סקר: לא מרגישים שליטה על החיים ? אתם לא לבד

43% מהציבור הישראלי בגילאי 25-54 לא מרגיש שליטה על חייו ואינו ערוך לעתידו בהמשך החיים בעיקר בגלל המצב הכלכלי

 

 
אייל קליין, מנכ״ל גולה, קרדיט: נמרוד סונדרסאייל קליין, מנכ״ל גולה, קרדיט: נמרוד סונדרס
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/01/2022

43% מהציבור הישראלי בגילאי 25-54  לא מרגיש שהוא בשליטה על ניהול חייו ואינו מגדיר תכנית יעדים ברורה ומיישם אותה לאורך השנים, כך עולה מסקר של חברת הסטארט אפ ,goola שבחנה את מידת המוכנות של הציבור הישראלי להתמודד עם מורכבותו של העולם במאה ה 21, בפרט לאור התארכות תוחלת החיים. הסקר האינטרנטי נערך  החודש (דצמבר) עם Midgam Panel בקרב 604 נשאלים עם סטיית התקן: 4% (ללא המגזר הערבי).

חוסר שליטה - נובע בעיקר בגלל המצב הכלכלי 

מהסקר עולה כי הסיבה המרכזית לתחושת חוסר השליטה (44%) היא המצב הכלכלי. 

סיבות משניות עם ייצוג יתר למגזרים: מצב משפחתי/זוגי אצל נשים (24%) , קריירה אצל צעירים (27.3%), גורם בריאותי אצל מבוגרים בגילאי 65+ התקבל בקרב (43.3%).

עוד עולה מהסקר כי ל-66% מהציבור אין - תכנית כלכלית מסודרת לגיל פרישה. 87% מהאוכלוסייה מתחת לגיל 34 אינה מודעת או ערוכה לשנות הפנסיה ומעניין לגלות כי ל60% מהציבור בגילאים 55-64 אין כלל תכנית לשנים שאחרי הפרישה. 

בכל מה שנוגע לכסף - אין על מי לסמוך? 

הסקר מגלה כי רוב הציבור (57%) בגילאי 45-64 לא מרגיש שיש לו על מי לסמוך בהתלבטויות כלכליות ורובו המוחלט  (79%) של הציבור הישראלי אינו סומך על הגופים הפיננסים הקיימים (בנקים, חברות ביטוח, בתי השקעות) שינהלו את הכסף שלו באופן מקצועי, אובייקטיבי ונטול אינטרסים. בקרב בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע, הנתון מאמיר ל- 94%. 
מהנתונים עולה כי ליועצים פיננסים יש פוטנציאל עיסקי גדול מאוד אם ידעו לרכוש את אמונם של הלקוחות.

אייל קליין, מנכ"ל ומייסד הסטארט אפ goola: "כמויות המידע ואינסוף האפשרויות של העולם במאה ה 21 מותירים את כולנו מבולבלים, חרדים, חסרי יכולת  לקבל החלטות נכונות ולנהל את חיינו כפי שהיינו רוצים. תאגידי הענק מנצלים את הבטן הרכה שלנו, רותמים טכנולוגיות שיווקיות  ומעודדים צריכה של מוצרים כערך מרכזי". עוד מוסיף קליין: "תוחלת החיים העולה מחייבת אנשים לתכנן באופן אסטרטגי את חייהם לאורך זמן. לשם כך דרושה קודם כל ולפני הכל היכרות עמוקה עם האדם – רצונותיו, חלומותיו וצרכיו, היות ולכל אחד מאיתנו סיפור אחר ומטרות שונות. רק אחרי שלמדנו היטב את האדם וצרכיו ניתן לבנות יחד תכנית אסטרטגית לחיים, המושתתת על תשתית טכנולוגית מתקדמת ותשתית פיננסית מתאימה ודינאמית – המשתנה לאורך החיים, בהתאמה למסע חייו של אדם". 

* אומניבוס אינטרנטי שנערך עם Midgam Panel בחודש 12.21. מדגם מייצג של 604 אנשים גילאי 20+. ללא מגזר ערבי. סטיית התקן: 4%

x