מדד ה S&P 500 נפל ב 2.27%- הנפט ב 13%- אפקט וריאנט אומיקרון בשווקים

הווריאנט הדרום אפריקאי, או בשמו החדש - Omicron אומיקרון, מחולל "סערה מושלמת" של נפילות בשוקיי הון ברחבי העולם. עדכון אחרון 22:44 הדאו גונס ירד 2.53%- (היום הגרוע ביותר שלו ב 2021) בירידה הגדולה ביותר שלו ב 2021, נאסד"ק 2.23%- S&P500 ירד 2.27%- . הנפט צנח 13%- הביטקויין צונח כ 8%-. TEVA ירדה כ 2.2%-.

 

 
אימיג` dreamstimeאימיג` dreamstime
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/11/2021

עדכון 27.11.2021

השם של הגרסה החדשה (הדרום אפריקאי) שמפחידה את העולם כינה ארגון הבריאות העולמי אומיקרון Omicron .

27 האיחוד האירופי, ארה"ב, קנדה, בריטניה, ישראל, ברזיל, אוסטרליה הטילו הגבלות נסיעה/טיסה על דרום אפריקה ומדינות שכנות, כולל בוצואנה, לסוטו, נמיביה, מלאווי, זימבבואה, זמביה ואסווטיני.

לאומיקרון, שנמצאה ב"כמעט בכל המחוזות של דרום אפריקה", נראה שיש סיכון מוגבר להידבקות חוזרת ונראה שיש לו כושר העברה גדול עוד יותר מאשר זנים קודמים. מסיבה זו, מדענים רואים בה את הגרסה ה"מדאיגה" ביותר שנראתה עד כה, משום שהיא מכילה "מספר רב של מוטציות" שיכולות לא רק להפוך אותה ליותר מועברת אלא גם לעזור לה להתחמק ממערכת החיסון: יש לה 32 מוטציות בשפיץ. חלבון (חלק נגיף הקורונה שנותן לו את צורתו האופיינית והמפתח לחדירת הנגיף לתאים אנושיים), הרבה יותר מבטא ודלתא ביחד.

ראש הממשלה נפטלי בנט אמש:


הווריאנט הדרום אפריקאי מחולל "סערה מושלמת" של נפילות בשוקיי הון ברחבי העולם עקב הפעלת נוהל חירום של מדינות העולם ועצירת השמיים מאפריקה וחשש לנפילת דומינו לעבר עצירה של הטיסות ברחבי העולם. החשש העיקרי שהזן הדרום אפריקאי מסוגל להדביק מחוסנים. ראש הממשלה מצוטט בעיתונות העולמית: "אנחנו על סף חירום"

עדכון26.11.2021 22:44 הדאו גונס ירד 2.53%- (היום הגרוע ביותר שלו ב 2021) בירידה הגדולה ביותר שלו ב 2021, נאסד"ק 2.23%- S&P500 ירד 2.27%- . הנפט צנח 13%- הביטקויין צונח כ 8%-. TEVA ירדה כ 2.2%-.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס היום דיון בעניין זן הקורונה החדש - B.1.1.529. ("הדרום אפריקאי")

ראש הממשלה ציין בדיון, כי ממשלת ישראל פועלת באופן מהיר ונחרץ נוכח המסקנות שגובשו בעקבות התרגיל הלאומי "אומגה", אשר תרחש מצבים שונים להופעתם של וריאנטים חדשים.

להלן ההחלטות שהתקבלו בשלב זה:

מדינות אפריקה, כולל מאוריציוס, איי סיישל ומדגסקר, למעט מדינות צפון אפריקה, יוגדרו כמדינות אדומות.
כניסת זרים לישראל ממדינות אלו תיאסר.

