תוכנית מתאר חדשה - כפר סבא צפון - שכונת המוביל

הוחלטה להפקדה - תמל 1088 כפר סבא צפון שכונת המוביל

 

 
תוכנית כ״ס, שכונת המוביל. קרדיט: קורין אדריכליםתוכנית כ״ס, שכונת המוביל. קרדיט: קורין אדריכלים
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/01/2022

תוכנית מס': תמל/1088

כפר סבא צפון – שכונת המוביל

הוחלטה להפקדה בותמ"ל התכנית שקידמה רשות מקרקעי ישראל – כפר סבא צפון – שכונת המוביל להקמת שכונה בת 3,500 יח"ד לצד שטחי מסחר תעסוקה ודיור מוגן

התכנית עוסקת בהקמת שכונה חדשה בשטח של כ-646 דונם, בחלק הצפון מזרחי של כפר סבא, אשר כוללת תמהיל מגורים מגוון בהיקף של כ-3,500 יח"ד, כ-50,000 מ"ר לתעסוקה, כ-15,000 מ"ר למסחר וכ-400 יח"ד לדיור מיוחד. עוד בשכונה פארק אשר לאורכו שדרה מסחרית ראשית עם שימושים מעורבים של מסחר, תעסוקה ומגורים ושטחים ציבוריים פתוחים בתוך הבלוקים העירוניים

התוכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל יחד עם עיריית כפר סבא להקמת השכונת המוביל החדשה, ממוקמת בחלק הצפון מזרחי של העיר בצמוד לשכונות כפר סבא הצעירה ו"בית נוף", ממזרח למושב צופית וממערב לשכונת קפלן, ציר 5503 תוחם את השכונה מצפון והיא מתפרשת על שטח של כ-646 דונם.

התוכנית עוסקת ברובע מגורים חדש המתחבר למרקם העירוני הקיים ויוצר רציפות עירונית שלימה, ומתוכנן כגריד עירוני עם פיתוח היררכי של תמהיל מגורים מגוון היוצר את דפנות הרחובות העירוניים ומשלב בתוכו שטחים למבני ציבור ושטחים ירוקים. בסיס הרובע הוא בלוק מגורים המעודד הולכי רגל ורוכבי אופניים, בניה מרקמית אשר עוטפת גינות כיס ציבוריות הנקשרות ביניהן ויחד עם הפארק הממוקם לאורך השכונה נוצרת מערכת ירוקה אחת רציפה והמשכית. 

בקומת הקרקע של מבני המגורים, משולבים מסחר, שימושים ציבוריים ושימושים משותפים לדיירים אשר יוצרים מרחב עשיר ותוסס. ברובע משולבים מבני ציבור וחינוך בגדלים שונים התואמים את צרכי התושבים והעיר וכיכר עירונית מוקפת בתעסוקה, מסחר ומגורים נמצאת בלב הרובע וצפויה להעשיר אף היא את הפעילות האורבנית בשכונה. 

את הפרויקט תכנן עפר קורין וצוות בראשות נתנאל כהן ממשרד קורין אדריכלים.

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, ברך על הפקדת התכנית כפר סבא צפון, וציין כי "התכנית מוסיפה רובע מגורים חדש ואיכותי לעיר כפר סבא במגוון תמהילי דיור לכלל האוכלוסייה. התכנית קודמה בהתאם לעקרונות התכנון האורבני והיא נותנת מענה למגורים, מסחר, תעסוקה ומבני ציבור וכן מקדמת פעילות אורבנית בשטחה באמצעות מרחבים ציבוריים, קישוריות, כיכר עירונית מעורבת שימושים ושטחים ירוקים לרווחת הציבור".

x