מתי באמת יתקיימו הבחירות בלשכת סוכני הביטוח ? לא במועד שנקבע בפשרת בית המשפט

עושים לכם סדר בסאגה המתמשכת המלווה בהתפתחויות מפתיעות ומרעישות כמעט מדי יום ביומו, מאז התפטר נשיא הלשכה האחרון ליאור רוזפלד

 

 
יוסי אנגלמן הנשיא הזמני של הלשכה צ.פאנדריוסי אנגלמן הנשיא הזמני של הלשכה צ.פאנדר
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/11/2021

נתחיל מכך שהבחירות לא יתקיימו ב-15 בדצמבר!

למה לא, הרי בפסק דין ביה"מ המחוזי נקבעו הבחירות לתאריך ה-15 בדצמבר 2021?

מסתבר שהלשכה נתקלה בבעיות טכניות לקיום הבחירות ב-15 בדצמבר, בראשן העובדה שהחברה שמתפעלת את הבחירות תפוסה ב-14-15 בחודש, וכי קלפי מרכזית בכפר המכביה לא ניתן להשתמש בה ב-15 בחודש. בהסכמת המתמודדים ובי"המ המחוזי, הוחלט להזיז את הבחירות ל-16. בלשכה מדגישים כי התאריך הוא סופי. ואולם, לנוכח השתלשלות ענייני הבחירות לאחרונה, אפשר להתייחס גם לתאריך זה בזהירות מה...

בכל מקרה, בבחירות יתמודדו ראש בראש על תפקיד נשיא הלשכה סוכן הביטוח שלמה אייזיק, מנכ"ל קבוצת "יונט" וסוכן הביטוח אודי הוד, המכהן כיום בתפקיד בכיר בלשכה כאחראי על המחוזות והסניפים. בנוסף יתקיימו בחירות ליושבי ראש המחוזות בלשכה, חברות בביה"ד וועדות האתיקה והביקורת וחברות במועצה הארצית.

לגבי הסיכויים של המועמדים לתפקיד נשיא הלשכה? יש סקרים המנבאים ניצחון לאייזיק. ואולם, בסביבת חברי הלשכה טוענים שבסוף הכול תלוי במספר המשתתפים בבחירות, שהפעם יהיה קטן כנראה, לנוכח אדישות והתרסה כלפי הלשכה, שסובלת מתדמית ירודה בתקופה האחרונה, לאחר חשיפת דו"ח הבדיקה החקירתית על התנהלותה בקדנציה שתחת הנשיא הקודם וחוסר אמון בהנהגה הנוכחית מצד רבים בין חברי הלשכה.

עוד פרשה טרייה מהבוקר שמטלטלת את הבחירות

רק הבוקר פסל בית הדין של לשכת סוכני הביטוח את מועמדותם של סוכני הביטוח מאיר רוטברג ומעיין משיח בבחירות, זאת בשל חוסר התאמה בין מקום מגוריהם ומשרדם לסניף והאזור במסגרתו הגישו את מועמדותם, מה שהתקנון מחייב. את העתירה לפסילת מועמדותם הגיש חבר הלשכה אודי אביטל. "אם רוטברג, שהיה מועמד לראשות מחוז תל אביב והמרכז, לא ישתתף בבחירות, יש סיכוי סביר שרבים מהתומכים בו פשוט יחרימו את הבחירות," מסבירה חברת לשכה וותיקה, ומוסיפה עוד פן שיכול להביא למיעוט משתפים בבחירות.

החלטת ביה"ד מהיום שוב גורמת לטלטלה סביב הבחירות, טלטלה נוספת מבין רבות שסיפקו הבחירות בשנה האחרונה, ולאחרונה כמעט מדי יום ביומו.

השתלשלות העניינים מאז התפטרות רוזנפלד

 לטובת הקוראים שלא מצויים בפרטי הסאגה המתמשכת בנושא הבחירות בלשכת סוכני הביטוח, הנה יומן שמסכם את השתלשלות העניינים:

8 במרץ 2021 – נשיא הלשכה ליאור רוזנפלד מתפטר מתפקידו. יחד אתו מתפטרים עוד כמה בעלי תפקידים בלשכה.

