שער הדולר לאן - מה נסגר עם מגמת השקל / דולר? לא נסגר

מבט על הדולר || יורו-דולר ודולר-שקל || מילת המפתח הנוכחית דשדוש: בחו"ל, באזור הגבוה של הדולר. אצלנו, בנמוך שלו. התייצבות במסגרת האנומליה המיוחדת לארצנו הקטנה

 

 
אימיג` dreamstimeאימיג` dreamstime
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/01/2022

אין הרבה מה לדווח בחזית המט"ח הגלובלי, ובמיוחד בחזית הדולר האמריקאי, מאז הסקירה הקודמת. כאשר מסתכלים על הדולר-שקל, ובמיוחד על היור-דולר, אנו רואים את אותו מיקום יחסי שהורגלנו בו עד כה: בחו"ל חוזק של המטבע האמריקאי, ובארץ, חוזקו של השקל מול אותו דולר פופולארי בארצות הניכר.

קראתי לזה אנומליה ואני ממשיך לחשוב שהיא אכן כזו כאשר כלכלתנו (עם כל הגורמים החיוביים שבה) אינה יכולה לתמחר מטבע מקומי במקום כה גבוה מול המטבע הקובע בעולם. אבל זה רק אני...

בפועל, הדולר מייצג שני אלמנטים חשובים שמתרחשים בו זמנית כרגע: עונתיות חיובית שלו בגלל הצורך בסגירת שנה ופתיחת שנה חדשה. שני דברים הדורשים מימון טרי. ועקב הריבית הנמוכה, בוודאי נעשים בצורה מאסיבית בעזרת הדולר הכול יכול. שנית, החשש, הטמון עמוק בלב כל המשקיעים בנכסי ה-Risk On שאנו מתקרבים לזמנים שבו הדולר ייעשה Come Back לא קטן כנכס Risk Off קלאסי. או במילים אחרות, שהוא יהיה המקום לברוח אליו כאשר נראה משהו מאיים ורע בשוקי המניות והאג"ח הקונצרני. זהו המצב כרגע וזה מתבטא במחירים בצורה בוטה למדי.

ועכשיו, הבה נראה איך כל זה נראה בגרפים של המטבעות...



EURUSD

מאז סיום נובמבר 2021 אין אנו יכולים למצוא מילה אחרת לומר על היורו-דולר חוץ מ: דשדוש צר ומשמים. אבל, כאמור, אותו דשדוש נמצא מאוד קרוב לתחתית המוחלטת של התקופה האחרונה, דהיינו 1.12. וזה אומר דרשני. במקום לראות תגובה טבעית של V או אפילו U, וזאת אחרי נפילה חדה מ-1.23, הדשדוש הזה אומר שאין הרבה מוכרים לדולר וקונים ליורו במחיר הזה.

לדעתי, כמו שכתבתי בפתיח, האשמה העיקרית נמצאת בצד הביקוש לדולרים ולא כל כך ברצון למכור יורו. אחרי הכול, היורו אינו מטבע בעל מדיניות מפתיעה ומעוררת מחשבה מקורית בימים אלו. הבנק המרכזי האירופי הפך להיות אח קטן ומחקה את הבכור מוושינגטון.

אוהבי שוק המניות חייבים לשים לב לכיוון שייצא אליו הזוג הזה כסמן של מה שיכול לקרות בשוק שהם אוהבים: מעלה (יורו מתחזק-דולר נחלש) זה טוב, וההיפך, זה ממש רע, כי יציאה מדשדוש כזה ארוך יהיה בעל עוצמה אדירה . כמו קפיץ שהשתחרר ומאיץ חזק לכיוון התנועה.

ולכן זה מה שאומר לשני צידי המתרס:

לחיוביים: 1.14 כמינימום עם יעד של 1.17.
לשליליים: 1.12 כמינימום כאשר אין כאן יעד אלא מטרה לייצר מערבולת של Risk Off.



USDILS

כמו שציינתי לעיל, האנומליה חיה ובועטת.

היא הצליחה לייצר גם אצלנו דשדוש אבל שלנו הרבה יותר רחב ומרחיב את הדעת מאשר זה שאנו חוזים ביורו-דולר. הממעיטים מדברים על גבולות של 3.08-3.14 והמרחיבים מדברים על 3.04-3.20 כאשר 3.18 היא גם רמה שצריך לקחת בחשבון. למה אצלנו זה כה רחב ובחו"ל כה צר? נכנסי כאן כמה השערות:

ראשית, נזילות השוק שלנו אפסית לעומת המסחר ביורו-דולר וזה מייצר תנודתיות הרבה יותר אגרסיבית. שנית, יש כאן התערבות בוטה ומוגדרת של בנק מרכזי הנלחם בשיניים למנוע מהדולר לחזור ל-3.04 בואכה 3.00. וכאשר הם פועלים זה פשוט בעזרת פטיש חמש קילו שמעלה את השער בברוטאליות של אגורות שלמות. בכל מקרה, השער בנמוך. וימים שלמים אנו מביטים בקידומת 3.1...

האם לקוות שזה ישתנה? תלוי. עבור האזרח הרגיל, לא כל כך. עלייה דרמטית של הדולר יגביר עוד יותר את הסבל האינפלציוני. אבל, כמייצא, בהחלט. ומה כאיש שוק ההון? גם כאן, לא הייתי רואה עלייה של הדולר המקומי כדבר חיובי כל כך. זה יקרה במידה והדולר העולמי יסחוף אותו מעלה וזה אומר ירידות חדות בדברים האחרים. אוקי, אז, בינתיים, נחכה ליציאה מהדשדוש...

ולכן זה מה שאומר לשני צידי המתרס:

לחיוביים: 3.14 לכיוון 3.18-3.20. תסריט, קשה ליישום.
לשליליים: טעם הסיכוי להגיע ל-3.00 עדיין בפה. אבל חייבים לשבור את 3.08 ו-3.04 קודם...
 
x