אגודת האקטוארים בישראל חידשה את הסכם ההכרה עם אגודת האקטוארים הבריטית

ההסכם מאפשר את המשך תהליך ההכשרה של האקטוארים בישראל על-פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם לקבלת מעמד של אקטואר מוסמך (F.IL.A.A)

 

 
דפנה קאופמן, נשיאת אגודת האקטוארים, קרדיט: יח״צדפנה קאופמן, נשיאת אגודת האקטוארים, קרדיט: יח״צ
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/11/2021

אגודת האקטוארים בישראל ואגודת האקטוארים הבריטית, הנחשבת לאחת מהמובילות בעולם, חתמו על חידוש הסכם ההכרה ההדדי בין הצדדים, בטקס חגיגי שהתקיים בשבוע שעבר. בטקס המקוון נכחו נציגי ההנהלות הבכירות של שתי האגודות. 

באגודת האקטוארים בישראל בירכו על המשך ההסכם עם מקבילתה הבריטית והבהירו כי מדובר בהישג משמעותי, על רקע מדיניותה של האגודה בבריטניה, הבוחנת מחדש את הסכמי ההכרה שלה עם אגודות אקטואריות ברחבי העולם. 

לדברי גורמים באגודה, "אישור וחיזוק היחסים האמיצים בין שתי האגודות, המתקיימים כבר כ-12 שנים, אינם מובנים מאליהם. האגודה הבריטית מובילה מסיבותיה לצמצום ולהפסקת הסכמים עם אגודות אחרות, אולם לאחר שיחות רבות בנושא הכירה בערך המקצועי הרב אשר קיים בהתקשרות עם האגודה בישראל, המהווה גוף מקצועי מוביל בתחום האקטואריה גם בזירה הבין-לאומית". 

עוד ציינו הגורמים כי ד"ר משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון, ציין לאחרונה בפני  מנכ"ל האגודה הבריטית את החשיבות הרבה שהוא רואה בהמשך שיתוף הפעולה בין האגודות והשמירה על הסטנדרטים הגבוהים של המקצוע בישראל - וזאת במיוחד לאור אימוץ מודל סולבנסי והתקן הבינלאומי 17 IFRS, המציבים את האקטוארים בליבת הפעילות העסקית, הפיננסית והחשבונאית של הגופים המוסדיים.

מטעם אגודת האקטוארים הוביל את חידוש ההסכם עופר ברנדט, האקטואר הראשי של רשות שוק ההון וסגן בכיר לחדשנות בביטוח, אשר מכהן כיו"ר ועדת ההכשרה המקצועית של האגודה. לתהליך נרתמה גם האקטוארית הישראלית גילי אנגל, המכהנת כחברת ועד אגודת האקטוארים הבריטית. אנגל עובדת מזה למעלה מ-20 שנים באנגליה והינה האקטוארית הראשונה אי-פעם מישראל, שנבחרה לוועד האגודה הבריטית, המונה למעלה מ-30,000 חברים ברחבי העולם ומפקחת על כל שלבי הכשרתם האקטוארית עד להסמכתם המלאה.

היחסים בין האגודה בישראל לאגודה הבריטית, ה-Institute and Faculty of Actuaries, החלו עוד בשנת 2009, לאחר חתימה על מזכר הבנות לפעילות מקצועית משותפת. ב-2014 הפך המזכר להסכם רשמי של הכרה הדדית בין האגודות, כולל אימוץ תהליך ההכשרה של האקטוארים בישראל על-פי הסטנדרטיים הגבוהים ביותר לקבלת מעמד של אקטואר מוסמך (F.IL.A.A). ביטוי לרמת ההכשרה הגבוהה של חברי האגודה הישראלית, מתוקף ההסכם עם האגודה הבריטית והשתייכותה לארגון האקטוארים הבינלאומי - IAA,  ניתן בתקנות המסדירות את תנאי הכשירות של האקטוארים הממונים בישראל, שפורסמו בפברואר 2019 על-ידי שר האוצר והממונה על רשות ההון, ביטוח וחיסכון. 

דפנה קאופמן, נשיאת אגודת האקטוארים בישראל, מסרה: "חידוש ההכרה ההדדית עם אגודת האקטוארים הבריטית, שהיא מהמובילות בעולם, מבטיח את רמת ההכשרה הגבוהה ביותר של אקטוארים בישראל ועמידתם בחזית הידע, ההסמכה והאתיקה המקצועית, קל וחומר בעקבות תהליכים בולטים בשנים האחרונות בתעשיית הביטוח והפיננסים".

x