3 חברי ועדת הבחירות בלשכה התפטרו - מי התחיל במהלך שבגללו נדחו הבחירות ?

ההתפטרות סותמת את הגולל על קיום הבחירות מחר, גם אם יחליט ביה"מ המחוזי על קיומן

 

 
שלמה אייזיק, קרדיט: רמי זרנגרשלמה אייזיק, קרדיט: רמי זרנגר
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/11/2021

סאגת דחיית הבחירות לנשיאות לשכת סוכני הביטוח ומוסדותיה צוברת מדי יום עוד ועוד משברים; אתמול התפטרו 3 מחברי ועדת הבחירות של הלשכה. מדובר בסוכני הביטוח חיים רוזנטל, ששימש נציג מחוז דרום, דב צור, נציג מחוז השפלה ואלי שפלטר, נציג מחוז המרכז ונשוא ההחלטה על פסילת ועדת הבחירות, משום שחברותו בוועדה לא אושרה בהתאם לתקנון.

המשמעות היא שגם אם ביה"מ המחוזי בתל אביב, שידון היום בצהריים בעתירת שלמה אייזיק, המתמודד על תפקיד נשיא הלשכה, יחליט כי החלטת ביה"ד של הלשכה לדחות את הבחירות אינה בסמכותו, הבחירות לא יתקיימו מחר ב-24 בנובמבר 2021, המועד המקורי, וכנראה גם לא יתקיימו בקרוב.

התפטרות 3 מ-10 חברי הוועדה בעצם מחייבת הקמתה מחדש, תוך אשרור המועמדים החדשים, כשלא ברור גם אם החלטות הוועדה בהרכבה הקודם על אישור המועמדים לתפקידים השונים, הן בתוקף. במצב כזה, אין סיכוי לקיום הבחירות בשבועות הקרובים. 

כפי שפרסמנו אתמול, סוכן הביטוח שלמה אייזיק, מנכ"ל קבוצת יונט, המתמודד לתפקיד נשיא לשכת סוכני הביטוח, עתר לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה לבטל את החלטת הלשכה לדחות בחצי שנה את הבחירות.

בעתירה המשתרעת על פני עשרות עמודים, טוען אייזיק, כי חרף הודעה מפורשת של ועדת הבחירות לפיה החלטת בית הדין נעדרת כל סמכות וכי מבחינתה יש להיערך לקיום הבחירות במועדן, בחרו המוסדות ונושאי המשרה בלשכת סוכני הביטוח לפעול בהתאם להחלטת בית הדין הארצי במטרה לסכל את קיום הבחירות, ואף הודיעו לכל חברי הלשכה בבחינת "להבריח את הסוסים מהאורווה" כי הבחירות נדחו בחצי שנה.

ב"עדיף" נחשף אתמול כי הסערה סביב החלטת בית הדין של הלשכה לדחות את הבחירות, החלה למעשה בפנייה של אייזיק עצמו לוועדת ביקורת לבדוק את חוקיות המינויים של חברי ועדת הבחירות. הפנייה נעשתה ב-11 בנובמבר. יו"ר ועדת הביקורת אריה לבנוני, השיב כי אחד מחברי הוועדה (שפלטר) מונה רק באישור הוועד המנהל- ללא אישור המועצה, כנדרש. "נשאלתי ע״י לבנוני האם אני רוצה לעתור ולערער על העניין, השבתי לו שבעיניי המושא איזוטרי לחלוטין וחסר כל משמעות ואני בעד לקיים את הבחירות כסדרן ובמועדן ויש לי אמון מלא ביו״ר ועדת הבחירות," נמסר בתגובת אייזיק לעדיף. יו"ר ועדת הביקורת שהחליט כי אינו יכול להתעלם ממהלך לא חוקי בלשכה, הגיש עתירה לביה"ד הארצי של הלשכה ב-15 בנובמבר. ב-18 בנובמבר החליט ביה"ד על פסילת ועדת הבחירות ודחיית הבחירות בחצי שנה.

x