"כאשר מס הרכישה ישוב לשיעורו המקורי יווצר אפקט שמפנייה."

יו"ר איגוד הנדל"ן בתחזית קודרת למחירי הדיור ולפעילות הנדל"ן: "העלאת מס הרכישה שנכנס תוקף היום (א) תתקע את שוק הנדל"ן בישראל"

 

 
איציק חסידים, קרדיט: יח״צאיציק חסידים, קרדיט: יח״צ
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/11/2021

עם כניסתה לתוקף של העלאת מס הרכישה למשקיעים במהלך יום ראשון ועל רקע מתווה תכנית הדיור, אומר איציק חסידים יו"ר איגוד הנדל"ן – "שלל תוכניות והבטחות ראינו לאורך השנים, חובת ההוכחה על השרים לייצר שינוי בצורה מעשית מעבר לכותרות בכלי התקשורת. הכוונות טובות אבל ההתערבות במיסוי והעלאת המס שיוצאת לפועל מהיום, פשוט תשיג את התוצאה ההפוכה – שיטת המיסוי תתקע את שוק הנדל"ן בישראל.

אנשים ימשיכו להשכיר ולא ימכרו בכדי לא לשלם את המס הגבוה, משקיעים ישקיעו בחו"ל וכאשר המס ישוב לשיעורו המקורי יווצר אפקט שמפנייה והמחירים יעלו בבת אחת. העלאת המס, ולו רק כהוראת שעה ל-3 שנים, היא פלסטר – תחליף לפתרון האמיתי. הממשלה חייבת לפעול בחזיתות שונות, מהפשרת אדמות לבניה ופרויקטים לאומיים של בניית דירות לזוגות צעירים במחירים מסובסדים, לצד התייחסות אמיתית לכל תחום ההתחדשות העירונית, הפרחת הפריפריה במקום ההזנחה הקיימת עם תמ"א 38 המחמיצה את ייעודה לגמרי. הציבור לא רוצה לשמוע הצהרות אלא לראות מעשים אמיתיים בשטח".

x