אייקון גרופ רוכשת שליטה בחברת ויזואל

רוכשת את השליטה (85%) בחברת ההפצה ויז'ואל לפי שווי חברה של כ- 80 מיליון שקל

 

 
רוני ישראלי, מנכ״ל, באדיבות אייקון גרופרוני ישראלי, מנכ״ל, באדיבות אייקון גרופ
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/01/2022

ויז'ואל הינה חברת הפצה המתמחה במתן פתרונות מחשוב ותוכנה מתקדמים והינה הנציגה הרשמית של מותגים מובילים כגון Lenovo, ASUS, EHP Aruba,, Trend Micro ,RadWare,VEEAM ועוד.

זוהי הרכישה המשמעותית הראשונה של אייקון, לאחר הנפקת החברה בבורסה בת"א.

הכנסותיה של החברה הנרכשת בשנת 2021 נאמדות בכ- 370 מיליון שקל

רוני ישראלי, מנכ"ל משותף ומנכ"ל פעילות ההפצה באייקון גרופ: "אנו מודיעים היום על רכישת ויז'ואל, שהינה חברת הפצה, צומחת, רווחית ובעלת פוטנציאל עסקי רב עבור הקבוצה. רכישה זו הינה חלק מהחלטתנו לצמוח באופן מואץ גם באמצעות מיזוגים ורכישות, ותואמת את האסטרטגיה העסקית שלנו להרחבת פלטפורמת ההפצה של הקבוצה. באמצעות הרכישה אנו מרחיבים באופן משמעותי את פעילות הקבוצה באמצעות הגדלת סל המוצרים והוספת מותגים מובילים בנוסף למוצרי Apple. כמו כן רכישת החברה נותנת לקבוצה דריסת רגל בהפצה של מוצרי תוכנה ואבטחת מידע. ויז׳ואל תמשיך לפעול ולהוביל את הפצת המותגים שבטיפולה כיום, בניהולו של אלון עילם עם צוות העובדים שהביאו אותה להיות חברה מובילה בשוק הישראלי. לגישתנו, זוהי עסקה שסכום חלקיה גדול מהשלם, והיא צפויה להביא להאצת קצב הצמיחה של אייקון גרופ כבר בשנת 2022". 

אלון עילם, מנכ"ל ויז׳ואל: ״רכישת ויז׳ואל על ידי אייקון גרופ מהווה הבעת אמון ביכולותיה של החברה להמשיך לגדול ולצמוח כפי שהיה בשנים האחרונות. אנו רואים ברכישה מכפיל כוח להגדלת הפעילות וסל המוצרים של ויז׳ואל ואייקון גרופ״

חברת אייקון גרופ, שהונפקה בחודש דצמבר 2021 בבורסה בת"א, מעדכנת היום על רכישה משמעותית כחלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה. אייקון גרופ רוכשת את השליטה (85%) בחברת ויז'ואל ד.ג לפי שווי חברה של כ-80 מיליון שקל.

ויז'ואל ד.ג הינה חברת הפצה ותיקה, הפועלת החל משנת 2003, רווחית וצומחת, המתמחה במתן פתרונות מחשוב מתקדמים לשוק הצרכני והמסחרי, וזאת באמצעות רשת ענפה של מאות משווקים בשוק הישראלי. החברה מפיצה שלושה קווי מוצרים של מותגים מובילים:

קווי מוצרים בתחום החומרה והגיבוי, לרבות מותגים כגון: Lenovo, ASUS, HPE ועוד.

פתרונות אבטחת מידע וסייבר חדשניים, עם מותגים כגון Trend Micro, Cybernite, Aruba ועוד.

פתרונות ענן המותאמים לדרישת הלקוח, עם מותגים כגון Veeam, Red Hat ועוד.

מחזור ההכנסות של ויז'ואל ד.ג בשנת 2021 מוערך בכ-370 מיליון שקל, הרווח הגולמי בכ-30 מיליון שקל, והרווח הנקי נאמד בכ-10-12 מיליון שקל. נתונים אלה משקפים את מגמת הצמיחה המאפיינת את פעילות החברה בשנים האחרונות.

במקביל, מדווחת אייקון, כי היא מנהלת מו"מ לרכישת 51% מחברת בלוז הפצה בע"מ, חברה המוחזקת כיום בשיעור של 49% על ידי ויז'ואל, וזאת תמורת 15-18 מיליון שקל.  בלוז הינה בעלת זכיון להפצה של מוצרים ושירותים מבית IBM בישראל.

x