פינוי בינוי מאסיבי באור יהודה

קבוצת יובלים החלה הבוקר בהריסת המבנים הישנים במתחם הכלנית. 656 דירות חדשות יבנו במקום בהיקף השקעה של כ- 800 מיליון שקל

 

 
פרויקט קיימא של חברת יובלים, קרדיט: dvision3פרויקט קיימא של חברת יובלים, קרדיט: dvision3
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/11/2021

כ-30 חודשים לאחר שאושר ע"י הועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), החלו עבודות הבניה במתחם פינוי בינוי הכלנית: הבוקר הרסה קבוצת יובלים בטקס חגיגי את המבנים הישנים במתחם. בשלב הראשון פונו 66 משפחות מתוך 114, בחמישה בניינים. בהמשך יפונו ויהרסו 3 בניינים הנוספים. במסגרת הפרויקט, שמקדמת הקבוצה בבעלותו של היזם איציק ברוך, ייבנו 656 יחידות דיור, 20% מהן דירות קטנות, ב- 8 בניינים בני 17 קומות. היקף ההשקעה בפרויקט מוערך בכ- 800 מיליון שקל.

המתחם ממוקם ברחובות הכלנית והאיריס בעיר בצמוד לצומת סביון והפרויקט, שמתפרס על שטח כולל של כ- 16.9 דונם, יכלול חניון תת קרקעי ב- 3 מפלסים. במהלך הטקס שערכה החברה במעמד ראשת העיר, ליאת שוחט ובהשתתפות הדיירים בעלי הדירות, שהגיעו לצפות בבניינים הישנים שלהם נהרסים, אמרה: "זהו רגע היסטורי ומרגש שמהווה סנונית ראשונה המבשרת את תהליכי ההתחדשות העירונית שיתרחשו באור יהודה בשנים הקרובות. מאות משפחות בבנייני שיכונים ותיקים יזכו בדירה חדשה עם ממ"ד ומעלית, עם תשתיות מחודשות וסביבת מגורים שתעבור מתיחת פנים משמעותית. הצלחת התוכנית היא תוצר של שיתוף פעולה מלא בין העירייה והדיירים שנרתמו באופן מעורר התפעלות כדי שחזון ההתחדשות העירונית יתממש בשטח".

יובלים כבר משווקת דירות בפרויקט במחירים של החל מ- 2.36 מיליון שקל עבור דירות 4 חדרים בשטח של 100 מ"ר+ 12 מ"ר מרפסת והחל מ- 2.62 מיליון שקל עבור דירות 5 חדרים בשטח של 130+12 מ"ר מרפסת. הפרויקט כולל גם דירות קטנות בנות 3 חדרים בשטח של 77 מ"ר עם 10 מ"ר מרפסת, במחיר של החל מ- 1.99 מיליון שקל.

לדברי ערן אדרי, מנהל יזמי בחברת יובלים: "מתחם הכלנית הינו חלק מתכנית רחבה להתחדשות עירונית באור יהודה, שהחלה תהליך של התחדשות בשנים האחרונות. בזכות שיתוף פעולה פורה עם העירייה ועם  דיירי השכונה ודרך התעדוף של הפרויקט על ידי המדינה, הצלחנו להגיע לשלב של הריסת בנייני הדירות הישנים והמטים ליפול, והקמת הפרויקט החדש והמודרני לטובת דיירי המקום והישוב כולו. הגדלת מספר יחידות הדיור בשכונה יאפשר הגירה חיובית לעיר הקרובה כל כך לתל אביב. הדיירים שפינו את דירותיהם הישנות יעברו להתגורר בדירות חדשות ומרווחות וייהנו מאיכות חיים גבוהה יותר".

קבוצת יובלים החלה לקדם את תכנון הפרויקט ולהחתים את הדיירים על הסכמי פינוי בינוי עוד בשנת 2012. על התכנון האדריכלי מופקדים אדר' רחל פללר ואדר' גבי גל ממשרד האדריכלים יסקי מור סיוון עורך דין. עו"ד אילן גלזר מייצג את הדיירים בפרויקט.

x