השיק של השוק, ביוזמת הבורסה ובית ההשקעות IBI, בערב על חדשנות ופודטק

בהשתתפות של 150 נשים - מפגשים בגובה העיניים על כלכלה ופיננסים

 

 
צילום: קובי וולףצילום: קובי וולף
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/12/2021

כ-150 נשים הגיעו ברביעי בערב למרכז הכנסים של הבורסה לניירות ערך בתל-אביב למפגש נשים "השיק של השוק" - מפגשים בגובה העיניים על כלכלה ופיננסים שכבר הפכו למסורת.  המפגש, שהתקיים לראשונה לאחר קרוב לשנתיים בהם לא התקיימו מפגשים במסגרת היוזמה של הבורסה ובית ההשקעות IBI, עסק הפעם בתחומי החדשנות והפודטק על רקע גל ההנפקות של חברות טכנולוגיה בארץ.

ד"ר אירית יניב, מייסדת-שותפה ומנכ"לית, קרן אלמדה ונצ'רס: "ברוב הכנסים אני רואה רק גברים בחדר. זה מרענן ומחמם את הלב לראות כל כך הרבה נשים. המיזם שהקמנו we@healthtech נועד לעודד נשים להגיע לדרגות ניהול על מנת שלא נהיה בודדות בשורה של המנהלות בתחום טכנולוגיות מדעי החיים."

ד"ר אפרת דבש ריזנפלד, סמנכ"לית פיתוח, חברת ביו דבש אמרה שהגיעה לתחום לאחר שאחיה סיפר לה על תופעת היעלמות הדבורים. "עוד מהילדות היינו עושים את הפעולה בחממות, עד שהביאו דבורים שיעשו האבקה טבעית. ועכשיו אנחנו רוצים להחזיר להן טובה ולהחליף את הדבורים. שוק הדבש מוערך בכ- 9 מיליארד דולר ב- 2019 וצפוי לצמוח ללמעלה מ- 17 מיליארד עד 2028. הביקושים גבוהים, המחירים הכפילו את עצמם אבל מנגד ייצור הדבש מוגבל ואין בו צמיחה בשל התמעטות של פרחים." 

רחלי ויזמן, מנכ"לית ומייסדת שותפה, חברת סבוריט שיתפה את הקהל בכך שהגיעה לתחום דווקא על רקע מצב בריאותי קשה בו היו לה קשיי אכילת בשר והיא הבינה שהיא חייבת למצוא תחליף למוצרי הבשר המוכרים. "היתרון הבולט שלנו שאנחנו יכולים תוך מספר דקות לייצר בשר שיכול להתאים כל אחת מאיתנו באחוז הצלייה, אחוזי השומן והטעם. אנחנו מייצרים חוויה שלמה בתחום המזון והכל נעשה באופן טכנלוגי מתקדם וללא מגע יד אדם".

עוד השתתפו דרורית וילנאי, מנהלת יחידת ההנפקות בבורסה לניירות ערך שסיפרה על גל ההנפקות של השנה והאחרונה והצטרפותן של 95 חברות חדשות בבורסה ואלה אלקלעי, סמנכ"לית פיתוח עסקי IBI  בית השקעות שדיברה על השיקולים שצריך לקחת בחשבון בהשקעות בתחום הפודטק.

בתמונה מימין לשמאל:

אלה אלקלעי, רחלי ויזמן, אירית יניב, אפרת דבש וריזנפלד ודרורית וילנאי.

x