עבירות מס ועבירות על חוק המזומן בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

במסגרת פעילות רשות המסים במסגרת "מסלול בטוח"

 

 
Image by leo2014 from PixabayImage by leo2014 from Pixabay
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/01/2022

רשות המסים מסכמת חודשיים של פעילות מבצעית במסגרת מבצע "מסלול בטוח" והמאבק הלאומי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית לחיזוק המשילות וההרתעה. במהלך החודשים נובמבר - דצמבר 2021 פעלו יחידות הרשות השונות בשיתוף משטרת ישראל, על מנת למקסם ולייעל את יכולת האכיפה מול גורמים עבריינים וחייבי מס. סה"כ נחשפו עד כה בחקירות וביקורות שנערכו אצל נותני שירותים פיננסים ובעסקים אחרים תקבולים שלא נרשמו בהיקף של כ- 88 מיליון ₪ . 

אלפי צ'קים, חלקם מוסלקים, שלא נרשמו בספרים, מהם עלו עבירות בגין אי רישום תקבולים כחוק בסכום כולל של 83.5 מיליון ₪, נתפסו במהלך החודשיים האחרונים במסגרת חקירות, ביקורות וחיפושים שנערכו אצל 16 נותני שירותי פיננסים בצפון ובמרכז, כאשר אצל -94% מהם נמצאו ליקויים. הפעילות נערכה על ידי משרדי החקירות ברשות המסים יחד עם מחלקות ניהול הספרים ובשיתוף משטרת ישראל. מעבר לעבירות המס, במהלך הפעילות נחשפו אצל נותני השירותים הפיננסים עבירות לפי חוק צמצום השימוש במזומן בסכום כולל של 25.6 מיליון ₪. כמו כן, נתפסו במסגרת זו נכסים לצורך חילוט בשווי של כ-24.2 מיליון ₪. הטיפול האזרחי והפלילי בעבירות המס שנחשפו ימשך ובנוסף יוטלו על אותם נותני שירותים גם עיצומים כספיים גבוהים, אצל חלקם בגובה של מיליוני ₪, בעקבות העבירות על חוק המזומן. במסגרת חקירות המס עלו חשדות נוספים כנגד חלק מנותני השירותים הפיננסים לפעולה באמצעות אנשי קש ופעולות של סחיטה ואיומים של לקוחות, אשר מטופלות במשותף עם משטרת ישראל. 

עוד במסגרת הפעילות המבצעית כחלק מ"מסלול בטוח", נערכו 251 ביקורות ניהול ספרים בעסקים נוספים, כאשר ב-55% מהם נמצאו ליקויים חמורים ועבירות על חוק המזומן. בין היתר נמצאו ליקויים של אי רישום הכנסות כחוק בסכום כולל של כ-4.5 מיליון ₪, שיועברו להליכי שומה ונקיטת סנקציות וקנסות. 

בנוסף, עובדי היחידה הארצית לאכיפת הגבייה ברשות המסים, יחד עם יחידות הרשות ברחבי הארץ ובשיתוף עם משטרת ישראל איתרו 222 חייבי מס וסרבני הגשת דוחות בעלי חובות של כ- 100 מיליון  ₪ למס הכנסה, מיסוי מקרקעין ומע"מ. במסגרת הפעילות בוצעו על ידי הרשות  עיקולים של - 214 רכבים. עד כה כ 40% מהחייבים הסדירו את חובם או הסירו את המחדלים והגישו דוחות והצהרות הון.

לפעולות אלה מצטרפות גם חקירות כנגד עשרות נחקרים באזהרה שנערכו על ידי יחידות החקירות בחטיבת החקירות והמודיעין של רשות המסים, חלקן בצח"מ עם משטרת ישראל, כנגד ארגוני הפשיעה ומחוללי הפשיעה מאז תחילתו של מבצע מסלול בטוח אשר במסגרתן אף נתפסו נכסים בשווי עשרות מיליוני ₪ בשל עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון. רשות המסים תמשיך לפעול יחד עם משטרת ישראל בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת לאכוף את כלל החוקים בכל מקום וזמן, וזאת על מנת לשמר את יכול ההרתעה ולהביא בין היתר להגברת השוויון בנטל המס בקרב האזרחים. 

x