אלקטרה נדל"ן נכנסת לבריטניה

תגייס עם שותף מקומי כ-200 מיליון ליש"ט לקרן שתשקיע בתחום המשרדים | תגובה פושרת של המניה

 

 
אמיר יניב, צילום: אלדד רפאליאמיר יניב, צילום: אלדד רפאלי
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/11/2021

לשותף הבריטי ניסיון של מעל 25 שנה בתחום המשרדים בבריטניה.

אלקטרה נדל"ן מנהלת, נכון להיום, כ-2.7 מיליארד דולר, בעיקר באמצעות קרנות המתמחות בתחום מקבצי הדיור, קרן חוב וריט בשלבי הקמה התתמחה בענף המלונאות.

אמיר יניב, סמנכ"ל פיתוח עסקי אלקטרה נדל"ן: "לאחר ניתוח מעמיק וממושך של שוק המשרדים בבריטניה וההזדמנויות הטמונות בו, התקשרנו בהסכם לשיתוף פעולה (Co-GP) עם שותף מקומי בעל ניסיון רב, קשרים מקומיים ומוניטין חזק לשם הקמת זרוע פעילות חדשה לאלקטרה נדל"ן, שתגייס כ-200 מיליון ליש"ט, ותהיה הראשונה מחוץ לגבולות ארה"ב בתחום קרנות ההשקעה. 

כלכלת בריטניה הינה השישית בגודלה בעולם והינה חזקה, יציבה, רב סקטוריאלית ושקופה. בשנים האחרונות גוברים פערי הביקוש בין נכסי משרדים Grade A, לנכסי Grade B/C ומתרחבת תופעת ה"נהירה לאיכות" (Flight to Quality). מגפת הקורונה האיצה מגמה זו ויצרה הזדמנויות ליצירת ערך ע"י ניצול הפערים בין הביקושים קרי השבחת נכסים בעלי פוטנציאל משמעותי במיקומים מרכזיים.

הקרן, שתוקם לצורך הפעילות בבריטניה,  מתווספת לפעילות הקרנות הנרחבת שלנו בארה"ב שבסך הכל מנהלות כיום קרוב ל-2.7 מיליארד דולר". 

חברת אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו ובניהולו של גיל רושינק, הפועלת כיום בעיקר בארה"ב, ממשיכה להרחיב את פעילותה, ועתה נכנסת גם לפעילות בבריטניה. החברה מעדכנת היום על הרחבת פעילותה בתחום קרנות ההשקעה תחת ניהולה, ועל הקמת קרן שתשקיע בתחום המשרדים בבריטניה, ושתגייס סכום של כ-200 מיליון ליש"ט ממשקיעים פרטיים ומוסדיים.

על מנת לקדם את מהלך הקמת הקרן, התקשרה אלקטרה נדל"ן עם שותף מקומי בבריטניה, הנהנה מניסיון של למעלה מ-25 שנה בתחום המשרדים בבריטניה, במהלכן ביצע עסקאות בהיקף רחב, לרבות עם גופים מוסדיים מישראל ומבריטניה. השותף מנהל כיום נכסים בהיקף של כ-1.2 מיליארד ליש"ט בנכסים בשטח כולל של כ-3 מיליון מ"ר.

רכישת הנכסים צפויה להתבצע בדרך של שותפויות וקרנות השקעה (Private Equity) כאשר החברה תשמש, יחד עם השותף המקומי, כשותף כללי (GP) ותפעל לגיוס כספם משותפים מוגבלים (LP's), בדומה לאופן בו פועלת החברה בתחום הדיור להשכרה (מקבצי דיור, סינגל פמילי וקרן החוב למקבצי דיור) וכן בתחום המלונאות. 

אלקטרה נדל"ן סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2021 עם עלייה חדה בהכנסותיה לכ-224.7 מיליון שקל, ועם גידול של כ-183% ברווח הנקי 128.6 מיליון שקל.

לגרף אלקטרה נדלן לחצו כאן

151 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 138.09 מיליון באלקטרה נדלן
קרנות נאמנות שמחזיקות את אלקטרה נדלן. לרשימה המלאה
x