צעד נכון אבל רחוק מלהספיק

תגובה לרפורמת המשכנתאות של בנק ישראל

 

 
מרצלו אינצליני, קרדיט: יוסי טטרושווילימרצלו אינצליני, קרדיט: יוסי טטרושווילי
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/11/2021


רוני מזרחי, קרדיט: עזרא לוי

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו": "זהו צעד נכון, אבל רחוק מלהספיק. בעיית העדר היצע בדיור תמשיך לתדלק את שוק המשכנתאות ורק הגדלת היצע משמעותית תביא בסופו של דבר לאיזון. כמו כן יהיה קושי רב ליישם בפועל את החלטות בנק ישראל לכל אחד ואחת מלוקחי המשכנתאות".

מרצ'לו אינצ'ליני, בעלי פרנצ'י נדל"ן, המייצג משקיעים מהארץ ומחו"ל: "העובדה שההחלטה של בנק ישראל תיושם, אם בכלל, רק במחצית 2022, הופכת אותה בינתיים ללא רלוונטית ורק תכניס את לוקחי המשכנתאות ללחץ ולמבוכה. בסופו של יום מדובר באספירין ולא באנטיביוטיבקה הדרושה לשוק הדיור כולו כאוויר לנשימה".


דליה עסיס, קרדיט: אלן צ׳פלסקי

דליה עסיס, שמאית מקרקעין ומתכננת ערים: "לצערי הרפורמה הינה בבחינת "מעט מידי ומאוחר מידי", זאת לאחר שהחלטת נגיד מדצמבר 2020 לאפשר נטילת משכנתא בשני שלישים צמודים לפריים, תדלקה את השוק. לטעמי כדאי שהנגיד אמיר ירון ישקול להסיק מסקנות".


אייל בהרי, קרדיט: מאיר דקל

אייל בהרי, מנכ"ל קבוצת צים בהרי: "נוטלי המשכנתאות זקוקים למטריית הגנה הרבה יותר קשיחה, אפשרות דיפרנציאלית לפיזור נוח של התשלומים, מיחזור עתידי ללא הצמדה לפריים וכו', זאת על מנת להתכונן לתרחישים אפשריים של עליית ריבית או מצב בו אחד מבני הזוג יהיה מחוסר עבודה. איני רואה ברפורמה הנוכחית את מטריית ההגנה הזו".

x