אורביט רוכשת את יוקליד הנדסת מערכות - המניה מגיבה בחיוב

יוקליד מתמחה בפיתוח מערכות מסובבים (Positioners) לתעשיות הביטחוניות | מה היקף הרכישה?

 

 
דניאל אשחר, מנכ״ל אורביט, קרדיט: אייל יצהרדניאל אשחר, מנכ״ל אורביט, קרדיט: אייל יצהר
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/12/2021

אורביט טכנולוג'יס (ת"א: ארביט) מובילת שוק בפתרונות לניהול קשר ושמע במערכות מוטסות, טרמינלים לתקשורת לוויינית מוטסת וימית, הודיעה היום כי התקשרה בהסכם לרכישת 100% מהונה המונפק והנפרע של חברת יוקליד הנדסת מערכות בע"מ המתמחה בפיתוח מסובבי אנטנות המשמשים למערכות עקיבה לתחום המל"טים, הרחפנים, מערכות תצפית ומכ"מים. לחברה הנרכשת מגוון רחב של פתרונות החל ממערכות מוקשחות קרקעיות או רכובות, בעלות דיוק גבוה, ועד למערכות נישאות או מוטסות קלות משקל המתמודדות עם תנאי סביבה קשים ועם הדינמיקה של הפלטפורמה עליה היא מותקנת.

תמורת העסקה תשלם החברה עד 14 מיליון ש"ח מהם כ- 6.5 מיליון ש"ח ישולמו במועד השלמת העסקה. יתרת התמורה, בסך כולל של עד 7.5 מיליון ש"ח, ישולמו לאורך תקופה של עד שנתיים ממועד השלמת העסקה, בכפוף לעמידה ביעדי הכנסות ורווחיות של החברה הנרכשת לשנים 2022 ו- 2023. מימון העסקה נעשה באמצעות שימוש במקורותיה הכספיים העצמיים של החברה.

עסקה זו מבוצעת כחלק מתוכניותיה של אורביט להרחבת והשלמת סל המוצרים אותם מציעה כיום החברה ללקוחותיה. בכוונת החברה לפעול למיצוי הסינרגיה בין הפעילויות והיכולות הקיימות בחברה כיום לבין פעילותה הנוכחית והעתידית של יוקליד.

יוקליד נמצאת בבעלות מלאה של המנכ"ל, מר גיא קלפ, יוצא היחידה הטכנולוגית של מודיעין ובמסגרת העסקה סוכם כי יוקליד תמשיך להעסיק את המוכר לתקופה שלא תפחת מ- 24 חודשים, במשרה מלאה, כמנכ"ל יוקליד.

היקף ההכנסות של יוקליד בשנת 2020 הסתכמו לכ-4.1 מיליון ש"ח לאחר עליה של כ- 27% ביחס לשנת 2019. הרווח הנקי בשנת 2020 הסתכם לכ- 0.5 מיליון ש"ח לאחר עלייה של כ-31% ביחס לשנת 2019. 

השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים מקובלים.

דניאל אשחר, מנכ״ל אורביט מסר: "עסקה זו תואמת את האסטרטגיה של אורביט לצמיחה אורגנית ואנאורגנית בתחומי הליבה של החברה, תוך הרחבת סל המוצרים והפתרונות לעולמות תוכן נוספים הדורשים מערכות הינע מדויקות, קטנות מימדים וקלות משקל כגון כלים לא מאוישים באוויר, בים וביבשה ואנו מאמינים כי בשנים הקרובות היקף ההכנסות ושיעורי הרווחיות ביוקליד ימשיכו במגמת הצמיחה."

לגרף אורביט לחצו כאן

56 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 31.18 מיליון באורביט
קרנות נאמנות שמחזיקות את אורביט. לרשימה המלאה
x