איפה באפט משקיע את כספו ומה משך את תשומת לב המשקיעים?

כל העיניים היו נשואות לברקשייר האת'ווי בסוף השבוע, כאשר גורו ההשקעות וורן באפט הכריז על התוצאות הרבעוניות האחרונות שלו. אך משהו אחד באמת משך את תשומת לב המשקיעים.

 

 
וורן באפט, צילום: אודי אלוניוורן באפט, צילום: אודי אלוני
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/11/2021

ברקשייר האת'ווי ראתה עלייה דו ספרתית נוספת ברווח התפעולי שלה הודות להתאוששות מתמשכת מהוירוס בעסקי הרכבת, השירותים והאנרגיה שצמחו ב צמחו ב-11% משנה לשנה ל-3.03 מיליארד דולר ברבעון השלישי בעוד וורן באפט המשיך לשבת בצד.

אך מה שבאמת משך את תשומת לב המשקיעים היה הגילוי של באפט שרק ארבע חברות מהוות 70% מתיק המניות של החברה בשווי 311 מיליארד דולר. מי הן החברות?

אמריקן אקספרס

הוצאות כרטיסי האשראי אמורות לעלות שוב כעת, כאשר תמיכת המגיפה של ממשלת ארה"ב באנשים אינדיבידואלים הסתייימה, מה שאמור לעזור להעלות גם את העמלות שאינן הלוואות. הרוחות הללו עשויות  להעמיד את חברות כרטיסי האשראי בעמדה שהם יכולות להגדיל את הדיבידנדים שלהן ולרכוש בחזרה מניות.

עבור אמריקן אקספרס, במיוחד, התעוררות מחודשת של הוצאות על נסיעות עסקים ובידור עשויה להיות עבורה בונוס גדול במיוחד אם לוקחים בחשבון את פלח הלקוחות הארגוניים הגדולים שלה. החברה מעריכה שההוצאות הכוללות על נסיעות ובידור יגיעו ל-80% מרמות 2019 עד סוף השנה הזו, אבל ההוצאות הארגוניות שלה לא יתאוששו עד 2023. מוקדם יותר, וזה יהווה רוח נגדית להערכות הרווח הנוכחיות.

כך שרווחיה של אמריקן אקספרס צפויים להישאר ככל הנראה קבועים ביחס לממוצע קבוצת כרטיסי האשראי בארה"ב אשר צפוי להציג ירידה ברווחים של יותר מ-20% בשנה הבאה. לעומת זאת, שוק המניות האמריקאי מציע צמיחה של 8% ברווחים, כך שמניית אמריקן אקספרס יחסית לא נראית אטרקטיבית במיוחד.

גרף שבועי אמריקן אקספרס מקור TradingView

אפל

מקרה ההשקעה עבור אפל הוא מקרה די מרגש: החברה עוברת ממוקד חומרה לממוקד תוכנה, בעיקר על ידי הגדלת עסק "שירותים" שמייצג כיום 19% מההכנסות. וזה הגיוני: מגזר השירותים שלה שכולל את ה-App    Store, Apple Music, TV+  ועוד, מייצר שולי רווח גולמי של 70% לעומת 35% של חומרה, כך שהכנסות נוספות מ"שירותים" פירושן רווחים גבוהים יותר.

הבעיה היא שהמשקיעים חכמים. למעשה, מניית אפל צפויה לצמוח מבחינת רווחים רק 1% בשנה הבאה לעומת 8% הממוצע של קבוצת השווים שלה. בנוסף, העובדה שצווארי בקבוק בשרשרת האספקה ​​מאטים את אספקת מכשירי האייפון החדשים, פוגעים בהכנסות החומרה והתוכנה ומצמצמים את צמיחת הרווחים הכוללת של אפל.

גרף שבועי אפל  AAPLמקור TradingView

בנק אוף אמריקה

באופן כללי, הבנקים נהנים מההתאוששות שלאחר המגיפה: הריבית אמורה לעלות בשנים הקרובות, ולעזור לבנקים להרוויח יותר מההלוואות שלהם. 

בנק אוף אמריקה באופן ספציפי גם אמור ליהנות מ"מינוף תפעולי" בשנה הבאה, שבה ההכנסות יעלו מהר יותר מהעלויות. זה יגביר את הרווח וישאיר עוד יותר מזומנים לדיבידנדים ולרכישות חוזרות.

מניית בנק אוף אמריקה היא היקרה ביותר מבין הבנקים הגדולים בארה"ב. אנליסטים מעריכים שרווחיו של הבנק יצטמצמו ב-9% בשנה הבאה, שזה מעט יותר מהממוצע של קבוצת השווים.  אז עם הערכת שווי גבוהה יותר וצמיחה נמוכה יותר מאשר בנקים אחרים בארה"ב, מניית בנק אוף אמריקה לא נראית משכנעת במיוחד בשלב זה.

גרף שבועי Bank of America מקור TradingView

קוקה קולה

למוצרים של קוקה קולה יש ביקוש גבוה במיוחד מאז שנפתחו שוב מוקדי הבידור, אבל ככל הנראה החברה לא נחה על זרי הדפנה: היא הכפילה את תקציב השיווק שלה משנת 2020 והשיקה מסע פרסום אדיר של סודה בפעם הראשונה בחמש שנים ברבעון שעבר. ונראה שזה עבד לטובתה: ההכנסות האורגניות של החברה צמחו ברבעון האחרון ב-14% טוב יותר מההערכות, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

יש סיבה נוספת להתלהבות מקוקה קולה כרגע: זו חברה לצרכנות בסיסית, כלומר היא מוכרת סחורות שלקוחות צריכים, לא משנה מה. זה מבשר טובות בזמני אינפלציה גבוהים אלה, מכיוון שזה מאפשר לקולה קולה להעביר עלויות גבוהות יותר ללקוחות מבלי לאבד אותן למתחרים. וזה בדיוק מה שהיא עשתה: החברה העלתה את המחיר הממוצע של מוצריה ב-6% ברבעון האחרון, והיא עדיין מכרה 6% יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. 


גרף יומי קוקה קולה KO  מקור TradingView

קוקה קולה צפויה לגדול ברווחיה בלמעלה מ-6% בשנה הבאה לעומת 7% של מתחרותיה. עם המניות של קולה שלכאורה במצב של הנחה ופוטנציאל להכנסות שיגיע מהרכישה האחרונה שלה של ,Bodyarmor יתכן שבאפט צודק, כדאי לשקול לקנות את קוקה קולה.

מטרת סקירה זו nמשקפת את ההשקעות של ברקשייר האת'ווי ואינה בבחינת המלצה לפעולה כלשהי. תמיד עליך לעשות מחקר נוסף מעמיק משלך על מנת להגיע להחלטות מושכלות ומבוססות.

x