תעשיית משחקי הווידאו והספורט האלקטרוני היוו פתרון נהדר עבור רבים במהלך המגיפה בזמן הסגרים החוזרים ונשנים ברחבי העולם.
תעשיית משחקי הווידאו היא מגזר גדול שצומח במהירות, שעדיין יש לו פוטנציאל התרחבות משמעותי. החברות המובילות בתעשייה נהנו מהעלייה החזקה בביקוש שוירוס הקורונה יצר, והביצועים המרשימים של המניות שלהן מוכיחים שמשחקי וידאו הם תעשייה עמידה שצומחת בעקביות.
גם תעשיית משחקי הווידאו מגלמת בתוכה הזדמנויות. לחברות רבות בתחום יש הערכות שווי שמתמחרות ציפיות לצמיחה משמעותית בטווח הארוך כך לתעשיית הגיימינג יש תחזית מבטיחה, ונראה שהביקוש העולמי לתוכן משחקים וספורט אלקטרוני ימשיך לעלות הרבה אחרי שהמגיפה תשכך.
יש לציין שהמצב של הענף ואי הוודאות הקשורה בנגיף הקורונה מקשים על חיזוי מדוייק של הצמיחה, ותחזיות הצמיחה משתנות מאוד בהתאם לאופן שבו מוגדר שוק הספורט האלקטרוני וגורמים אחרים. עם זאת, לתוכן הווידאו האלקטרוני ולמשחקים יש כבר קהל גדול. על פי מובילת חומרת המשחקים אנבידיה, הקהל העולמי לספורט אלקטרוני מתקרב לחצי מיליארד אנשים ויש הרבה הזדמנויות להמשיך ולהרחיב את טווח ההשתתפות שלהם, לפתח עוד תכנים ולחדד אסטרטגיות שיווק רווחיות.
מניות השייכות לשני המגזרים הללו צפויות לצמוח בכ-10% בשנה בעתיד הנראה לעין, ואם זה לא מספיק, הן נסחרות בפרמיה הקטנה ביותר לשוק הרחב מזה שנים. וזה אומר שיש לך הזדמנות להיכנס עם כרטיס כניסה זול.
אז על מה מדובר?
המשקיעים מתחילים את 2022 עם התאמת תיקי ההשקעות שלהם על רקע הסיכון שהפדרל ריזרב האמריקאי מתכוון להעלות את הריבית מהר מהצפוי. זה מעלה את התשואות בשוק האג"ח ובכל הקשור לשוק המניות, זה גורם למשקיעים לעשות הערכה מחודשת של כמה באמת שווה צמיחת הרווחים העתידית של החברות.
מגזרים מרגשים כמו משחקי וידאו וספורט אלקטרוני אינם יוצאי דופן. הערכת מדד Solactive Video Games & Esports (מוצג בכחול בתרשים למטה) ירדה מיותר מפי 30 מהרווחים העתידיים. זה מעט יותר מהערכת השווי של שוק המניות הרחב יותר בארה"ב (מוצג בוורוד). וזה נראה זול ביותר בהשוואה להערכות שווי של מעל 35x שהמשקיעים מוכנים לשלם עבור מניות המתמקדות במוצרים הלא מוכחים של המטא-וורס (מוצג בירוק).
תרשים משווה. מקור: בלומברג
בכל פעם שמגזר כלשהו רואה ירידה חדה בהערכת השווי, שווה לבדוק אם ניתן למצוא מציאות...
כמה גדול השוק הפוטנציאלי?
לאחר כל הסגרים שהגיעו בעקבות מגיפת הקוביד, שוק משחקי הווידאו העולמי טיפס למכירות של 178 מיליארד דולר בשנה שעברה והוא צפוי להגיע ל-267 מיליארד דולר עד 2025.
יש לציין שספורט אלקטרוני נכלל לעתים קרובות עם משחקי וידאו, אך למעשה, זה שוק קטן בהרבה עם מקורות הכנסה שונים. בעוד שההכנסה ממשחקי וידאו מגיעה בעיקר ממכירות של משחקים ומיני פריטים הקשורים למשחק, שוק הספורט האלקטרוני מקבל את רוב ההכנסות שלו מחסויות, פרסום וזכויות מדיה.
בשנת 2021, כל שוק הספורט האלקטרוני העולמי הוערך בשווי של 1.1 מיליארד דולר בלבד, אך השוק הזה צפוי להגיע ל-1.6 מיליארד דולר בשנת 2024. כמו כן, שוק החסויות של הספורט המסורתי מגיע לכ 66 מיליארד דולר ובהקשר לכך, תומכים נלהבים של הדיגיטל אף מצביעים על השוק הזה כאינדיקציה לעד כמה יכול עוד לגדול שוק הספורט האלקטרוני בהמשך. ימים יגידו.
אז מה ההזדמנות כאן?
