אלטשולר שחם גמל איבדה עוד כ 2 מיליארד - מור גמל ממשיכה להוביל בהעברות נטו

הניודים בקופות הגמל וההשתלמות מגיעים לשיא באוקטובר 2021 בעוד אלטשולר שחם גמל מאבדת כ 1.92 מיליארד שקלים, ארבע חברות בשיא העברות נטו של מעל 600 מיליון שקלים כל אחת. מור גמל ממשיכה להוביל את ההעברות נטו החיוביות

 

 
אימיג` dreamstimeאימיג` dreamstime
 

שנהב גולדברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/11/2021

מעל שלושה מיליארד שקלים עברו לחברות המגייסות מהחברות הפודות - מור בראש ההעברות נטו

תנועות ההון בחודש אוקטובר התעצמו כאשר מנהלי הגמל בעלי ההעברות נטו חיוביות צברו 3.35 מיליארד שקלים כאשר בראשם, כרגיל בשנה החולפת, מור גמל  עם העברות נטו של מעל 1 מיליארד שקלים. מגייסות נוספות בסכומים שעולים על 600 מיליון נמצאות שלושה: כלל עם 658 מיליון שקלים, מיטב דש עם 654 מליון שקלים והפניקס עם 618 מיליון שקלים, כאשר אנליסט עם 361 מיליון ומגדל עם 26 מיליון שקלים בלבד. חדי העין שביניכם רואים שהסיכום של ההעברות נטו אינו מסתכם באפס אלא חיובי (877 מיליון שקלים) וזה נובע מהעברות חיוביות של מוצרי פנסיה לתוך קופות הגמל כגון כספי ביטוח מנהלים או קרנות פנסיה.

אלטשולר שחם גמל עם העברות נטו שליליות של 1.92 מיליארד

באגף ההעברות השליליות נמצאות מנורה, הראל וילין לפידות עם העברות מינוריות יחסית של 36, 58 ו 138 בהתאמה כאשר החברה שממנה מגיעים רוב הכספים היא אלטשולר שחם גמל שממנה יוצאים לעבר הגופים כ 1.92 מיליארדי שקלים. החודש מופיעה אלטשולר שחם גמל כשאליה מוזגו הקופות של פסגות.

באלטשולר שחם גמל (כולל פסגות) סופרים העברות שליליות של כ 6.56 מיליארד שקלים מאז חודש יולי (ראו טבלה) כאשר מאז חודש אוגוסט הקצב יציאה של הכספים יחסית יציב והשאלה היא האם זה מעיד על התייצבות המשבר או שאולי הדוחות השנתיים הצפויים בעוד כחודשיים יעצימו את המגמה. החברה שהתרגלה להיות המגייסת הגדולה הפכה במחצית השניה של 2021 להיות הצינור העיקרי שממנו מגיעים לקוחות לכחמש חברות שונות.

צמיחת ענף הגמל וההשתלמות

הצבירה נטו הכוללת הפקדות מראה את הצמיחה הכוללת של ענף הגמל שהפך להיות ענף בשגשוג לאחר שנוספו לו מוצרים אטרקטיביים כגון: "גמל להשקעה" "תיקון 190" "חיסכון לכל ילד". הענף מגייס מידי חודש קרוב ל 3 מיליארד שקלים והופך להיות אחד הענפים החשובים בסל חברות הביטוח ובתי ההשקעות. הצפי הוא שעם התקדמות חקיקת "הסוכן האובייקטיבי" ומעבר של סוכנים נוספים לתחום הפיננסים התחום עוד יחווה גדילה נוספת. 

מור גמל

מור גמל היא החברה הצעירה מבין עשרת החברות המובילות בענף אולם כבר לא הקטנה שבהן. ההעברות החיוביות לצד ההפקדות הגדולות הזניקו אותה להיקף מרשים של כ 26 מיליארדי שקלים ועוקפת בכך את אנליסט ומגדל הוותיקות כאשר בקצב הזה היא עשויה בשנה הבאה לעבור גם את מנורה. החברה גייסה לאחרונה הון שמאפשר לה להגדיל את מאמצי השיווק ויתכן שתצא להנפקה בקרוב.




העברות נטו בחודש אוקטובר:




סך העברות נטו מתחילת השנה: 



x