנייה רוויה המשתלבים בנוף הכפרי של המועצה.

השכונה שמה דגש על קהילתיות ולכן מציעה מגוון רחב של פעילויות ושירותים. ניתן למצוא בה מרכז מסחרי ובו בתי קפה, מסעדות, חנויות לחפצי נוי, סופרמרקט (גם טבעוני), קופת חולים בנק, קאנטרי, מגרשי ספורט, תנועות נוער, תזמורת נוער ייצוגית,  היכל התרבות, גני שעשועים ובית כנסת. מערכת החינוך כוללת פעוטונים, גני ילדים, בתי ספר יסודיים, חט"ב ותיכון בישוב. 


המועד האחרון להגשת הצעות הינו בתאריך 14/02/2022 עד השעה 12:00 בצהריים.

על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו.

מכרז מספר צפ/390/2021

מטולה

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון מפרסמים מכרז "הרשמה והגרלה" לבניית 76 יח"ד במטולה

רשות מקרקעי ישראל [רמ"י] ומשרד הבינוי והשיכון מפרסמים מכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבניית 76 יח"ד על 76 מגרשים בבניה עצמית בשכונת הר צפיה

המכרז הוא חלק מתכנית ג/18513, שמהווה את המשך הפיתוח של הישוב מטולה על שטח של 404 דונם לבניית 147 יח"ד. השכונה ממוקמת באצבע הגליל, על גבעה בגובה 530 מטרים המשקיפה על הרי הגליל, על החרמון, על עמק החולה ועל עמק עיון. השכונה משלבת אורח חיים פעיל וקהילתי, מוסדות ציבור ושטחים למלונאות ותיירות.

בנייה למגורים תעשה בבתים צמודי קרקע חד/דו משפחתיים, הכוללים שטח למשרדים ותעסוקה של בני הבית. בשכונה יוקמו מוסדות ציבור ושירותים כגון גני ילדים, בתי ספר, מרכז מסחרי, מרכז קהילתי, מבני משרדים, מגרשי ספורט, סניפים של קופות חולים ופארקים ירוקים ורחבי ידיים לטובת תושבי השכונה והישוב.

הישוב מטולה הוא ישוב מוטה תיירות ולכן הוקצו שטחים בשכונה להקמת 918 יח"א, מתוכן 96 יחידות צימרים ו-822 חדרי מלון. בעלי צימרים יכולים לבנות עד 4 חדרי אירוח ויחידת דיור אחת, ואילו בתחום המלונות יוצעו מספר סוגים של חדרי אירוח – מלון נופש כפרי בן 150 יח"א לפחות, מלונות בוטיק בני 30-50 יח"א ומלוניות הכוללות 11-24 יח"א. במקום יקומו גם אטרקציות תיירותיות כגון יקב, מכרז מבקרים, מתקני נופש וכו'.

מכרז זה מהווה את פיתוח הישוב הצפוני לבני המקום ותושבים המעוניינים לגור בשכונה קהילתית, עם מוסדות ציבור מפותחים, שפע של שטחים פתוחים, נופים ירוקים ורמת חיים גבוהה.

המועד האחרון להגשת הצעות הינו בתאריך 14/02/2022 עד השעה 12:00 בצהריים.

על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו.

מכרז מספר חי/387/2021

חריש

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון מפרסמים מכרז לבניית 2 מתחמים למסחר ותעסוקה במע"ר חריש

רשות מקרקעי ישראל [רמ"י] ומשרד הבינוי והשיכון מפרסמים מכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבניית מתחמי מסחר ותעסוקה על שני מתחמים במע"ר חריש

המכרז הוא חלק מתכנית חריש/ 1/ ד, שמהווה את המרכז העירוני של חריש על גודל של כ-358 דונם שיכלול עירוב שימושים כגון מגורים, תעסוקה ומסחר. השכונה מאופיינת בנגישות תחבורתית גבוהה, בהיותה ממוקמת על ציר ‘דרך ארץ’ המרכזי, המתחבר גם לכביש 611, שתחילתו בישובי צפון השומרון וסיומו מתוכנן להוות ציר כניסה ויציאה נוסף מדרום לעיר.

