ווקמן, דיסקמן…אוטומן? סוֹנִי דוהרת לעולם הרכב - והמניה זינקה ב-4.7% בטוקיו ביום רביעי

סוני נכנסת למשחק הרכבים החשמליים. האם זה רק תרגיל? סוני הודיעה מוקדם יותר השבוע שהיא משיקה את Sony Mobility, חברה חדשה שנועדה לפרוץ לשוק הרכבים החשמליים. המניה זינקה ב-4.7% בטוקיו ביום רביעי

 

 
Image by Marilyn Murphy from PixabayImage by Marilyn Murphy from Pixabay
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/01/2022

סוני לא מסתפקת בשחרור הקונסולה הנחשקת ביותר של עונת החגים. כידוע, החברה השיקה לקראת השנה החדשה את מערכת המציאות המדומה החדשה של הדור הבא לקונסולת PS5: PlayStation VR2, ובקר ה-VR החדש שלה, PlayStation VR2 Sense Controller.  ואכן, החברה דיווחה בראוותנות שפלייסטיישן VR2 לוקח את משחקי ה-VR לרמה חדשה לגמרי. הקונסולה החדשה מעניקה תחושת נוכחות רבה יותר לשחקנים ומאפשרת לשחקנים לברוח אל עולמות המשחק כמו שלא היה מעולם. כל זאת, הודות ליצירתיות של עולמות המשחק שנבנים על ידי המפתחים ברמה העולמית שלה, והטכנולוגיה העדכנית ביותר המשולבת בחומרה.

כעת ענקית הבידור הודיעה על תוכניותיה להפעיל עסק רכבים חשמליים (EV) משלה. חברת סוני גרופ בוחנת את ההשקה המסחרית של רכב חשמלי משלה, ומצטרפת למתחרות טכנולוגיות כמו שיאומי ופוקסקון ולדבריה, היא שואפת לעשות זאת במהירות, הישר לתוך התעשייה החמה הזו. לאחר ההודעה, המניה זינקה ב-4.7% בטוקיו ביום רביעי.

גרף יומי SONY מקור TradingView

מה זה אומר?

סוני לא לגמרי חדשה בתחום, החברה כבר נמצאת בעולם התוכן הזה באופן משמעותי ומייצרת חיישנים ורכיבים אלקטרוניים עבור יצרניות רכב.  סוני מובילה בייצור חיישנים לרכבים אוטונומיים שזה פלח הולך וגדל של עסקי ההדמיה שלה המשתרעים על פני רוב הסמארטפונים והמצלמות הדיגיטליות בעולם.

בנוסף, גם את תעשיית הרכבים החשמליים היא בוחנת כבר זמן מה ואפילו יצרה אב טיפוס משלה לרכבים חשמליים כבר בשנת 2020 כדי לייצר לעצמה חשיפה ולקבל תשומת לב.  החברה שבסיסה בטוקיו חשפה את אב הטיפוס הראשון, המכונה Vision-S, באירוע חגיגי. מדובר בדגם שעוצב בשיתוף פעולה עם שחקני תעשיית הרכב כולל Magna International Inc ו-Robert Bosch GmbH, ולמעשה זו מכונית קונספט להצגת מגוון טכנולוגיות של סוני שנותנות אור על נקודות החוזק המרכזיות של החברה בתחום של בידור וחיישנים.

גם חברות טכנולוגיה החל מ-Xiaomi Corp הסינית ועד ל-Foxconn Technology Group בטייוואן, יצאו לתחום הרכבים החשמליים כדי לגוון את עסקיהם מעבר לטלפונים ניידים ומחשבים אישיים. כמו כן, השאיפות של אפל למכונית חשמלית היו בין השאיפות המדוברות ביותר, כאשר התפרסם בחודש נובמבר כי אפל, חברת הטכנולוגיה מספר אחד בעולם מאיצה את הפיתוח בתחום זה.

נתח שוק רכבים חשמליים

אבל השנה, סוני מייצרת רושם של הילוך גבוה יותר.  באירוע המרכזי של החברה CES 2022 ביום שלישי, מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה סוני, Kenichiro Yoshida הכריז על הקמת Sony Mobility Inc חברה חדשה שנועדה לפרוץ לשוק הרכבים החשמליים. וכדי להעצים את ציפיות הקהל לעתיד, היא חשפה דגם חדיש, אב-טיפוס EV מסוג SUV עם מסכים פנורמיים, רמקולים למושב והזרמת משחקי פלייסטיישן. אם כי לא נמסרו פרטים על המחיר או תאריך השחרור.

התמונה הגדולה יותר: עד כאן תיאוריות הקונספירציה.

חלק מהאנליסטים חושבים שמדובר בגימיק בלבד וסוני מעוניינת פשוט לנסות לשווק את הטכנולוגיה שלה ליצרניות רכבים חשמליים אחרות מבלי שום כוונה לשנות את המיקוד העיסקי שלה. ומתברר שזו לא תהיה הפעם הראשונה. שהרי חברות בעלות פרופיל גבוה כמו גוגל הקדישו שנים של פעילות רק סביב ניסויים במכוניות מבלי לצאת בפועל לשוק. 

מצד שני, יתכן שאותם הספקנים שחושבים שמדובר בגימיק בלבד- לגמרי טועים ויש מניע נסתר נוסף: אחרי הכל, חברות מוכרות כמו אפל, שיאומי ופוקסון פנו כולם לרכבי רכב חשמליים בניסיון לחזק את העסקים שלהם בעקבות תקופות של האטה בשווקי הסמארטפונים והמחשבים האישיים שלהם. ומכיוון שגם כמה ממוצרי האלקטרוניקה של סוני עצמה נמצאים בשפל, ייתכן שסוני, ענקית הבידור חשבה על אותו רעיון.

חולמות בגדול: יצרניות הרכב רוצות את המקום של טסלה

כידוע, גם יצרניות הרכב המסורתיות נוהרות גם לשוק הרכבים החשמליים, לכולן מטרה ברורה להפיל את מובילת שוק הרכבים החשמליים, טסלה. קחו לדוגמא את פולקסווגן וטויוטה: שתי יצרניות הרכב הגדולות בעולם, שמכרו כל אחת כעשר מכוניות על כל מכונית אחת שטסלה מכרה בשנה שעברה, הודיעו לאחרונה על השקעות של 170 מיליארד דולר ברכבים החשמליים בחודש שעבר. 

גרף יומי, Tesla

ואולי הן צודקות עם לחלום בגדול? משום שאמנם נדמה שיש הילה סביב טסלה שמעוורת כל תרחיש שלילי אפשרי, אך יש מי ששם את ההילה בצד הדרך. הלט הוא IHS Markit אשר מעריך ש-50% מנתח השוק של טסלה עשוי לרדת לכ-20% עד שנת 2025. ימים יגידו.

לסיום, אין בכתוב כל המלצה לפעולת קניה, מכירה או אחזקה. תמיד עליכם לעשות בדיקה ולמידה מעמיקה משלכם על מנת לקבל החלטות מבוססות ומושכלות התואמות למצבכם הכלכלי האישי.