לשכת סוכני הביטוח פתחה מוקד לתלונות סוכנים אליו ידווחו המקרים בהם פונה חברת הביטוח ללקוחות הסוכן המבוטחים באותה חברת הביטוח. המוקד נפתח ביוזמת נשיא הלשכה שלמה אייזיק.
באיגרת שהופצה אל הסוכנים והסוכנות חברי הלשכה, נכתב: "אנו מודעים לתופעה הפסולה שהשתרשה עם הזמן של "מכירה עוקפת סוכן". לא ניתן עוד להישאר אדישים לתופעה ואנו רוצים לדעת על כל מקרה, ולפרסם את המקרים ברבים על מנת למגר את התופעה.
דווחו באופן קבוע למוקד שהקמנו אודות כל אירוע כזה (הקפידו לכלול שם החברה ותיאור המקרה בכל דיווח), אחת לשבוע, נפרסם את האירועים שידווחו.
יש לציין, כי לא מדובר בתופעה חדשה, והלשכה מנסה להילחם בה מזה שנים. אך סוכנים רבים מדווחים כי התופעה התגברה מאוד בשנה האחרונה.
בסקר האחרון של הלשכה על שביעות רצון הסוכנים מחברות הביטוח בתחום האלמנטרי, דורגה חברת הפניקס במקום הראשון כחברה שפוגעת הכי הרבה בסוכניה באמצעות שיווק ישיר. הפניקס הייתה גם החברה ש-81% מהסוכנים שהשיבו על הסקר, השיבו כי צמצמו פעילות מולה לאור השיווק הישיר שלה. עם זאת, למרבה האבסורד, הסוכנים דרגו את הפניקס במקום השני בשביעות רצון כללית, ובמקום הראשון בטיפול בתביעות. אגב, הראל נמצאה בסקר זה במקום השני במידת הפגיעה בסוכניה.