מקמקלר, חברת פורטפוליו בקרן IGP, גייסה/ לפי איזה שווי ?

IGP הובילה בחודש יוני 2019 השקעה של 35 מיליון אירו במסגרת Round C ובנובמבר 2020 הגדילה IGP את השקעתה בחברה והובילה סיבוב של 40 מיליון אירו לצד קרן Warburg Pincus

 

 
IGP Group-PR, צילום: יורם רשףIGP Group-PR, צילום: יורם רשף
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/01/2022

חברת טכנולוגיית הנדל"ן הגרמנית McMakler מדווחת כעת על גיוס הון של 52 מיליון אירו לפי שווי של מעל 800 מיליון אירו מקרן ההשקעות Baillie Gifford, קרן crossover מובילה שמנהלת 300 מיליארד דולר, ומשקיעים קיימים ובכללם Warburg Pincus, קראוס ו IGP. ההשקעה נועדה לתמוך בקצב הצמיחה המואץ של החברה וכניסה לתחומי פינטק של מימון משכנתאות.  

IGP הובילה בחודש יוני 2019 השקעה של 35 מיליון אירו במסגרת Round C ובנובמבר 2020 הגדילה IGP את השקעתה בחברה והובילה סיבוב של 40 מיליון אירו לצד קרן Warburg Pincus. 

McMakler שנוסדה בשנת 2015 בברלין הינה חברת טכנולוגיית נדל"ן הפועלת בגרמניה, אוסטריה וצרפת ומועסקים בה יותר מ-750 עובדים, מהם 400 סוכני נדל"ן מקומיים. החברה מפתחת ומפעילה פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת לשנות ולייעל את שוק תיווך הנדל”ן על ידי קבלת החלטות מבוססות ביג דאטה, דיגיטציה של תהליכים אנלוגיים וניהולם ממטה החברה בברלין, באופן שמגביר בצורה משמעותית את יעילות סוכני הנדל"ן מצד אחד, ואת חווית המוכרים והקונים מצד שני.

שוק עמלות התיווך בעסקאות נדל"ן למגורים בגרמניה, אליו מכוונת החברה כשוק החדירה הראשון, מוערך ב- 10 מיליארד אירו. כיום פועלים בשוק הזה כ 30-35 אלף סוכני נדל"ן, שרובם עובדים באופן אנלוגי מסורתי ללא שימוש בטכנולוגיה, דאטה או אוטומציה בעבודתם היומיומית. סוכנים אלה נדרשים לבצע שורה ארוכה של משימות מייגעות כדי להוביל לסגירת עסקה ותהליך כזה נמשך בממוצע בין 6-8 חודשים, כאשר סוכן ממוצע מצליח לסגור בין 4-5 עסקאות בשנה. 

הפלטפורמה הטכנולוגית של McMakler הופכת את כל התהליך לדיגיטלי, והיא מצליחה להשיג עבור המוכרים את הערך האופטימלי מול מחירי השוק, תוך הצגת שקיפות לגבי הנתונים והשווי לכל הצדדים המעורבים בעסקה, ומסיימת את התהליך בזמן הקצר ב-50% מהמקובל בשוק. בנוסף, יעילות הסוכנים של McMakler גדלה משמעותית, כשהם מוכרים בממוצע פי 6-10 נכסים בשנה מול המקובל בשוק.  

לדברי אסף הראל, שותף כללי בקרן IGP: "החברה מנוהלת בצורה מעוררת השראה וצומחת בקצב מרשים למרות מגבלות הקורונה וריחוק חברתי. פוטנציאל הצמיחה של החברה עצום ואנחנו מאמינים שבעזרת ההשקעה הנוספת החברה תאיץ את צמיחתה ותוסיף מוצרים משלימים דוגמת מימון משכנתאות ועוד. מאז סיבוב ההשקעה שהובילה IGP ב- McMakler ביוני 2019, צמחה החברה בכ- 400% והפכה למותג המוביל בשוק הגרמני". 

x