10 במרץ 2021 – סגן הנשיא יוסי אנגלמן, שהיה באופוזיציה לרוזנפלד, הופך באופן אוטומטי ליו"ר הוועד המנהל. מינויו למ"מ נשיא הלשכה מאושר במועצה הארצית שבוע לאחר מכן.

25 במרץ 2021 – הוועד המנהל מחליט על קיום בחירות לנשיאות זמנית של הלשכה ב-9 ביוני 2021. זאת משום שתקנון הלשכה מחייב קיום בחירות בתוך 90 יום מהתפטרות נשיא מכהן. הנשיא הזמני יכהן עד ה-24 בנובמבר 2021, אז ייערכו הבחירות לקדנציה מלאה. מי שנבחר לנשיא זמני לא יוכל להתמודד לנשיאות ב-24 בנובמבר. עו"ד חיים קנת מתמנה ליו"ר ועדת הבחירות לשני המועדים.

לנשיאות הזמנית הגישו מועמדות ישראל אליוביץ, יו"ר ביה"ד הארצי של הלשכה, עוזי ארגמן, היו"ר המתפטר של ליסוב סוכנות לביטוח ומיכה אדוני, יו"ר מחוז חיפה והצפון של הלשכה.

3 ביוני 2021 – המועמדים החליטו על הסרת מועמדותם והבחירות הזמניות בוטלו. מתכוננים לבחירות ב-24 בנובמבר. אנגלמן ממשיך בתפקידו כנשיא בפועל של הלשכה.

15 באוגוסט 2021 – אודי הוד מודיע רשמית כי הוא מתמודד על תפקיד נשיא הלשכה.

24 באוגוסט 2021 – שלמה אייזיק מודיע רשמית על מועמדותו לתפקיד נשיא הלשכה, וזאת לאחר שכבר היה ידוע, לא רשמית, כי הוא מתמודד לתפקיד.

יש לציין, כי גם אלי שטרק היה מועמד לתפקיד, אך לפני כשבועיים החליט שלא להתמודד ולתמוך באודי הוד.

15 בנובמבר – בעקבות פנייה של אייזיק לוועדת הביקורת של הלשכה על תקינות המינויים בוועדת הבחירות, הוגשה עתירה לביה"ד על ידי יו"ר ועדת הביקורת אריה לבנוני, לפיה אחד מחברי ועדת הבחירות  לא אושר בהתאם לתקנון. 

18 בנובמבר - ביה"ד של הלשכה דן בעתירה והחליט לפסול את ועדת הבחירות ולדחות את הבחירות, שהיו אמורות להתקיים ב-24 בנובמבר 2021, בחצי שנה. ההחלטה עוררה סערה בין חברי הלשכה והמתמודדים בבחירות.

21 בנובמבר - נשיא הלשכה בפועל יוסי אנגלמן, מודיע כי הנהלת הלשכה מכבדת את החלטת ביה"ד ותפעל לפיה. המתמודד לנשיאות שלמה אייזיק, מודיע להנהגת הלשכה כי אינו מכיר בסמכות ביה"ד להחליט על דחיית הבחירות וכי הוא מצפה לקיום הבחירות במועד. 3 מחברי ועדת הבחירות מתפטרים, כולם נציגי מחוזות הלשכה בוועדה.

22 בנובמבר – שלמה אייזיק עותר לביה"מ המחוזי בתל אביב נגד ביה"ד והלשכה ודורש לפסול את החלטת ביה"ד.

23 בנובמבר – בעקבות הנחיית השופטת במחוזי, מתפשרים הצדדים על מועד מוסכם לעריכת הבחירות, ה-15 בדצמבר 2021.

24 בנובמבר – הלשכה מודיעה שהבחירות צריכות להידחות ביום נוסף בשל בעיות טכניות. הצדדים מסכימים להזיז את הבחירות ל-16 בדצמבר.

תם ונשלם? לפי השתלשלות העניינים בלשכה לאחרונה, כשצריך עוד למנות חברים חדשים לוועדת הבחירות, לעדכן את ספר הבוחרים והעובדה שכל הזמן מחפשים חברים בלשכה לקונות בהתנהלותה ובהתנהלות הבחירות, לא פלא שיש גם המעלים ספק בקיום הבחירות במועד האחרון עליו הוסכם. 

x