קבוצת גבאי חתמה על עסקת קומבינציה בחיפה

בשטח כולל של כ- 22.5 דונם | החברה תקדם תב"ע חדשה להקמת פרויקט שיכלול 300 יח"ד וכ-700 מ"ר שטחי מסחר

 

 
אלי גבאי מבעלי קבוצת גבאי, צילום: יח״צאלי גבאי מבעלי קבוצת גבאי, צילום: יח״צ
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/01/2022

קבוצת גבאי חתמה על עסקת קומבינציה, במסגרתה תרכוש חברת הבת, גבאי מניבים,  50% ממתחם מקרקעין בשטח כולל של 22,306 מ"ר, הממוקם בשכונת מורדות לינקולן בחיפה. ההסכם מותנה באישורה של תב"ע חדשה, על פיה יפעלו גבאי ושותפה להקמת פרויקט שיכלול כ- 300 יח"ד וכ- 700 מ"ר שטחי מסחר. 

על פי הערכת גבאי,  היקף ההכנסות בפרויקט יעמוד על כ- 450 מיליון שקל (ללא מע"מ), והיקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכ-400 מיליון שקל (ללא מע"מ). השלמת העיסקה מותנית בקבלת מספר אישורים, כפי שסוכם בין הצדדים, לרבות קבלת אישור הוועדה המקומית להיתר בנייה. לאחר קבלת האישור, ייקבע גם שיעור הקומבינציה על פי הערכת שמאי חיצוני. בנוסף, סוכם כי לגבאי תינתן אופציה לרכוש את יתרת הזכויות במקרקעין מידי בעליה, וזאת תוך 30 יום ממועד החתימה על ההסכם הסופי בין הצדדים.

במסגרת ההסכם, התחייבה גבאי להעמיד לבעל הקרקע הלוואה בסך של 40 מיליון שקל עבור פירעון תשלומים החלים עליו בגין הקרקע ולהגדיל את היקף ההלוואה בתוך 18 חודשים עד לסך של 48 מיליון שקל.

עורכי הדין שייצגו את גבאי מניבים בעסקה הם שמואל לכנר ואלירן לנדסמן ממשרד נשיץ ברנדס אמיר. את המוכר ייצג עו"ד הדר טל ממשרד ש פרידמן.

אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי: "אנחנו פותחים את 2022 עם עסקת קומבינציה במיקום מצויין בחיפה. זוהי עיסקה מול בעלי קרקע פרטי, המבטאת את יכולתה של קבוצת גבאי לאתר הזדמנויות עסקיות ייחודיות, הודות לנגישות והכרות מעמיקה עם השוק.  מדובר מבחינתנו בעסקה שתתרום לגידול בהיקפי פעילות החברה, וזוהי לנו למעשה דריסת רגל ראשונה בחיפה כשאנחנו תרים אחר עסקאות נוספות באזור. עיריית חיפה מקדמת מאד את תכנית מורדות לינקולן, במסגרתה יבנו כ- 2,000 דירות, ואנו נהיה חלק מתכנית חשובה זו".

x