הנפקת קרן סל חדשה - פסגות (ETF (A4 *אינדקס בינוי והנדסת תשתיות**

פסגות קרנות נאמנות תשיק קרן סל חדשה שתעקוב אחרי המדד אינדקס בינוי והנדסת תשתיות, 1.12.2021 יום הצעת היחידות לראשונה.

 

 
אייל-גורן,מנכל פסגות קרנות צילום-רמי-זרנגראייל-גורן,מנכל פסגות קרנות צילום-רמי-זרנגר
 

פסגות קרנות נאמנות
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/12/2021

"אחד התחומים המרכזיים במשק הישראלי שתופס חלק נרחב גם כמעט בכל תקציב מדיני, הוא תחום התשתיות והבינוי למגורים. דוגמא מובהקת לכך, אפשר לראות באישור התקציב האחרון של הממשלה בו משרד האוצר דיווח על קידום התשתיות הציבוריות בהיקף של 110 מיליארד שקלים, כאשר מתוכם כ-50 מיליארד שקלים יושקעו בפרויקטים שיבוצעו על ידי חברות פרטיות והשאר על ידי חברות ממשלתיות."1

להערכתנו# תקציב המדינה שאושר עשוי להוות עבור חברות אלו פריצת דרך לאחר שנים של המתנה, עם הזרמה מסיבית של כספים לפרויקטים שממתינים למימוש כבר מספר שנים.

"הסיבות לכך הן דיי ברורות. העומס בכבישים, בבתי החולים, בכיתות, הבנייה המסיבית, וצמצום השטחים הירוקים, עם כל אלו מתמודדת ישראל כבר כיום. בתחזית הנמוכה של הלמ"ס, האוכלוסייה בישראל תעמוד בעוד פחות מ-40 שנה על 15.08 מיליון תושבים. במצב כזה תעמוד צפיפות האוכלוסין על 697 בני אדם לקמ"ר, ואף יותר חמור מכך, ישראל צפויה להיות בין עשרת המדינות הצפופות ביותר בעולם."2

על כן, להערכתנו# אם אנו נסתכל על זה מנקודת מבט כלכלית, שיעור אוכלוסייה גבוה יוצר מצב בו המדינה תהיה מחויבת להשקיע יותר כספים בתשתיות נוספות, חידוש תשתיות ובינוי למגורים על מנת לאכלס את האוכלוסייה וכמובן, לפעילויות להתחדשות העירונית. 

באופן כללי, חברות הבינוי והנדסת התשתיות פועלות תחת 4 תתי תחומים מרכזיים:

בינוי והנדסה – חברות המתמחות בתכנון, ביצוע וניהול פרויקטים של סלילת דרכים, מנהרות, מסילות ועוד.

בינוי למגורים – חברות המתמקדות בבניה של יחידות דיור למגורים.

ציוד וחומרים – חברות התעשייה המספקות ומייצרות ציוד לבנייה כמו מלט עץ ובטון.

מכונות וציוד הנדסי – חברות שמספקות ציוד הנדסי ומכונות, כמו מערכות חשמל, מיזוג אוויר ואינסטלציה.

חברת אינדקס מדדים השיקה מדד** העוקב אחר חברות מתחום הבינוי למגורים ותשתיות. המדד מאגד בתוכו 21 מניות*** הנסחרות בישראל ובעלות פעילות בתחומי הבינוי וההנדסה, בינוי למגורים, ציוד לבנייה, מכונות וציוד הנדסי וחומרי בנייה. 

משקל המניות במדד נקבע על פי שווי שוק החברה אך הינו בעל תקרת מנפיק שלא תעלה על 8% למנפיק בודד.

פסגות קרנות נאמנות תשיק קרן סל חדשה שתעקוב אחרי המדד אינדקס בינוי והנדסת תשתיות, 1.12.2021 יום הצעת היחידות לראשונה. 

פסגות (ETF (A4 *אינדקס בינוי והנדסת תשתיות** (1181635)

מנהל הקרן פסגות קרנות נאמנות בע"מ. #להערכת מנהל הקרן.* 4A=4 – עד 120 אחוז חשיפה למניות בערך מוחלט, A- עד 10 אחוז חשיפה למט"ח בערך מוחלט.1מקור הנתונים  אתר "ביזפורטל", הנתונים נכונים ל 24.10.21. 2מקור הנתונים אתר "כלכליסט", הנתונים נכונים ל 30.10.21.**פרטים מלאים בדבר המדד ובדבר הקרן ניתן לראות בתשקיף הקרן מיום 24.11.2021 מספר אסמכתא 2021-03-101317, באתר ההפצה מגנ"א כתובתו המלאה:  https://www.magna.isa.gov.il.יחידות הקרן יצעו לראשונה ב – 1.12.21. *** נכון ל 24.11.21. פרסום זה אינו מהווה הצעה לרכישת יחידות בקרנות ואינו מהווה תחליף לייעוץ/שיווק השקעות ו/או מס המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים לכל אדם. רכישת יחידות נעשית בהתאם לתשקיף הקרן שבתוקף ולדיווחים המידיים. אין באמור התחייבות להשגת תשואה כלשהי.

x