UBS Year Ahead 2022: שנה של תגליות

מצפים ש-2022 תהיה "שנה של שני חצאים" – שיעורים גבוהים של צמיחה כלכלית ושל אינפלציה בחצי הראשון; האטה בצמיחה ובאינפלציה בחצי השני

 

 
Image by Csaba Nagy from PixabayImage by Csaba Nagy from Pixabay
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/11/2021

דעיכת ההשפעות הכלכליות של המגפה תביא להפחתת מדיניות החירום המוניטרית של הבנקים המרכזיים. עם זאת, הצפי של משרד מנהל ההשקעות הראשי ב-UBS Global Wealth Management לשנת 2022 היא שהמדיניות ההדוקה יותר לא צפויה למנוע תשואות חיוביות בשוקי המניות.

ההמלצות העיקריות של דוח Year Ahead 2022 לשנה הקרובה כוללות:

רכשו את הזוכות מהצמיחה הגלובלית. סביר להניח שהצמיחה הכלכלית תגבר על המגמות במחצית הראשונה של 2022, דבר שיועיל למגזרים המחזוריים, כולל מניות אזור האירו ויפן, חברות בשווי בינוני בארה"ב, חברות פיננסיות גלובליות, סחורות ומניות האנרגיה. 

חפשו הזדמנויות בתחום הבריאות. למרות שהצמיחה צפויה להתחזק בתחילת 2022, תוך עדיפות למגזרים מחזוריים, ההאטה במהלך השנה צפויה להתחיל להעלות את קרנם של החלקים היותר הגנתיים בשוק, למשל תחום הבריאות.

חפשו תשואות בלתי קונבנציונליות כל עוד שערי הריבית, תשואות האג"ח ומרווחי האשראי עדיין נמוכים בקנה מידה היסטורי. חובות בכירים אמריקאים, אשראי סינתטי, אשראי פרטי ומניות משלמות-דיווידנדים – כולם נראים אטרקטיביים. 

התכוננו להתחזקות הדולר האמריקאי בזמן שהשילוב של הפחתת תמריצי החירום של הפד וההאטה בצמיחה הגלובלית מעניקים עדיפות לדולר לעומת מטבעות שכפופים למדיניות מונטרית רופפת יותר, כגון האירו, הין והפרנק השווייצרי. 

בשוקי האג"ח, מציעות האג"ח האסייתיות בעלות תשואה גבוהה תשואות אטרקטיביות, ולקראת המעבר ל-2022 שומרת UBS על העדפתה להשקעות בנות-קיימא עבור לקוחות פרטיים המשקיעים גלובלית.

לדברי מארק האפלה, מנהל השקעות ראשי ב-UBS Global Wealth Management  ": ככל שמנועי הצמיחה הכלכלית הקשורים למגיפה מתחילים לדעוך, אנו יוצאים למסע של תגליות כדי להבין אם אנחנו נכנסים למשטר כלכלי חדש בטווח הארוך. אנו מתחילים את השנה בעמדה חיובית של 'המנצחות בצמיחה הגלובלית', כולל מניות אזור האירו והדולר האמריקאי. בטווח הארוך אנו מזהים הזדמנויות בטכנולוגיות משבשות, במעבר לאפס פליטות פחמן , ובכוח של ההשקעות החלופיות לשחרר תשואות ולנהל תנודתיות." 

עשור של שינויים

בעשור הקרוב יתמודדו המשקיעים עם עולם החווה שיבושים טכנולוגיים הולכים וגדלים, אוכלוסיות מזדקנות, תיאום מוניטרי ופיסקלי ודה-גלובליזציה, וכן קריאות הולכות ומתחזקות לחלוקה-מחדש של ההון ולפעילות סביבתית.

המגיפה האיצה את התקדמותם של רבים מהנושאים הללו ואמנם יצרה חוסר-ודאות, אך גם הזדמנויות השקעה מלהיבות לטווח הארוך. לדוגמה, ההכנסות המשולבות של "טכנולוגיות ABC" (בינה מלאכותית, ביג דאטה ואבטחת סייבר) צפויות לצמוח מ-384 מיליארד דולר ב-2020 ל-620 מיליארד דולר ב-2025. ניצול הצמיחה בתחומים אלה ידרוש מהמשקיעים לראות  מעבר למניות הטכנולוגיה הגדולות, ולהתמקד בשמות של חברות בגודל בינוני שעשויות להיות "הדבר הגדול הבא", וכן, להשתמש בהון פרטי כדי לזכות בחשיפה לחברות הנמצאות עדיין בתחילת צמיחתן.

במקביל נראה שהמעבר לאפס פליטות פחמן צפויה להיות אחת ממגמות ההשקעה המשמעותיות ביותר בעשור הקרוב. השגת המטרה של נט-זירו  צפויה לדרוש השקעות גלובליות באנרגיות מתחדשות בסדר גודל של 50 טריליון דולר לכל עשור עד 2050, כאשר 50% מהפחתת הפליטות חייבת להגיע מטכנולוגיות שעדיין אינן מפותחות. כך נוצרת הזדמנות המשתרעת על פני תחומי הטכנולוגיה הירוקה (גרינטק) פתרונות לאוויר נקי ולהפחתת פחמן, וכן אסטרטגיות מסחר בפליטות פחמן.  



x