פיקוד העורף יאתר את כלל המגיעים ממדינות אפריקה בשבוע האחרון, וינחה אותם להישאר בבידוד באופן מיידי, כאשר במקביל יבוצע דיגום ביתי. כל אדם ששהה במדינות אפריקה (גם אם הגיע לישראל מיעד אחר) ייקרא לגשת באופן מיידי לביצוע בדיקת PCR שלאחריה ייכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה. בוצע רכש של 10 מיליון ערכות PCR מותאמות לזיהוי הדוק של הוריאנט החדש. פיילוט התקנת מסנני HEPA - במסגרת הפיילוט, יותקנו בתוך כשבועיים מסנני אוויר במאות כיתות וב-100 גני ילדים ברחבי הארץ. הליך דיגום הביוב ברחבי הארץ יואץ, לצורך איתור תחלואה סמויה בוריאנט החדש. ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) תתכנס בצאת השבת, 27 בנובמבר 2021, כ"ב בכסלו תשפ"ב, לדיון המשך ואישור ההחלטות שהתקבלו. 

בדיון השתתפו שר הבריאות, שר הבט"פ, שרת התחבורה, שרת הפנים, שרת הכלכלה, שר התרבות והספורט, שר התיירות, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד הבט"פ, מנכ"לית משרד התחבורה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, מפקד פיקוד העורף, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, וגורמי מקצוע נוספים.


ראש הממשלה, נפתלי בנט: "לפני כמה שבועות, כשעשינו את התרגיל הלאומי "אומגה" לתרחיש של וריאנט קטלני חדש, זה היה נראה קצת תלוש. מיותר לציין שזה אחד המהלכים הכי משמעותיים שהכינו אותנו בדיוק למצב שאנחנו עכשיו, אולי, נמצאים בו. כבר אתמול בערב חזרנו לתובנות מהתרגיל והתחלנו ליישם במהירות. הוריאנט החדש מדבק מאוד, בקצב הרבה יותר מהיר מהדלתא. אנחנו כרגע ניזונים ממערכת הבריאות של דרום אפריקה, שעושה עבודה מאוד מרשימה, אבל אין לנו עדיין את מלוא המידע. בימים הקרובים הידע שלנו יתרחב בצורה מאוד מהירה - נדע האם הוריאנט באמת פורץ חיסוניות, באיזה קצב, האם זה קטלני יותר או לא, איך זה משפיע על ילדים, וכיו"ב. במהלך הלילה עודכנתי שנמצאה חולה מאומת פה בישראל, וזה מטריד.

עיקרון העל שלנו כרגע הוא לפעול מהר, חזק ועכשיו. בעיקר במה שנוגע לכניסות לישראל והיציאות ממנה, עד שהמצב יתבהר. כשיתבהר, נחליט מה אנחנו עושים. אנחנו כרגע בפתחו של מצב חירום, אני מבקש מכולם היערכות והירתמות מלאה לעבודה מסביב לשעון".

באירופה

הנציבות האירופית תציע, בתיאום הדוק עם המדינות החברות, להפעיל את בלם החירום כדי לעצור טיסות אוויריות מאזור דרום אפריקה עקב גרסה הווריאנט המדאיגה B.1.1.529. כך הודיעה נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין. הודעת על מצב החירום במגיפה העולמית יצאה בגלל הגרסה הדרום אפריקאית של קוביד, הנחשבת למדבקת יותר ועם 32 מוטציות של חלבון Spike שמסתכנות בהגברת ההעברה שלו וביכולת לחמוק מנוגדנים .


dreamstime


לקראת יום שחור לשווקים ולנפט


הגרסה, המכונה B.1.1.529, הוגדרה על ידי מומחים כ"אחת הגרועות שנראו עד כה" הן בגלל המוטציות שהופכות את הנגיף למדבק יותר, והן בגלל שאלו עלולות לבלבל את הנוגדנים שנוצרו בחיסון.

ארגון הבריאות העולמי (WHO) עוקב אחרי הווריאנט כבר כמה ימים והיום יקיים פגישה כדי לדון באמצעים נגד ושמו באות יוונית באשר לגרסאות האחרות. 

הגרסה זוהתה בגאוטנג, המחוז הדרום אפריקאי העשיר הכולל את יוהנסבורג ופטוריה.


בדרום אפריקה יש רק שיעור חיסונים של 24% מכלל האוכלוסייה. המכון הלאומי למחלות מדבקות בדרום אפריקה דיווח כי נוכחות הווריאנט תועדה ברצף ב-22 מקרים חיוביים, בעיקר צעירים, אך רבים נוספים כבר דווחו ממעבדות שונות במדינה. בסך הכל התבררו לפחות שישים מקרים ברחבי העולם, כולל ארבעה בבוצואנה ואחד בהונג קונג במטייל שחזר מדרום אפריקה.


