מניבים רוכשת שני נכסים מניבים באור יהודה ובעכו

מניבים רוכשת את הנכסים מהפניקס | גם מניבים וגם הפניקס יורדות היום

 

 
אור יהודה, בית המניפה, צילום: יח״צאור יהודה, בית המניפה, צילום: יח״צ
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/11/2021

בעסקה השנייה רוכשת מניבים חלק ממבנה בעכו, בשטח כולל של כ-2,800 מ"ר, בתמורה לכ-33 מיליון שקל; הנכס מושכר לשירותי בריאות כללית, והוא צפוי להניב NOI שנתי של 2.15 מיליון שקל;

מניבים קרן הריט החדשה הודיעה היום על שתי עסקאות לרכישת שני נכסים מניבים באזור התעשייה הדרומי של אור יהודה ובמרכז העיר עכו. היקפן הכולל של שתי העסקאות מסתכם בכ-97 מיליון שקל, לא כולל הוצאות עסקה. 

בעסקה הראשונה רוכשת מניבים נכס מניב באור יהודה, הידוע בשם "בניין המניפה", בתמורה ל-64 מיליון שקל (לא כולל הוצאות עסקה בסך של כ-4.3 מיליון שקל (בעיקר מס רכישה)). הבניין הנרכש כולל ארבע קומות משרדים וקומת קרקע בעלת פוטנציאל מסחרי בשטח עילי של כ-6,500 מ"ר, ובנוסף כ- 180 חניות בשתי קומות מרתף בשטח של כ-5,300 מ"ר.

הבניין ממוקם באזור התעשיה הדרומי של אור יהודה, והינו  בעל נגישות גבוהה לעורקי תחבורה ראשיים. 

נכון למועד זה, מרבית שטחי הבניין (כ-90%) מושכרת לשוכר יחיד, המשכיר חלקים משטחי הבניין בשכירות משנה לשוכרים נוספים, בהסכם שכירות שתקף עד ליום 31.12.2021. החברה בוחנת אפשרות להארכת תקופות השכירות לחלק מהשוכרים בבניין.

לאחר מועד השלמת העסקה, וככל שמרבית הבניין תפונה משוכרים, החברה מעריכה שתידרש השקעה נוספת בשיפורים והתאמות בהיקף של 15-20 מיליון שקל, וזאת על מנת להתאימו לשוכרים חדשים. 

ה-NOI השנתי הצפוי מהשכרתו המלאה של הבניין, לאחר ביצוע השיפורים וההתאמות, מוערך בכ-5.5-6.1 מיליון שקל. 

תשלום התמורה בעסקה מתבסס על מקורותיה העצמיים של מניבים, לרבות מתמורת הנפקת איגרות חוב (סדרה ג').

בעסקה השנייה רוכשת מניבים חלק ממבנה בעיר עכו בתמורה ל-33 מיליון שקל (לא כולל הוצאות עסקה בסך של כ-2.2 מיליון ש"ח (בעיקר מס רכישה)). השטח הנרכש הינו בשטח של כ-2,800 מ"ר, וכולל כ-15 חניות מקורות. הנכס מושכר לשוכר יחיד, שירותי בריאות כללית, לתקופה ארוכה. להערכת החברה, הנכס צפוי להניב NOI שנתי של 2.15 מיליון שקל. 

את העסקה ליוו מטעם מניבים עוה"ד יפית פלסנפלד ודור בוהדנה ממשרד גולדפרב זליגמן, ומטעם הפניקס עוה"ד חגית בבלי ויאיר טייטלבאום ממשרד יגאל ארנון.

מניבים מחזיקה כיום ב-15 נכסים בשטח כולל של כ-207 אלף מ"ר וכ-38 אלף מ"ר שטחי חניה. נכון ליום 30 בספטמבר 2021, סך שווי הנדל"ן המניב שבבעלותה הסתכם בכ-1.88 מיליארד שקל. לפני כשבועיים פירסמה החברה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2021, בהן דיווחה על ביקושים נאים לכלל נכסיה. הכנסות החברה מדמי שכירות הסתכמו ברבעון השלישי של 2021 בכ-32.1 מיליון שקל, גידול של 9.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2020; ה-NOI צמח בכ-6.1% לכ-28.7 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.


עופר אברם, צילום: אבישי פינקלשטיין

עופר אברם, מנכ"ל מניבים קרן הריט החדשה: "בניין המניפה באור יהודה נמצא במיקום מצוין, במרכז גוש דן, והוא בעל פוטנציאל השבחה משמעותי, ואפשרות להשגת תשואה עודפת ביחס לנכסים דומים בשוק. גודלו ואופיו של הבניין הופכים אותו למתאים במיוחד עבור שוכר יחיד, ואנו נפעל להשכיר אותו בצורה שתמקסם את הפוטנציאל שלו. עסקה זו תואמת את הערכתנו בנוגע להמשך שגשוג שוק המשרדים, על רקע העלייה המורגשת בביקוש למשרדים.  הבניין בעכו כולל שוכר יחיד וחזק לתקופה ארוכה. עם קופת מזומנים מלאה ומינוף נמוך, אנו ממשיכים לפעול במרץ להרחבת פורטפוליו הנכסים, באופן שיבטיח את המשך הצמיחה של החברה".

לגרף מניבים ריט לחצו כאן

107 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 62.39 מיליון במניבים ריט
קרנות נאמנות שמחזיקות את מניבים ריט. לרשימה המלאה
x