כ-57,000 מ"ר ישמשו למסחר ותעסוקה בשכונת המע"ר בחריש. על שטח זה יוקמו בניינים בני 5-17 קומות המציעים משרדים, תעשיות עתירות ידע, שירותים לציבור ומסחר בקומות הקרקע בתצורת חזית מסחרית. באזור זה יוקמו גם אולמות אירועים, אך לא במגרשים הגובלים במגורים. במגרשים הפונים לפארק הציבורי ימוקמו שירותים בעלי אופי מסחרי לבילוי ופנאי כגון בתי קפה ומסעדות. בשכונה זו יקום בניין העירייה העתידי של עיריית חריש. 

המועד האחרון להגשת הצעות הינו בתאריך 31/01/2022 בשעה 12:00 בצהריים בדיוק. 

על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו.

מכרז מספר חי/380/2021

אום אל פחם

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת 6 מגרשים לתעשיה ומלאכה באום אל פחם

רשות מקרקעי ישראל [רמ"י] מפרסמת מכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבנייה ב-6 מגרשים לתעשיה ומלאכה בשכונת אלחאנוק באום אל פחם

המכרז הוא חלק מתכנית 354-0400820, שמטרתה חלוקה חדשה באזור התעשייה בשכונת אלחאנוק אום אל פחם, במטרה למנף ולטייב את ניצול עתודות הקרקע ולהתאימם לצרכים שהתפתחו במהלך השנים. התכנון המקורי לא הביא בחשבון את הצרכים והשימושים שמתרחשים כיום באזורי תעשיה לפי שעות היום, כאשר במהלך היום אזור התעשיה ממלא פונקציה של תעסוקה ותעשיה ובשעות הערב הוא משמש כאתר בילוי ופנאי. במהלך השנים התקרבה הבנייה העירונית אל האזור המוגדר לתעשייה ולכן נוצר צורך להתאים את מרקם הבנייה כך שיתאים לסביבת מגורים אורבנית. על כן, הוחלט לשנות את ייעודי שימוש הקרקע כך שיכילו תעשיה קלה ומלאכה אשר אינה מזהמת את הסביבה. עוד הוקצה שטח הנועד למשרדים שיתנו שירותים למפעלים ולמשתמשים באזור התעשייה כמו שירותי דואר, שירותי משרד, שירותי מזון, בנק ומסחר. 


המועד האחרון להגשת הצעות הינו בתאריך 17/01/2022 עד השעה 12:00 בצהריים.

*למכרז זה לא יוכלו לגשת חברות ו/או פרטיים שקיבלו ו/או עתידים לקבל מגרש בפטור ממכרז במסגרת המלצה של משרד התמ"ת בתוכנית.

על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו.

מכרז מספר מר/389/2021

רמלה

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרז לבניית 518 יח"ד בבנייה רוויה ושטחי מסחר ברמלה

רשות מקרקעי ישראל [רמ"י] מפרסמת מכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבניית 518 יח"ד בבנייה רוויה ושטחי מסחר 

המכרז הוא חלק מתכנית 415-0369983, שמטרתה הקמת שכונת מגורים על שטח האצטדיון העירוני המתפנה. השכונה ממוקמת בלב העיר רמלה בין הרחובות שמשון הגיבור, המגדל הלבן, זכריה ויהושוע בן נון, על שטח של כ- 51 דונם.

במסגרת השכונה יוקמו 4 מגדלים בני 21 קומות בצד המזרחי של רחוב המגדל הלבן, במטרה להשלים את שורת המגדלים הבנויה בדופן המערבית של הרחוב. לאורך הרחוב המגדל הלבן מתוכנן שטח ציבורי פתוח שילווה את הרחוב לכל אורכו תוך שמירה על נקודות מבט לעבר "המגדל הלבן" – נקודת ציון היסטורית ברמלה. לאורך רחוב יהושוע בן נון יוקמו בניינים בני 5-7 קומות עם חזיתות מסחריות אשר מתאימים לאופי הבניה מצידו השני של הרחוב. חזיתות מסחריות בשילוב שטח ציבורי פתוח עם שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים, יצרו דופן עירונית שוקקת. בשכונה יקומו מבנים ומוסדות ציבור בתחום החינוך, רווחה, תרבות, דת ובריאות. 