ביום חמישי בערב, ישראל ביטלה מיד את הטיסות לדרום אפריקה וממנה, ובריטניה עשתה את אותו הדבר על ידי הרחבת ההגבלה לנמיביה, לסוטו, אסווטיני, זימבבואה ובוצוואנה. לפי סוכנות הבריאות הבריטית, הווריאנט הינו "המסוכן ביותר שצמחה עד כה".

שר הבריאות הבריטי, סאג'יד ג'וויד, הסביר ש"חיסונים עשויים להיות פחות יעילים" נגד ה'דרום אפריקאי'. תומס פיקוק, וירולוג באימפריאל קולג' בלונדון, אמר שהוא צפה ב"פרופיל מוטציה נורא באמת". בשעות הקרובות "עצירת השמיים" תתארך כמו אש בשדה קוצים.

מומחים מציינים ש-32 המוטציות בחלבון הספייק (קצה הכתר של נגיף הקורונה, החלבון שבו הוא משתמש כדי לחבר את התאים שלנו ולהיכנס אליהם) הן מספר גבוה מאוד. די לומר שהוא כפול מזה של גרסת הדלתא ומשולש מזה של האלפא.

החשש הוא שהנוגדנים של המחלימים והמחוסנים יתקשו לזהות את הזן החדש, ולכן יגנו עלינו פחות. 

התפתחויות אחרונות
15:00
ראש ממשלת ישראל: "אנחנו על סף חירום"
ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט הזהיר כי המדינה "על סף מצב חירום" לאחר שנרשם המקרה הראשון של הגרסה הדרום אפריקאית החדשה של קוביד-19 והושעו כניסות משבע מדינות. דרום אפריקה. "אני מבקש מכולם להיות מוכנים ולעבוד ללא לאות", אמר ראש הממשלה בפגישה עם שר הבריאות ניצן הורוביץ וכמה מומחים. "הגרסה החדשה מדבקת יותר ומשדרת מהר יותר מגרסה הדלתא", הוסיף בנט.

13:31
ארגון הבריאות העולמי: "הגרסה החדשה" מסוגלת יותר "להתחמק מחיסונים"
נראה שהגרסה החדשה של Covid-19, שהתגלתה בדרום אפריקה, בעלת "יכולת גדולה יותר" להתחמק מחיסונים. כך אמר השליח המיוחד של ארגון הבריאות העולמי ל-Covid-19, דיוויד נבארו, שחלק את דאגות הממשלות לגבי התפשטות הגרסה החדשה. "הדעה שלי היא שבאמת ראוי לדאוג ואני אגיד לך למה", הסביר בכיר ב-WHO ל-BBC, "נראה שלנגיף יש יכולת טובה יותר להתחמק מההגנות שכולנו בנינו עם החיסונים שאנו עושים. קיבלו מתחילת שנה זו".


13:55

"אנחנו צריכים לחסן ואנחנו צריכים להיות מסוגלים לרצף את הנגיף כדי להגיב מיד לגרסאות של דאגה כמו במקרה של הגרסה החדשה B.1.1.529. ואנחנו צריכים להגדיל את יכולת ייצור החיסונים העולמית. זו הסיבה שאנחנו חייבים לעבוד יחד", אמרה נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, במסיבת העיתונאים האחרונה של פסגת האיחוד האירופי-אסיה.


13:49
רוסיה, ספוטניק V מסתגל במהירות לגרסה חדשה

החיסון הרוסי ספוטניק V "ניתן לשנות במהירות עבור הגרסה החדשה" של Covid-19, B.1.1.529 שהתגלה בדרום אפריקה, "במידת הצורך". כך אמר קיריל דמיטרייב, ראש הקרן הרוסית להשקעות ישירות, מממן ספוטניק V.


