מידרוג קובעת דירוג Aaa באופק יציב לבנק דיסקונט

לגיוס של 1.5 מיליארד שקלים

 

 
Image: DreamstimeImage: Dreamstime
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/11/2021


מידרוג קובעת דירוג Aaa.il באופק יציב לגיוס אגרות חוב (סדרה טו') בסך של עד 1,500 מיליון ע.נ וכן דירוג P-1.il לגיוס ניירות ערך מסחריים (סדרה 1) בסך של עד 1,500 מיליון ש"ח ע.נ. היקף סדרות אלו לא יעלה על 1,500 מיליון ₪ ע.נ. במצטבר, שיונפקו על ידי דיסקונט מנפיקים בע"מ, חברת בת בבעלות מלאה של בנק דיסקונט לישראל בע"מ ("הבנק"). בנוסף, דירוג Aa3.il(hyb) באופק יציב לגיוס כתבי התחייבות נדחים עם מנגנון חוזי לספיגת הפסדים (“CoCo”) (סדרה ח') בסך של עד 300 מיליון ₪ ע.נ. שיונפקו על ידי דיסקונט מנפיקים בע"מ, חברת בת בבעלות מלאה של בנק דיסקונט לישראל בע"מ ("הבנק"). 

בהתאם למתודולוגיה של מידרוג, דירוג ה- CoCo מתבסס על הערכת האיתנות הפיננסית הפנימית (BCA) של הבנק, אשר הינה העוגן לדירוג התחייבויות הבנק ומשקפת את הסיכון לכשל ויכולתו לשרת את התחייבויותיו על בסיס עצמאי וללא הנחת תמיכה חיצונית. על בסיס זאת, מבוצעת התאמת דירוג לסיכון האשראי של מכשיר החוב הנחות לפי מאפייניו הספציפיים - בהתחשב במידת הנדחות החוזית של המכשיר, מנגנוני ספיגת הפסדים על פי תנאי המכשיר ואי הודאות בנוגע לנקודת הפעלתם (בטריגר החוזי, או לפי שיקול דעת המפקח על הבנקים). בדירוג ה- CoCo שינפיק הבנק, אנו מפחיתים רמת דירוג אחת (נוטש) מה-BCA של הבנק, המגלמת את הנדחות המשפטית-חוזית ומנגנון ספיגת ההפסדים החוזי. בהתחשב ברמת ה-BCA של הבנק וברמת הלימות ההון הקיימת והצפויה להערכתנו ובפרופיל הנזילות ההולם, אי הוודאות לגבי הסבירות להגעה ל"נקודת אי הקיימות" הינה נמוכה ולפיכך לא גולמה בהורדת נוטש נוסף. בנוסף, במכשיר זה אין הנחה לתמיכה חיצונית.

בהתאם למתודולוגיה של מידרוג, דירוג ניירות הערך המסחריים מתבסס על דירוג הפיקדונות לזמן ארוך והחוב הבכיר של הבנק, ועל ניתוח הנזילות שלו לזמן קצר, זאת על סמך פרופיל הנזילות שנבחן בהערכת האיתנות הפיננסית של הבנק, כמפורט להלן, יציבות מבנה המקורות  ונכסים נזילים  ביחס לסך פיקדונות הציבור.

למידע אודות שיקולי הדירוג הנכם מופנים לדוח מעקב מחודש אוקטובר 2021.

x