המועד האחרון להגשת הצעות הינו בתאריך 28/03/2022 עד השעה 12:00 בצהריים.

על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו.

מכרז מספר מר/178/2021

נתניה

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרז לשכונת מגורים  בהיקף 895 יח"ד בשכונת "שירת הים" בנתניה

רשות מקרקעי ישראל [רמ"י] מפרסמת מכרז פומבי לבניית 895 יח"ד לבנייה רוויה בשכונת "שירת הים" בנתניה (לשעבר המזבלה)

המכרז הוא חלק מתכניות נת/620 ו-408-0760751, שמטרתן הקמת שכונת מגורים חדשה על שטח של כ-755 דונם הממוקמת על קו החוף, לאורך ציר בן גוריון ומול פארק אגם החורף ("השלולית"). במסגרת התוכנית, יוקם בשכונה  מתחם מגורים ומלונאות בהיקף של 2,000 יחידות דיור ו-1,100 חדרי מלון, על אחת מרצועות החוף היפות בארץ.

בשכונה מתוכננים שלוש שורות של מבני מגורים בבנייה גבוהה (16-19 קומות) בחצרות הפונות לכיוון הים יעניקו את הבסיס הכלכלי לתכנית, עם כ - 2000 יח"ד. התוכנית מתווה יצירת ציר ירוק ("ואדיון") שיקשר בין אגם החורף לים באופן שיאפשר גישה רגלית חופשית לים. מכל דירה בשכונה, ניתן להגיע ברגל או באופניים אל הים מבלי לחצות אף כביש.

הקשר בין התושבים לים יחוזק על ידי כיכר עירונית ("כיכר הים") שתפותח מול חוף הים וטיילת ייחודית עם אזור בילוי ומסעדות ובמקביל יפותח חוף רחצה גדול שיכיל רצועת חוף רחבה וגן ציבורי פתוח לאורך חוף הים. 

המועד האחרון להגשת הצעות הינו בתאריך 29/12/2021 עד השעה 12:00 בצהריים.

על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו.



מכרז מספר ים/212/2021

ירושלים

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרז לבניית מבנים לתעסוקה בכניסה לירושלים

רשות מקרקעי ישראל [רמ"י] מפרסמת מכרז פומבי לרכישת זכויות לחכירת 3 מגרשים במתחם אחד לתעסוקה במתחם הרכב הצפוני, ירושלים.  המכרז הוא חלק מתכנית 101-0462176, שמטרתה להפוך את מתחם המבנים הישנים לאזור עירוני שוקק המשלב מסחר, תרבות ותיירות, תעסוקה, משרדים ושימושים ציבוריים. התכנית משתרעת על פני כ-3 דונמים, בסמוך לתחנת יצחק נבון של הרכבת הכבדה, ולתוואי הרכבת הקלה. התוכנית קובעת את ששת המבנים בחלקו המזרחי של המתחם כמבנים לשימור, כחלק מרצף עירוני של רחוב יפו ההיסטורי המשתלב עם הרובע החדש של הכניסה לעיר. עבודות השימור יכללו למעשה חיזוק, שימור ועיבוי המבנים הקיימים.

התוכנית מורה כי חזיתות המבנים לרחוב יפו יחוזקו וישומרו על פרטיהן הייחודיים, ותתאפשר תוספת של 2 קומות מעל הגובה הקיים ותוספת בחזית הדרומית. כמו כן היא מוסיפה למבנים שישומרו שטח בנוי של 5,600 מ"ר כדי להשיג את מטרות התכנית. שני המבנים בחלקו המערבי של המתחם מיועדים להריסה, במטרה לאפשר פיתוח כיכר עירונית גדולה בסמוך, שיהפוך את האזור למרווח ונוח יותר עבור משתמשי הדרך. 


על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו.

x