13:44
ביטקוין קורס ל-$54,000, -7%

הביטקוין יורד ב-7% וצונח מתחת ל-55,000 דולר. המטבע הקריפטו נסחר כעת במחיר של 54,060 דולר, ירידה של יותר מ-20% מהשיא בכל הזמנים של 69,000 דולר מוקדם יותר החודש. כל שאר המטבעות הקריפטוגרפיים הגדולים גם הם גרועים כאשר Ethereum ירד ב-8'5% ל-$4,024 ו-Binance Coin ירד ב-10.10% ל-572$. מטבעות דיגיטליים קורסים בעיקר כתוצאה מהבהלה שמשתחררת בשווקים כתוצאה מהתפשטות הגרסה הדרום אפריקאית של קוביד-19. ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים נתפסים לעתים קרובות כנכסי מקלט בטוח, כגון זהב, או כהגנה מפני אינפלציה.


13:38

BionTech / Pfizer, תוך 100 ימים מנות מוכנות כנגד הגרסה

"פייזר ו-BioNTech התכוננו לפני מספר חודשים לעדכן את החיסון שלהם תוך פחות משישה שבועות" ובכך להיות מוכנות לספק "המנות הראשונות בעוד 100 ימים" אם וריאנט יתברר עמיד. כך אמר דובר החברה


13:24
BionTech, על גרסה חדשה, נתונים על יעילות החיסון בתוך שבועיים
המעבדה הגרמנית של פייזר, BioNTech, מצפה לקבל את תוצאות המחקר שלה "תוך שבועיים לכל המאוחר" כדי לקבוע אם הגרסה החדשה שזוהתה בדרום אפריקה מסוגלת לחמוק מהגנה על חיסון. "התחלנו מיד במחקרים על וריאנט B.1.1.529", ש"שונה בבירור מהוריאנטים המוכרים כי יש לו מוטציות נוספות בחלבון הספייק" האופייניות לנגיף SARS-Cov-2, אמר הדובר.


13:20
ב-Gb אין מקרה וריאנט חדש אלא ממשלה "מודאגת".
עד כה, לא נרשמו מקרים של הגרסה הדרום אפריקאית החדשה של Covid-19 בבריטניה, אבל זה "גורם לדאגה בינלאומית עצומה". שר הבריאות הבריטי, סאג'יד ג'וויד, אמר בבית הנבחרים, והדגיש כי המצב "משתנה במהירות ונשארת רמה גבוהה של אי ודאות".


13:20
גארטיני: "הגרסה החדשה? עלינו לחסן את העולם"
"אנו מודאגים שהגרסה החדשה של קוביד-19 עלולה להוות סיכון משמעותי לבריאות הציבור." זוהי האזעקה של שר הבריאות הבריטי, סאג'יד ג'וויד, אשר, בראיון ל-Sky News, הבטיח כי הגרסה הדרום אפריקאית החדשה נמצאת בבחינה "בעדיפות גבוהה מאוד". 
    ג'וויד ציין כי גרסה זו עשויה להיות "ניתנת להעברה" יותר מהדלתא ועמידה יותר לחיסונים.


13:04
השר Gb: "הגרסה החדשה עשויה להוות סיכון 'מהותי'"
"אנו מודאגים שהגרסה החדשה של קוביד-19 עלולה להוות סיכון משמעותי לבריאות הציבור." זוהי האזעקה של שר הבריאות הבריטי, סאג'יד ג'וויד, אשר, בראיון ל-Sky News, הבטיח כי הגרסה הדרום אפריקאית החדשה נמצאת בבחינה "בעדיפות גבוהה מאוד". ג'וויד ציין כי גרסה זו עשויה להיות "ניתנת להעברה" יותר מהדלתא ועמידה יותר לחיסונים.


12:49
"הגרסה הדרום אפריקאית החדשה אומרת לנו שלושה דברים: תמיד יהיו גרסאות עד שתהיה לנו הנקודה הקטנה; חייבים להתאים את החיסונים לגרסאות, ואי אפשר עוד לדחות את זה; אנחנו חייבים לדחוף למדיניות חיסונים החורגת מעבר לנו גבולות". כך ב-AGI מנהל ה-Inmi Spallanzani מרומא פרנצ'סקו ואיה ביחס לגרסה החדשה B.1.1.529 שהתגלתה בדרום אפריקה. לדברי ואיה, חשוב "לחסן את מי שנמצאים בשלב של אובדן יעילות החיסון במנה השלישית ואת האנשים בסיכון הגבוה ביותר: בני 50-60, חלקם עדיין מתלבטים". לבסוף, יש צורך "לחסן את הנזקקים ביותר וספאלנצאני עשה את זה כאשר, עם הוותיקן, הוא חיסן 1200 שוליים".


