התחרות בענף ביטוחי החיים מביאה את החברה הזו להציע פוליסות ביטוחי חיים בחינם

עולם הביטוח || חשיפת פאנדר: למערכת הגיעו עדויות על כך שבמאבק על שוק ביטוחי החיים, הפניקס החליטה להעניק ביטוח חיים חינם לשנה, תוך הנחות מפליגות בהמשך

 

 
אייל בן סימון מנכל הפניקסאייל בן סימון מנכל הפניקס
 

בועז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/11/2021

אינפלציה? עליית מחירים? בעולם הביטוח ככל הנראה לא שמעו על זה, לפחות לא בינתיים.

לפאנדר הגיעו עדויות על כך שבמלחמה על שוק ביטוחי החיים, הפניקס החליטה להעניק ביטוח חיים חינם לשנה, תוך הנחות מפליגות בהמשך. המבצע נעשה במסגרת פעילות השימור של הלקוחות. כלומר, במידה שלקוח של הפניקס מבקש לבטל את הפוליסה ולעבור לחברת ביטוח אחרת, נציגי החברה מציעים באופן ישיר ללקוח לקבל פוליסת ביטוח חדשה תמורתה לא ישלם בשנה הראשונה, ובשנה השנייה בהנחה של 70% ובשנה השלישית יקבל הנחה של 40%. מדובר בהנחה מצטברת של אלפי שקלים, על פי הסימולציות בשוק הביטוח, הטבת הביטוח מגיעה לכמעט עד 10 אלפים שקלים.  

המבצע של הפניקס מתפרש בענף כרצון שלה להגדיל את הנתח שלה בענף ו"לצמצם את הדימום" בענף. ענף ביטוחי החיים, ביטוחי הריסק, הוא ענף ביטוחי שהציג את 2020 צמיחה בשיעור של כ-5% בשנה, אם כי משבר הקורונה גרם לו לפגיעה קשה, מאחר שמבוטחים בחרו לוותר על הביטוח. על פי נתוני רשות שוק ההון ההפקדות לתחום הסתכמו ב-42 מיליארד שקל בשנה שעברה, לעומת 45 מיליארד שקל ב-2019, ירידה של 6%. מגדל היא המובילה עם 9.5 מיליארד שקל, שמהווים 22% מההפקדות. הפניקס הייתה אחראית על 15.8 כ-6.7 מיליארד שקל, לעומת 8.4 מיליארד שקל. 

רשות שוק ההון פעלה לשנות בשנים האחרונות את ענף ביטוחי החיים - על מנת להגדיל את התחרות. משה ברקת בתחילת 2019 הורה להוזיל את ביטוחי החיים ב-30%. על פי פרסומי הרשות הוזלה זו מסתכמת בהטבה של עשרות אלפי שקלים לאורך שנות חיי מבוטח והפחתה כוללת של 1.5 מיליארד שקל בחמש השנים הקרובות. התחרות שגדלה בין הגופים לוחצת את המחירים עוד יותר למטה. 

ירידת המחירים בענף הריסק בולטת בעיקר על רקע רמת האינפלציה השנתית שהסתכמה בשיעור של 2.2% בהחלטת הריבית האחרונה. אך לא כולם מרוצים מהמהלך האחרון של הפניקס להוזיל את המחיר. אמנם רשות שוק ההון ורשות התחרות מאשרות את המהלך, אך סוכני הביטוח מתלוננים על המהלך בפורומים שונים ברחבי הרשתות החברתיות. להשקפתם מדובר במהלך שבא לסנדל אותם על מנת שלא יצליחו להניע לקוחות מחברה אחת לאחרת - תוך חתירה לתנאים טובים יותר. פעולה זו אולי לגטימית, אך זכתה בעבר לביקורת מצד הרגולטור. 

 

x