רעיון השקעה - אנבידיה חותרת ליותר ענן בעתיד שלה - מי הקרנות שמשקיעות ?

אנבידיה (NVDA), דיווחה על רווחים רבעוניים טובים מהצפוי בשבוע שעבר. אך למרות התוצאות המתוקות שלה היא כנראה בכל זאת קצת מרירה כרגע

 

 
גנסן הואנג מנכ״ל אנבידיהגנסן הואנג מנכ״ל אנבידיה
 

עמית.י
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/11/2021

מניית אנבידיה עלתה ביותר מ-5% במסחר הרגיל לאחר שיצרנית השבבים האמריקאית דיווחה ביום רביעי על תוצאותיה הכספיות ברבעון השלישי, תוצאות שהכו את הציפיות הן ברווח והן במכירות. כמו כן, אנבידיה  נראית אופטימית מאד גם לגבי העתיד ומסרה כי היא מצפה לדווח על כ-7.4 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, שיסתיים בינואר שזה לכל הדעות גבוה מציפיות האנליסטים לרבעון זה העומדות על 6.86 מיליארד דולר. 

אנבידיה בנתה לעצמה שם חזק על ידי ייצור שבבים גרפיים עבור גיימרים. זה עדיין החלק הגדול ביותר בעסק שלה כיום, אז זה סימן מבטיח שהמכירות בתחום זה צמחו ב-42% ברבעון האחרון בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. אך מה שבאמת הרשים את המשקיעים היו עסקי מרכז הנתונים של אנבידיה  שמוכרת שבבי מחשוב ענן: המכירות שלה צמחו ברבעון האחרון ב-55% טוב יותר מההערכות וזאת על רקע הדרישה לשבבי בינה מלאכותית. זה בהחלט עזר להגדיל את הכנסות החברה ב-50% לשיא של 7 מיליארד דולר .
 
גרף שבועי Nvidia מקור TradingView

בנוסף, בשבוע שעבר ג'נסן, מנכ"ל אנבידיה, הציע שהחברה עשויה להיות אחת הספקיות העיקריות לחברות טכנולוגיה שבונות את המטא וורס (metaverse) שלהן או עולם וירטואלי שיש המאמינים שיהווה בית לכמויות הולכות וגדלות של מסחר, בילוי ופרסום. אנבידיה הציגה גם מוצרי תוכנה חדשים בשם "Omniverse Enterprise" שניתן להשתמש בהם כדי ליצור דמויות וירטואליות, לפרש דיבור וליצור עולמות תלת מימד חדשים.

אנבידיה VS אינטל

מחיר מניית אנבידיה יותר מהכפיל את עצמו השנה, והביא את שווי השוק שלה לסביבות של 800 מיליארד דולר. זה יותר מפי שלושה מזה של יצרנית השבבים המתחרה אינטל וזאת למרות שההכנסות השנתיות של אינטל גבוהות פי שלושה משל אנבידיה. אחרי הכל, המשקיעים מעריכים את הצמיחה מעל לכל, ועם אנבידיה  זה מתיישב מצויין: השבבים שלה מתאימים הרבה יותר משל אינטל לבינה מלאכותית, שהיא אחד התחומים הצומחים ביותר בתעשיית הענן. זו גם אולי הסיבה שההכנסות הרבעוניות של אנבידיה  צמחו ב-56% בממוצע בשנתיים האחרונות, לעומת 4% דיי עלובים של אינטל.

שווי שוק של אנבידיה מול אינטל מקור Bloomberg

אבל לא הכל דבש-למרות התוצאות המתוקות של אנבידיה, היא בכל זאת קצת מרירה כרגע: 

החברה הודיעה לפני יותר משנה שהיא רוצה לרכוש את מעצב השבבים הבריטי Arm תמורת 40 מיליארד דולר. אך יש מי שלא התלהב מכך. הנציבות האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי, פתחה בחקירה מעמיקה על רכישת Nvidia של מעצב השבבים הבריטי Arm, שנמצאת כיום בבעלות SoftBank .

הטענה של הנציבות האירופית היא שאף על פי ש Arm ואנבידיה אינן מתחרות ישירות, ה-IP של Arm הוא קלט חשוב במוצרים המתחרים של אנבידיה כגון: מרכזי נתונים, רכב ואינטרנט. לכן הנציבות מודאגת מכך שהמיזוג הנ"ל עלול להגביל את הגישה לעיצובי השבבים הנייטרליים של Arm וכי הוא עלול להוביל למחירים גבוהים יותר, מבחר נמוך יותר והרבה פחות חדשנות בתעשיית המוליכים למחצה.

יתרה מכך, לדעת הנציבות, רכישת Arm על ידי אנבידיה עלולה להוביל להגבלה או ירידה בגישה לIP  של  Arm ולגרור השפעות מעוותות בשווקים רבים שבהם נעשה שימוש במוליכים למחצה. יש לציין שההשתלטות הזו נבדקת גם על ידי הרגולטורים בארה"ב, בריטניה וסין. נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב הביעה דאגות לגבי העסקה הזאת ואנבידיה מנסה לנהל מגעים עם הרגולטור כדי לטפל בחששות אלה.

למרות שאנבידיה מצידה מקווה להזדמנות לטפל בחששות הראשוניים של כל הגורמים המתנגדים ולהמשיך להוכיח שהעסקה תעזור להאיץ את הזרוע הזו ולהגביר את התחרות והחדשנות, כולל באיחוד האירופי, עסקה זו למעשה, עלולה להתבטל.

אך זה לא עצר שם. רק אתמול הנציבות פרסמה על כוונותיה למצוא דרכים לסבסד יצרניות שבבים אירופיות במטרה להקל על משבר האספקה. האיחוד האירופי מסתמך שבבים אסייתיים ונפגע דיי קשה מהמחסור העולמי חסר התקדים במוליכים למחצה.

הנציבות האירופית עשויה לאשר סיוע ממלכתי למילוי פערי מימון, במיוחד אם היא תסייע בהקמת מפעלי שבבים חדישים כפי שהיא שוקלת לעשות. הנציבות, המפקחת על מדיניות ההגבלים העסקיים ב-27 מדינות האיחוד האירופי, תנסה להבטיח שתמיכה כזו תהיה כפופה להגנת תחרות חזקה ושההטבות יחולקו באופן נרחב וללא אפליה.

מהלך זה יעניק ליצרניות שבבים אירופיות יתרון לא הוגן על פני יצרניות שבבים לא אירופיות כמו אנבידיה.

91 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 122.48 מיליון ב-NVIDIA Corporation
קרנות נאמנות שמחזיקות את NVIDIA Corporation. לרשימה המלאה
x