12:47
צרפת נסגרת גם לכניסות מדרום אפריקה
גם צרפת החליטה לסגור את גבולותיה בפני הבאים מדרום אפריקה: הממשלה החליטה לעשות זאת.



10:54
הולנד גם חוסמת טיסות עם דרום אפריקה
ממשלת הולנד הורתה גם על השעיה מוחלטת של כל הטיסות עם דרום אפריקה כדי למנוע את התפשטות הגרסה החדשה של נגיף הקורונה. לא צוין משך המהלך שמתחיל מ-12 היום. כך הודיע ​​שר הבריאות, הוגו דה יונגה, וציין כי הגרסה החדשה טרם זוהתה בהולנד.


10:53
ההתרסקות במחיר הנפט נמשכת: WTI וברנט לקראת צניחה של 5 דולר
מחירי הנפט מרחיבים את ההפסדים וחוזרים לרמות של יולי האחרון, ולמעשה מבטלים את עצרת הסתיו, על רקע חשש להשבתות חדשות הקשורות להתפשטות הגרסה הדרום אפריקאית של קוביד. החוזים העתידיים על נפט גולמי WTI ירדו ב-6.2% ל-73.27 דולר לחבית בעוד שאלו על ברנט השאירו 5.5% על הקרקע ב-77.7 דולר לחבית.


10:51
מחירי הדלק יורדים בחדות בעקבות הנפט
בנוסף לנפט הגולמי, מחיר הגז סובל גם מחשש מהשפעות הגרסה הדרום אפריקאית של נגיף הקורונה, עקב הפחתה אפשרית בפעילות ההפקה. בשוק אמסטרדם, המתאן יורד ב-2.8% (אך איבד יותר מ-3%) ונסחר ב-90.5 יורו ל-MWH.


11:45
היום פסגת WHO על הגרסה הדרום אפריקאית
מומחים מארגון הבריאות העולמי נפגשים היום כדי לנתח את גרסת קוביד-19 שהתגלתה בדרום אפריקה, במרכז הדאגות החדשות של כל מדינות העולם. מומחי ארגון הבריאות העולמי ינתחו את הנתונים שהיו ברשותם עד כה של הגרסה 'B.1.1.529' יחד עם עמיתיהם מדרום אפריקה, כפי שכבר ציפתה אתמול ראש היחידה הטכנית נגד קוביד, מריה ואן קרכוב. "אנחנו עדיין לא יודעים הרבה על הגרסה, אנחנו יודעים שיש לו מספר רב של מוטציות והחשש הוא שהוא משפיע על התנהגות הנגיף", אמר ואן קרכוב. יהיה צורך לחקור גם אם לגרסה עשויה להיות עמידות רבה יותר לטיפולים וחיסונים. "
    הגרסה החדשה מציגה "קונסטלציה באמת יוצאת דופן של מוטציות", שהשפעותיהן עדיין אינן ודאות, הסביר אתמול הוירולוג טוליו דה אוליביירה במסיבת עיתונאים מקוונת. עד כה, מקרים של הגרסה הדרום אפריקאית זוהו גם בבוצואנה ובהונג קונג.


11:30
עם השווקים בסערה, מחיר הזהב עולה
מול יום שישי השחור של השווקים שנגרם על ידי הגרסה הדרום אפריקאית החדשה של קוביד, עם קריסת הרשימות של העולם כולו - מאסיה ועד אירופה - משקיעים משליכים את עצמם על מה שמכונה 'נכסי מקלט בטוח'. בעוד מחירי כל הנכסים שוקעים, מבעלי המניות ועד לנפט (כאשר ברנט מפסיד 4 דולר לחבית כהרף עין), קורה מה שמתרחש בכל השלבים המאופיינים במתח גבוה מאוד: בריחה משווקים מסוכנים ורכישות מאסיביות של נכסי מקלט בטוח, החל מזהב, 'המקלט הבטוח' פר אקסלנס. נקודת הזהב ביום שישי טיפסה הבוקר ל-1,800 דולר לאונקיה (כמעט 1%) לאחר דיווחים על הגרסה החדשה שזוהתה בדרום אפריקה, שעשויה להיות מסוגלת להתחמק מתגובות חיסוניות ולהתמודד עם השפעות החיסונים.



