מדד אמון הצרכנים עלה בחודש נובמבר 2021.
עלייה במדד למצב השוטף וירידה במדד הציפיות.
שיפור בולט בתפיסת מצב שוק העבודה.
הצרכן הישראלי לא נבהל, לפחות בינתיים, מהאומיקרון.
מדד אמון הצרכנים שמפורסם על ידי בנק הפועלים ו-KANTAR עלה בחודש נובמבר 2021 ב-0.5 נקודות לרמה של 138.1 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-3.7 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-1.6 נקודות.
כלכלני בנק הפועלים: אמון הצרכנים מגלה יציבות בשלושת החודשים האחרונים, לעומת ירידה לדוגמה במדד האמריקני. ניתן לראות שיפור בתפיסת מצב שוק העבודה הן כיום והן בעוד שישה חודשים. הפער בין תפיסת המצב השוטף למצב העתידי הולך ומתרחב. המצב השוטף הושפע מאפקט העושר שנוצר כתוצאה מעלייה בשווי הנכסים, וכן מעליית השכר וריבוי המשרות בשוק. מנגד, אנו רואים ירידה הדרגתית במדד הציפיות, כלומר הערכה שחלק מהגורמים החיוביים לא יהיו עמנו בעוד חצי שנה.
האינדיקטורים הכלכליים האחרונים שפורסמו על-ידי הלמ"ס מגבים את תחושת הצרכנים לגבי המצב השוטף: שוק העבודה הפך להדוק, שיעור האבטלה ירד לרמה של 4.7% (לא כולל את אלו שיצאו משוק העבודה בעקבות הקורונה), והשכר הממוצע במשק גבוה עתה בכ-10% לעומת התקופה שלפני הקורונה.