האם האינפלציה תקדים את העלאות הריבית

יומן כלכלי יחסית דליל השבוע בארה"ב

 

 
Image by ds_30 from PixabayImage by ds_30 from Pixabay
 

גון מאייר, Global X
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/11/2021

במוקד שבוע המסחר: האם האינפלציה תקדים את העלאות הריבית, והאם שרשרת האספקה תפגע בעונת החגים.

יומן דליל בדוחות כלכליים אך מרובה בהופעות פומביות של חברי פד, חברות ה-S&P 500 חותמות עונת דוחות מצוינת.

היומן הכלכלי השבוע בארצות הברית צפוי להיות דליל למדי, כשהדוח הבולט יהיה מכירות קמעונאיות ביום שלישי. עם זאת, לא מעט חברי פד צפויים לדבר השבוע ויהיה מעניין במיוחד לעקוב אחר דבריהם על רקע נתוני האינפלציה הגבוהים שפורסמו בשבוע שעבר.

מדד המחירים לצרכן, שפורסם בשבוע שעבר והצביע על אינפלציה שנתית של 6.2%, אמנם כולל מספר מרכיבים זמניים, אך גם שמוציאים אותם מהשקלול ישנן אינדיקציות לאינפלציה ממשית שחורגת משמעותית מעל ליעד של 2% של הבנק הפדראלי - והדבר עשוי להקדים את מועד התחלת העלאות הריבית של הפד.

בעונת דוחות הרווח, כבר 90% מחברות ה-S&P500 פרסמו את דוחותיהן ובממוצע הציגו רווח למניה (EPS) גבוה ב-8%. ואולם, התחזיות לרבעון הרביעי לא עלו בעקבות הדוחות, בניגוד לרבעונים קודמים. למרות הבעיות בשרשרת האספקה, עליית מחירי הסחורות והמחסור בידיים עובדות, חברות ה-S&P500 הצליחו לרשום רווחיות שיא, ואנחנו צופים כי החברות יצליחו לשמור על הרווחיות הגבוהה גם ברבעון הרביעי ולגלגל חלק מהייקור לצרכן, הודות לכוח הקנייה החזק של הצרכן האמריקאי בימים אלה.

עם זאת, חלק מחברות הצריכה הגדולות טרם פרסמו את דוחותיהן, ויש לעקוב ולראות כיצד הבעיות בשרשרת האספקה ועליית המחירים תשפיע על עונת החגים וימי המכירות כמו בלאק פריידיי.

חברת GlobalX חצתה את רף 40 מיליארד דולר של הון המנוהל דרך תעודות הסל שלה. GlobalX, שהשיקה את תעודת הסל הראשונה של ב-2009, מתמחה בתעודות סל תמטיות (Thematic ETF) ואסטרטגיות הכנסה אלטרנטיביות, הנפיקה עד כה מעל 80 תעודות סל, כשהבולטות בהן הן תעודת הסל LIT (ליתיום וטכנולוגיות סוללות), שמנהלת כ-5.1 מיליארד דולר, תעודת הסל העוקבת אחר הנסד"ק (QYLD), שמנהלת 4.9 מיליארד דולר, ותעודות הסל PAVEE בתחום התשתיות, שמנהלת כ-4.7 מיליארד דולר. 

x