קרן מרתון השלימה תוך כשנה השקעות בהיקף של כרבע מיליארד שקל

מרתון תוביל קידום והשבחה של הפרויקטים באזורי הביקוש להוספת זכויות משמעותית למגורים ותעסוקה

 

 
צילום: רמי זרנגרצילום: רמי זרנגר
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/11/2021

קרן מרתון להשבחת נדל"ן, המתמחה בעסקאות מורכבות באזורי הביקוש, השלימה בשנה הראשונה לפעילותה השקעות בהיקף של כרבע מיליארד שקל ברכישת נכסי נדל"ן. רק בחודשיים האחרונים ביצעה הקרן שלוש עסקאות חדשות ברמת גן ובנתניה.

ברמת גן רכשה  הקרן 45% ממגרש של כארבעה דונם בכ-  30 מיליון שקל  מידי ההסתדרות הלאומית וקופת החולים הלאומית בסמוך לכיכר ביאליק.  הקרן החלה לפעול לצירוף לפרויקט מקרקעין סמוכים באמצעות עסקת קומבינציה ולהוביל קידום תב"ע, התואמת את מדיניות עיריית ר"ג. במסגרת הפרויקט הסמוך לבניין עיריית ר"ג, תקודם תב"ע משביחה, ישומרו שני מבנים לשימור ויבנה מגדל מגורים, משרדים ומסחר אשר יהיה חלק מתהליך ההתחדשות אשר עובר על מרכז העיר ר"ג.

בנוסף, רכשה הקרן שני פרויקטים במיקומים אסטרטגיים בנתניה. הראשון הינו במתחם נת 542 הסמוך לים בכ- של 30 מיליון שקל  שם היא תוביל יחד עם בעלי זכויות אחרים תכנית לשילוש של זכויות הבניה.

הפרויקט השני הינו בשיתוף עם קבוצת איציק תשובה במרכז העיר, שם רכשה הקרן קרקע  בשטח של כ-2.4 דונם בכ- 40 מיליון שקל, עליה בנוי מבנה קולנוע השרון המיתולוגי של נתניה (אשר אינו פעיל כיום). הקרקע נמצאת בסמוך לציר הרצל, כיכר ציון וכן לקו הכתום המתוכנן ברכבת הקלה העתידית של העיר.
 
הקרן מתכוונת להתקשר עם בעלי מקרקעין סמוכים במטרה לקדם תב"ע התואמת את תוכנית המתאר של נתניה אשר תהפוך את כלל המתחם, בשטח של כ 5.3 דונם למתחם מעורב שימושים  עם ייעודים למגורים, משרדים ומסחר ויהווה גורם מרכזי מתהליך ההתחדשות של מרכז העיר.

עסקאות אלו מצטרפות לפרויקט לוד שם רכשה השנה מרתון מידי חברת דלק תעשיות 50 דונם במרכז לוד עליהם ממוקם מפעל דלקול, בתמורה ל- 125 מיליון שקל. הקרן מובילה קידום תב"ע לשינוי שימושים מתעשייה ולוגיסטיקה לייעוד הקרקע למגורים, מסחר ותעסוקה, תוך הגדלה משמעותית של זכויות הבניה באזור.


יובל גייער, צילום: רמי זרנגר

יובל גייער, שותף מנהל בקרן מרתון, ציין כי: "בשנה האחרונה, לאחר השלמת הגיוס לקרן בהיקף של 425 מיליון שקל, פעלנו בנחישות לאיתור הזדמנויות אטרקטיביות התואמות את חזון ויכולות הקרן המתמחה בעסקאות השבחה מורכבות. הקרקעות אותן רכשה מרתון נמצאות בלב אזורי הביקוש אך עדיין בעלות פוטנציאל השבחה משמעותי. אנו בטוחים ששינוי היעוד בהיקף כה משמעותי של ערוב שימושים, תוך התחשבות בסביבה ובצרכי התושבים, ישפיע לטובה לא רק על הפרויקטים אלא על כל המרחב סביב".  

השותפים בקרן מרתון מימין: איתמר גירון, מוטי קירשנבאום, יובל גייער.

x