מגדל מגדילה את השקעתה בדוראל ארה"ב

מגדל ביטוח התחייבה להשקיע עד 75 מיליון דולר נוספים בחלק השני של פרויקט הענק של דוראל באינדיאנה כחלק מאסטרטגיית ה-ESG שלה

 

 
יקי נוימן, קרדיט: טל שחריקי נוימן, קרדיט: טל שחר
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/01/2022

עם חתימת ההסכם, מגדל תגדיל השקעתה הישירה בפרויקטים לסך של עד כ- 175 מיליון דולר, מעבר להשקעותיה ב-Doral LLC עצמה.

מגדל ביטוח מרחיבה את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם דוראל LLC, והתחייבה להשקיע עד 75 מיליון דולר בחלקו השני (הדרומי) של פרויקט הדגל של דוראל באינדיאנה ארה"ב (Mammoth Solar). בסך הכל תחזיק מגדל ב- 22.5% מהזכויות בחלק השני של הפרויקט. הספק החלק השני של הפרויקט מוערך בכ-360 מגה-וואט (DC). 

עם החתימה על הסכם השותפות, מגדל תגדיל את השקעתה הישירה בפרויקט Mammoth Solar של דוראל, שהינו פרויקט הסולאר הישראלי הגדול ביותר בארה"ב, ואחד מהגדולים בארה"ב בכלל, לסך של עד 175 מיליון דולר, ואת היקף השקעתה הכוללת בהון ובחוב ב-Dora LLC ובפרויקטים שבבעלותה לסך של עד כ- 415 מיליון דולר. השקעתה של מגדל בחלק השני של הפרויקט, מתבצעת כחלק מהאופציה שניתנה לה במסגרת עסקת ההשקעה מחודש מאי האחרון, להשתתף בפרויקטים ספציפיים של Doral LLC בתנאים דומים.  

בחודש מאי האחרון, רכשה חברת הביטוח מגדל 20% ממניות החברה הבת האמריקאית של דוראל – Doral LLC, תמורת 110 מיליון דולר. בנוסף, העמידה מגדל לטובת Doral LLC מסגרת אשראי בגובה 130 מיליון דולר, והשקיעה ישירות בחלקו הראשון (הצפוני) של פרויקט הדגל של דוראל באינדיאנה (Mammoth Solar), שהספקו מוערך בכ-480 מגה-וואט (DC),  כ-100 מיליון דולר.

פרויקט Mammoth Solar הממוקם במחוזות סטארק ופולאסקי שצפון אינדיאנה, מתפרש על שטח של כ-50,000 דונם של שדות חקלאיים, שטח הדומה בגודלו לשטחה של תל אביב-יפו כולה, וייצר כ-1.6 ג'יגה-וואט (DC) של אנרגיה נקייה - מספיק כדי לספק חשמל ל-275,000 משקי בית במערב התיכון מדי שנה. הפרויקט משקף השקעה של כ-1.5 מיליארד דולר, ומפאת גודלו הוא מחולק לשלושה שלבים.  Mammoth Northשהספקו מוערך בכ-480 מגה-וואט (DC),Mammoth South  שהספקו מוערך בכ-360 מגה-וואט (DC) ו-Mammoth Central שהספקו מוערך בכ-720 מגה-וואט (DC). עבודות ההקמה בחלק הראשון של הפרויקט החלו בחודשים האחרונים. Mammoth Solar הוא אחד מהפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים בארה"ב, והגדול ביותר שיזמה, מקימה ומחזיקה חברה בשליטה ישראלית בארצות הברית. 

בהמשך, תוכל מגדל להשתתף גם בחלקו השלישי של הפרויקט בתנאים דומים.

Doral LLC מוחזקת על-ידי דוראל (41.78%), על-ידי שותף אמריקני, Nick Cohen, המכהן כמנכ"ל החברה (38.22%), והיתרה על-ידי מגדל (20%).

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "הרחבת שיתוף הפעולה שלנו עם מגדל מבטאת ביתר שאת את האמון שהגופים המוסדיים בישראל נותנים באנרגיית מתחדשות בכלל, ובדוראל בפרט. בחרנו שותפים שמעוניינים שכספם לא רק ישיא תשואה, אלא גם יעשה טוב לסביבה ולציבור. עבודות ההקמה בחלקו הראשון של הפרויקט יצאו לדרך בתקופה האחרונה בקול תרועה, ואנחנו לא עוצרים וממשיכים ליזום ולפתח פרויקטים נוספים בארה"ב, אירופה וישראל". 

ארז מגדלי, מ"מ מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח: "אנו שמחים להעמיק את השקעתנו בפעילותה של דוראל בארה"ב. השותפות המשמעותית הזו, שרק הולכת ומתרחבת, מהווה אינדיקציה לאמוננו הרב בתחום ובאופן ספציפי בפעילותה של דוראל. ההשקעה עולה בקנה אחד עם מדיניות ה- ESG של החברה זה מכבר ובמסגרתה גבשנו תוכנית השקעות של  למעלה מ-3 מיליארד ש"ח בשנה בהשקעות Net Positive . אין לי ספק שעסקה זו, שנחתמת עם תחילת השנה האזרחית החדשה, מהווה סנונית ראשונה להשקעות רבות נוספות שבכוונתנו לקדם בשנה הקרובה". 

לגרף דוראל אנרגיה לחצו כאן

128 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 59.46 מיליון בדוראל אנרגיה
קרנות נאמנות שמחזיקות את דוראל אנרגיה. לרשימה המלאה
x