עסקאות חדשות למניבים קרן הריט החדשה

מניבים רוכשת 50% ממתחם תעשיה ומשרדים בקיסריה שיניב מעל 4 מיליון ש"ח בשנה ותרכוש-50% ממגרש המיועד להקמת פרויקט תעסוקה ומסחר בסמוך לתחנת רכבת קיסריה-פרדס חנה בתמורה כוללת של כ-84 מיליון שקל

 

 
מתחם שלד פלד קיסריה, צילום: יוני שפרמתחם שלד פלד קיסריה, צילום: יוני שפר
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/01/2022

מניבים קרן הריט החדשה הודיעה על רכישת 50% ממתחם שלד-פלד בפארק התעשיה קיסריה ו-50% מאופציה לרכישת מגרש לייזום והקמת מבנה המיועד לתעסוקה ומסחר בסמוך לתחנת רכבת פרדס חנה-קיסריה. 

מניבים רכשה מחברת שלד פלד הנדסה ונכסים בע"מ 50% ממתחם שלד-פלד, בתמורה של 71 מיליון שקל, בתוספת מע"מ והוצאות רכישה של כ-5.25 מיליון ש"ח (בעיקר מס רכישה). המתחם, הממוקם באזור התעשיה הדרומי בקיסריה, כולל 5 מבנים בשטח בנוי של כ-12,600 מ"ר וכ-170 חניות על גבי חטיבת קרקע בשטח של כ-16 דונם. המתחם משמש לתעשייה, אחסנה ומשרדי הייטק. 

מתחם שלד פלד קיסריה, צילום: גל פרידמן

המבנים נבנו בשלבים, כשהמבנה החדש האחרון במתחם, בשטח של כ-4,400 מ"ר, אוכלס בשנת 2019 ע"י מספר חברות הייטק. שיעור התפוסה במתחם הינו כ-97%, והוא מושכר ל-19 שוכרים לתקופות שכירות שבין שנה ל-5 שנים, בתוספת אופציות. 

ה-NOI השנתי הצפוי, בתפוסה מלאה של המתחם, מוערך בכ-8.5 מיליון ש"ח, ומניבים תהיה זכאית ל-50% מההכנסות.

בנוסף סוחרה לחברה מאת חברה קשורה לחברת שלד-פלד, 50% מהאופציה לרכישת מגרש, בשטח של כ-7.6 דונם, הממוקם בפארק התעסוקה העתידי "אילנות", אשר יוקם מזרחית לתחנת הרכבת פרדס חנה-קיסריה. מניבים תשלם בתמורה ל-50% מהמגרש סך כולל של כ- 13.4 מיליון ש"ח (לרבות בגין סיחור האופציה), בתוספת מע"מ והפרשי הצמדה, ובתוספת הוצאות עסקה של כ-1 מיליון ש"ח (בעיקר מס רכישה). 

על גבי המגרש מתכוונת מניבים ליזום במשותף עם המוכרת את SPIRIT - פרויקט חדש, המיועד לתעסוקה ומסחר, בשטח של כ-15 אלף מ"ר עילי בתוספת חניות. ההשקעה הכוללת בהקמה צפויה להסכם בכ-160-200 מיליון שקל, וחלקה של מניבים צפוי לעמוד על 80-100 מיליון שקל. להערכת מניבים, הקמת הפרויקט תחל בתוך כשנתיים וסיומו צפוי בתוך 4-5 שנים. 

מניבים צופה שה-NOI מהמתחם, לאחר השכרתו המלאה ועם סיום הקמתו, צפוי לעמוד על 13.5-16 מיליון ש"ח ולהניב לחברה תשואה של 7.5%-9%. 

תשלום התמורה בעסקה יבוצע מתוך המזומנים העומדים לרשות החברה.

את העסקה ליוו מטעם מניבים עוה"ד יפית פלסנפלד ודור בוהדנה ממשרד גולדפרב זליגמן, ומטעם המוכרות עוה"ד אתי דולב ואלי גוזלן ממשרד פישר בכר חן. המתווך בעסקה הינו כפיר ששון מאינפיניטי יועצי נדל״ן.

לאחרונה, דיווחה מניבים על רכישת 2 נכסים, באור יהודה ובעכו, בתמורה כוללת של כ-97 מיליון שקל. מניבים מחזיקה כיום ב-17 נכסים בשטח כולל של כ-216 אלף מ"ר וכ-43 אלף מ"ר שטחי חניה. סך שווי הנדל"ן המניב שבבעלותה, כולל שני הנכסים באור יהודה ובעכו, מסתכם בכ-1.97 מיליארד שקל, ובמסגרת העסקה הנוכחית יחצה שווי הנדל"ן את רף ה-2 מיליארד ש"ח ויעמוד על למעלה מ-2.05 מיליארד ש"ח. 


עופר אברם, צילום: אבישי פינקלשטיין

עופר אברם, מנכ"ל מניבים קרן הריט החדשה: "מתחם שלד פלד הינו מתחם איכותי ומבוקש באזור תעשיה קיסריה שהינו אחד מאיזורי התעסוקה המתקדמים והמצליחים בישראל. אנו שמחים על השותפות עם חברת שלד פלד במתחם, שמאפשרת לנו דריסת רגל בפארק הייטק ותעשיה איכותי ומתקדם. באמצעות הרכישה אנו ממשיכים לנצל את קופת המזומנים של החברה ומגדילים את ה-NOI השנתי של החברה באופן מיידי. 

השותפות במגרש להקמת פרויקט SPIRIT הינה הזדמנות להגדיל את הפורטפוליו של החברה ואת הכנסותיה העתידיות באמצעות פעילות ייזום, המתאפשרת לחברה כחלק מהרגולציה החלה על קרנות הריט. מדובר על יזמות המגלמת בתוכה פוטנציאל רב, לאור אופיו ומיקומו הייחודיים של הפרויקט בצמידות לתחנת הרכבת ובאזור שזוכה לביקושים רבים בקרב חברות הייטק ותעשייה".

ארז אבן חן, מנכ"ל שלד פלד הנדסה ונכסים: "חברת שלד פלד נמצאת בתנופה יזמית משמעותית בשנים האחרונות. החבירה והשותפות עם קרן מניבים יאפשרו לנו להמשיך את תנופת הפיתוח תוך שמירה על הערכים שלנו של חדשנות, מצויינות ושירות. חברתנו משקיעה משאבים רבים ביצירת סביבות עבודה מוקפדות ואיכותיות בהן רווחת האדם המבקר במתחם היא הראשונה במעלה. לצורך כך אנו רואים יתרון גדול בשותפות מסוג זה אשר תאפשר המשך פיתוח של האזור כולו".

לגרף מניבים ריט לחצו כאן

106 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 59.31 מיליון במניבים ריט
קרנות נאמנות שמחזיקות את מניבים ריט. לרשימה המלאה
x