10:43
הגרסה החדשה נמצאת בישראל, טיסות דרום אפריקה סגרו
לאחר כשישה שבועות שבהם הרשימה הייתה ריקה, ישראל כללה שבע מדינות מדרום אפריקה בין 'המדינות האדומות', בעקבות האזעקה שנוצרה בעקבות גילוי הגרסה הדרום אפריקאית החדשה של COVID-19, הניתנת לשינוי. הרשויות, החל מהיום, מנעו כניסה למטיילים מדרום אפריקה, לסוטו, בוטסואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה ואסווטיני, לאחר הופעת הגרסה החדשה B.1.1529 באזור זה.
     בנוסף להפסקת הטיסות, נקבע גם איסור כניסה לישראל לאזרחי אותן מדינות והוכנס הסגר (7-14 ימים) במתקנים מיוחדים לישראלים חוזרים, לרבות מחוסנים. ההחלטה התקבלה על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, בהסכמה עם מומחי בריאות, שהבטיחו להמשיך לעקוב אחר המצב ולמנוע את התפשטות הגרסה החדשה בישראל. אבל בינתיים, במדינה, כבר נרשם מקרה של הדבקה במטייל שחזר ממלאווי, בעוד שהחשדות להימצאות הגרסה הדרום אפריקאית על שניים אחרים צפויים להתברר. 
    בישראל נרשמו אתמול 543 מקרים חדשים. מומחי משרד הבריאות הזהירו כי שיעור ההעברה (ר"ת) בארץ, ב-10 הימים האחרונים, עמד על 1.08, והזהירו כי אם הנתון יגיע ל-1.2, יהיה צורך בהגבלות חדשות. "אם ה-RT יגיע ל-1.2, עלינו להכניס צעדים חדשים לצמצום ההמונים כמו בשלב הראשון, גם במקומות שבהם צפוי ה-Green Pass", אמרה אילנה גנס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד, לפרלמנט לבריאות.


10:30
החוזים העתידיים על וול סטריט יורדים יותר מ2%-, מדד חוסר היציבות VIX זינק
תחילתה של ירידה חדה צפויה לוול סטריט, על גל החבטה של ​​הבורסות העולמיות, במושב עם מסחר מופחת שלאחר חג ההודיה. משתתפי השוק חוששים שהגרסה החדשה של קוביד-19 עשויה להיות עמידה יותר לחיסונים ועלולה להכות פגיעה קשה בהתאוששות העולמית עקב הגבלות חדשות על הכלכלה. חששות שמניעים משקיעים לבטיחות אג"ח.
חוזים עתידיים על מדד Vix על תנודתיות, מה שנקרא 'מדד הפחד' שנוצר על ידי בורסת האופציות של Chicago Board (Cboe), אשר קופץ ל-+17.18%, מרוויחים. החוזים העתידיים על מדד הדאו ג'ונס יורדים ב-2.59%, אלו בנאסד"ק ב-1.39% ואלו על מדד S&P 500 ירדו ב-2.18%.


10:25
בורסות אירופה מרחיבות ירידות של יום שישי השחור, פריז 4.5%-
הבורסות באירופה עדיין נמוכות יותר בגלל החששות הקשורים לגרסה הדרום אפריקאית החדשה של קוביד, שאולי תוכל להתחמק מהתגובה החיסונית והניעה את בריטניה להכניס במהירות הגבלות נסיעה מדרום אפריקה. כחצי שעה לאחר תחילת המסחר איבדה לונדון 3.39%, פרנקפורט 3.69%, פריז 4.5% ומילאנו ירדה ב-3.98%.
הנציבות האירופית תציע, בתיאום הדוק עם המדינות החברות, להפעיל את בלם החירום כדי לעצור את הנסיעות האוויריות מאזור דרום אפריקה. ומשרד הבריאות כבר חתם על צו האוסר על כניסה לאיטליה לכל מי שהיה בדרום אפריקה, לסוטו, בוצואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה, אסוטין ב-14 הימים האחרונים. 

x