אם אתם חושבים על השקעה בנושא חם שכזה, השניים הגדולים ביותר הם VanEck Vectors Video Gaming and eSports ETF (טיקר: ESPO) ו- Global X Video Games & Esports ETF (טיקר: HERO).
קרן VanEck כוללת את Tencent, Nvidia, Advanced Micro Devices, Nintendo ו-Activision Blizzard כאחזקותיה הגדולות ביותר. קרן Global X זולה מאוד עם אחזקות ב-Nvidia, Electronic Arts, Netease, Nintendo ו-Take-Two Interactive.
בנוסף, יש גם את Wedbush ETFMG Video Game Tech ETF (טיקר: GAMR), האחזקות המשמעותיות שלה כוללות את Paradox Interactive של שבדיה, את CD Projekt של פולין ועוד, יחד עם הוותיקים Activision Blizzard ו-Electronic Arts.
גרף שבועי, GAMR, HERO ESPO מקור TradingView
למי שרוצים לחרוג מעבר לתעודות סל וללכת על מניות בודדות או לשלבם יחד, מומלץ לעשות שימוש בסורק מתקדם ולסנן את עולם חברות משחקי הווידאו לפי המדדים שנוחים לך. ולהלן 4 קריטריונים מתאימים:
תשואה להון, מדד מרכזי לרווחיות, של לפחות 20%.
הערכת שווי של לא יותר מפי 20 מהרווחים בשנה הבאה.
גידול בהכנסות שהוא לפחות שטוח.
שווי שוק של יותר מ-5 מיליארד דולר.
מניות מובילות בתחום משחקי הוידאו והספורט האלקטרוני.
קאפקום Capcom
ישנן סיבות רבות לאהוב את העסק היפני הוותיק הזה, שמפגין עוצמה בתעשיית משחקי הווידאו במשך עשרות שנים ויצר כמה מחוויות המשחק הבלתי נשכחות של המדיום. קאפקום משלמת דיבידנד ובאמצעות תשלומי הדיבידנדים שלה שואפת להחזיר לבעלי המניות כ-30% מהרווחים השנתיים שלה. הרווחים יכולים להיות לא קבועים בתעשיית משחקי הווידאו, אבל הנהלת Capcom נותנת עדיפות ברורה להחזרת מזומנים לבעלי המניות.
זינגה Zynga
Zynga מפתחת ומוציאה לאור של משחקי וידאו ממוקדי סלולר שהחלה את דרכה עם משחקים מבוססי דפדפן בפייסבוק. כאשר משחקים מבוססי סלולר עלו בפופולריות, החברה חוותה קשיים אך הצליחה להניע בהצלחה את עסקיה. Zynga שוב מרחיבה את המכירות והרווחים שלה כתוצאה מהיכולת שלה לייצר רווחים מזכיונות הליבה שלה.
שורת הרכישות המוצלחות האחרונות של זינגה מניעה גם את הביצועים הפיננסיים החזקים שלה. חברת משחקי הווידאו שבסיסה בקליפורניה קנתה אולפני פיתוח כדי לחזק הן את משאבי הפיתוח שלה. ל-Zynga יש הרבה מזומנים למרות רכישת כמה חברות, והיא צפויה להמשיך ליצור להיטים חדשים ולרכוש אולפני פיתוח אחרים.
Take-Two Interactive TTWO
הערכת השווי של Take-Two Interactive גדלה במהירות, הודות לביצועים מדהימים של זיכיונות הליבה שלה.
פיתוח משחקים הוא בדרך כלל מסובך ודורש משאבים, אבל אולפני הפיתוח של הזכייניות המובילות של Take-Two סיפקו שוב ושוב מוצרים יוצאי דופן ומעמדה הפיננסי החזק של החברה מאפשר לה לחפש הזדמנויות צמיחה חדשות.
גרף שבוע, 5 מניות בתחום משחקי וידאו וספורט דיגיטלי
Activision Blizzard ATVI
Activision Blizzard היא חברת תוכנת משחקי הווידאו הגדולה ביותר לפי הכנסות והיא מורכבת משלוש חטיבות עיקריות. פיתוח ופרסום משחקים ניידים, פיתוח פלטפורמות קונסולות, ייצור משחקי מחשב. היא גם מובילה בתחום הספורט האלקטרוני. ולמעשה, יש לה רקורד חזק של הוצאת משחקים מצליחים וכן, החברה שילמה בעקביות דיבידנד מאז שנת 2010.
Electronic Arts EA
EA מובילה בז'אנר משחקי הספורט, תוכן מורשה חזק המסייע לה למשוך אוהדים של זיכיונות מבוססים וליגות לספורט האלקטרוני FIFA, Madden, Battlefield, Star Wars, Apex Legends.
לסיום, סקירה זו הציגה אפשרויות השקעה בתחום הגיימינג, אך אינה מהווה המלצה לפעולה כלשהי. כדי לאתר הזדמנויות להשקעה בפועל, מומלץ ביותר להעמיק בחקר התחום על היבטיו השונים על מנת לקבל החלטות מושכלות.