IL MAKIAGE - מגיעה לשווי של מיליארד דולר

היזם אורן הולצמן , בעל השליטה בחברה, וקרןL Catterton מכרו מניות בסך של 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר לגופים מוסדיים אמריקאים מובילים

 

 
צילום: באדיבות איל מקיאגצילום: באדיבות איל מקיאג
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/01/2022

IL MAKIAGE משלימה סיבוב השקעה של 130 מליון דולר אשר משקף לחברה שווי של 1.5 מיליארד דולר.

במסגרת העסקה, אורן הולצמן, בעל השליטה בחברה, ו-L Catterton מכרו מניות IL MAKIAGE ב-130 מיליון דולר לגופים מוסדיים אמריקאים מובילים, בעסקה אשר משקפת שווי של 1.5 מיליארד דולר ל-IL MAKIAGE. 

את סיבוב ההשקעה הובילו גופים מוסדיים אמריקאים מובילים - Franklin Templeton, Fidelity והיזם והמשקיע הטכנולוגי תומאס טול.

IL MAKIAGE אשר הושקה בארה"ב ב2018, היא אחת מחברות האון ליין הצומחות ביותר בארה"ב. החברה מפתחת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית אשר מחברת בין צרכנים לבין מוצרי  ביוטי ו-wellness ע"י אבחנה והתאמה פרסונאלית און ליין.

בתוך שלוש שנים מאז השקתה בארה"ב, ל-IL MAKIAGE עשרות מיליוני משתמשים בפלטפורמה המקוונת אותה פיתחה החברה והיא מדורגת כמותג הביוטי און ליין הגדול ביותר בארה"ב. 

ODDITY, חברת האם של IL MAKIAGE, אשר נמצאת בשליטת אורן הולצמן, הודיעה על סגירת סבב פרטי בסך 130 מיליון דולר, בעסקה אשר משקפת שווי של 1.5 מיליארד דולר לחברה. את ההשקעה הובילו גופים אמריקאים מובילים – Fidelity, Franklin Templeton, וקרנות צמיחה נוספות.

"הטכנולוגיה והאסטרטגיה שלנו פותחות בפנינו הזדמנויות צמיחה אדירות בתעשיית הביוטי וה- wellness ומאפשרות לנו את השילוב הנדיר של סקייל, צמיחה ורווחיות", אמר אורן הולצמן, בעל השליטה ומנכ"ל החברה. "אנו נרגשים וגאים לראות הבעת אמון מגופים אמריקאים כה גדולים ומשמעותיים אשר בחרו להצטרף למסע שלנו, ואנו בטוחים כי יחד איתם נמשיך לפתח את העתיד של התעשייה כולה". 

IL MAKIAGE ממשיכה לצמוח בקצב מואץ של למעלה מ-100% בשנה, זה שנה שלישית ברצף, והכנסותיה בשנת 2021 הסתכמו בלמעלה מ-260 מיליון דולר, הכנסות אשר ממקמות אותה כמותג האון ליין הכי גדול בתעשיית הביוטי בארה"ב. המותג השני של ODDITY (חברת האם של SpoiledChild (IL MAKIAGE, צפוי להיות מושק בפברואר 2022 במטרה לשבש קטגוריית wellness נוספת און ליין. 

"IL MAKIAGE בנתה פלטפורמה טכנולוגית מוכחת שמציבה את הלקוח במרכז ומספקת חווית אונליין יוצאת דופן" אמר מאט קווינלן, מנהל השקעות ב- Franklin Templeton. "IL MAKIAGE היא ללא ספק השחקנית המובילה שהציבה לעצמה מטרה לבנות את עתיד תעשיית הביוטי וה-wellness. קצב הצמיחה המואץ, החדשנות הטכנולוגית ופיתוח המוצרים ב-ODDITY מייצרים הזדמנות משמעותית שעודנה לפנינו וצפויה ליצור ערך לטווח ארוך".

"אני משקיע בחברות שיש להן יכולת לראות את הנולד ולרתום טכנולוגיה ויכולות דאטה כדי להבין לעומק את בסיס הצרכנים שלהם וליצור מוצרים חדשים וחדשנות שלא רק ממלאים את החסר אלא יוצרים מהפיכה של ממש בתעשייה" אמר תומאס טול. "IL MAKAIGE היא דוגמא מושלמת לסוג כזה של ארגון שהיכולות שלו - ובפרט היישומים הטכנולוגיים שלו - רחבים הרבה מעבר לתעשיית הביוטי וה-wellness. אני נרגש לחבור לתוכניות הצמיחה שלהם בענף ומחוצה לו".

IL MAKIAGE, שלה מטה בניו יורק, ארה"ב ומרכז פיתוח בתל אביב, ישראל, מעסיקה למעלה מ-250 עובדי מטה וטכנולגיה, כאשר הזרוע הטכנולגית של החברה מהווה למעלה מ-40% ממצבת עובדיה.

החברה בנתה את הפלטפורמה הטכנולוגית המתקדמת ביותר בתעשייה, וזאת באמצעות שימוש ביכולות בינה מלאכותית, אלגוריתמיקה, וראייה ממוחשבת בכדי לשבש את תעשיית הביוטי והWellness . החברה משתמשת בבינה מלאכותית כדי לזהות את צרכי הצרכנים ובכדי לפתח מוצריה. 

לחברה אשר למעלה מ90% מהכנסותיה מגיעות מאונליין, מעל 25 מיליון משתמשים, רובם המכריע בארה"ב, אשר הינו השוק הגדול ביותר של החברה (למעלה מ-75% מהכנסותיה), ולאחרונה התרחבה החברה לאנגליה וגרמניה.

בשנת 2017, L CATTERTON, קרן ההשקעות הגדולה ביותר בארהב בתחום הקונסיומר השקיעה כ-34 מליון דולר בIL MAKIAGE.

בתמונה מימין לשמאל: ד"ר בועז ארד – סמנכ"ל ראייה ממוחשבת, שירן הולצמן אראל – סמנכ"ל מוצר, ניב פרייס – סמנכ"ל טכנולוגיה ועומד אורן הולצמן מנכ"ל ובעל השליטה בחברה.

x